Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Har sett en del videor från de UA som finns inne på flyplatsen och dom har då inga GRAD där. Om GRAD skjutits från UA-styrkor utanför ryssarna som i sin tur är utanför flygplatsen så borde dom ju skjuta ryssarna så dom kan komma fram till sina UA inne på flyplatsen så troligast är att ryssarna skjutit galet. Kanske skulle dom träffa flygplatsen men missade?
Troligare att Obama har skjutit galet. Den ukrainska militären har 120 st Grad-pjäser i sin arsenal. Givetvis är de flesta av dom aktiva i konfliktzonerna i hela östra Ukraina. Dom gör liksom ingen nytta i ett garage i Kiev.
Citat:
Om GRAD skjutits från UA-styrkor utanför ryssarna som i sin tur är utanför flygplatsen så borde dom ju skjuta ryssarna så dom kan komma fram till sina UA inne på flyplatsen så troligast är att ryssarna skjutit galet. Kanske skulle dom träffa flygplatsen men missade?
Det är möjligt att det är
rebellerna som har skjutit fel ja. Ingen vet i dagsläget, ja förutom du då som skyller på allt "ryssar".
Citat:
Att folk här inne fortfarande hävdar att inga ryska soldater krigar inne i Ukraina är skrämmande. Rysk TV, ryska anhöriga, ryska soldater själva inne i Ukraina vittnar alla om att det är Ryska militära förband som krigar mot UA.
Att frivilliga ryssar deltar i striderna är det nog ingen som förnekar. Det finns svenskar, polacker, belgare och fransmän i de ukrainska leden.
Jag tycker det är mer skrämmande att förneka USA's och andra skumraskiga globalisters inblandning i kuppen och inbördeskriget som följde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chrillothekid
Här ser vi ryssar skjuta med Grad inne i stadsområden.
http://www.liveleak.com/view?i=1e7_1412187219
Jag kan inte se några ryssar skjuta i det klippet iaf. Jag ser en Grad avfyra missiler i ett bebyggt område, förmodligen någonstans i Ukraina.
Kanske är det här en av de totalt 120 st Ukraina har i sin ägo? Låter troligt eller hur, erkänn?