2014-10-02, 02:27
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu gör du en fuling och jämför du andra omgången 2010 med första omgången 2014. I första omgången 2010 fick Yanu endast 8,6 miljoner röster och bara 35% av de röstberättigades röster, vilket är mindre än Poro.

OK, så Yanukovich fick endast 8,6 miljoner röster i första omgången och 12,5 milj i andra. Nästan alla rösterna kom från östra Ukraina. Sen störtas han av väst och det blir stor förvåning att man i öst inte godtar sådana fasoner. "A-lagare och ryssar jävlas med vår revolution" är den bild man sprider (det är inte de 8,6 eller 12,5 miljonerna som jävlas, de blev istället jätteglada tydligen för att de nu inget alls hade att säga till om!). Och sen skickar man stridsflyg och stridsvagnar för att kväsa de som inte gillade läget. Det är helt sjukt att man kan göra på det viset.
2014-10-02, 09:12
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid

Har sett en del videor från de UA som finns inne på flyplatsen och dom har då inga GRAD där. Om GRAD skjutits från UA-styrkor utanför ryssarna som i sin tur är utanför flygplatsen så borde dom ju skjuta ryssarna så dom kan komma fram till sina UA inne på flyplatsen så troligast är att ryssarna skjutit galet. Kanske skulle dom träffa flygplatsen men missade?

Troligare att Obama har skjutit galet. Den ukrainska militären har 120 st Grad-pjäser i sin arsenal. Givetvis är de flesta av dom aktiva i konfliktzonerna i hela östra Ukraina. Dom gör liksom ingen nytta i ett garage i Kiev.

Citat:
Om GRAD skjutits från UA-styrkor utanför ryssarna som i sin tur är utanför flygplatsen så borde dom ju skjuta ryssarna så dom kan komma fram till sina UA inne på flyplatsen så troligast är att ryssarna skjutit galet. Kanske skulle dom träffa flygplatsen men missade?

Det är möjligt att det är rebellerna som har skjutit fel ja. Ingen vet i dagsläget, ja förutom du då som skyller på allt "ryssar".

Citat:
Att folk här inne fortfarande hävdar att inga ryska soldater krigar inne i Ukraina är skrämmande. Rysk TV, ryska anhöriga, ryska soldater själva inne i Ukraina vittnar alla om att det är Ryska militära förband som krigar mot UA.

Att frivilliga ryssar deltar i striderna är det nog ingen som förnekar. Det finns svenskar, polacker, belgare och fransmän i de ukrainska leden.

Jag tycker det är mer skrämmande att förneka USA's och andra skumraskiga globalisters inblandning i kuppen och inbördeskriget som följde.

Citat:
Här ser vi ryssar skjuta med Grad inne i stadsområden.

http://www.liveleak.com/view?i=1e7_1412187219

Jag kan inte se några ryssar skjuta i det klippet iaf. Jag ser en Grad avfyra missiler i ett bebyggt område, förmodligen någonstans i Ukraina.

Kanske är det här en av de totalt 120 st Ukraina har i sin ägo? Låter troligt eller hur, erkänn?
2014-10-02, 09:33
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totteasp
Någon som sett den sjuka? Varning känsliga tittare!

https://www.youtube.com/watch?v=eHH2tfJX90w

Ryska soldaters verk, i samarbete med proryska terrorister.

https://twitter.com/VoiceOfDonetsk/status/517259205301268480
2014-10-02, 11:16
Medlem
Chrillothekids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Att frivilliga ryssar deltar i striderna är det nog ingen som förnekar. Det finns svenskar, polacker, belgare och fransmän i de ukrainska leden.

Jag ser inga svenska medaljer som delas ut till de svenskar som krigar i Ukraina. Vi får heller inga rapporter från anhöriga till svenska soldater som undrar var deras "son" är eller varför de inte hörs av längre. Jag ser inga massbegravningar av svenska soldater som stupat i Ukraina på svensk mark. Jag hör heller inga intervjuer från separatister/proryssar/ryssar där man påstår att det är annat folk än ryssar som krigar mot UA.

Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Kanske är det här en av de totalt 120 st Ukraina har i sin ägo? Låter troligt eller hur, erkänn?

Jo jag är själv skeptisk mot mitt inlägg angående vem som avfyra GRAD mot skolan och bussen. Jag vet inte om det ens var GRAD. De få soldater som är kvar inne i flygplatsen sitter inne, gömda, och skjuter med små vapen. Jag ser inte hur de kan ha parkerat in en BM-21 lastbil där inne men de e klart att det kan vara så men det är ju inte troligt. Och med tanke på den korta räckvidden GRAD har så är ju frågan om UA(utanför flygplatsen och Donetsk) når dit med sina GRADs.

Är det någon som har hyffsat ny karta över var styrkorna befinner sig? Har Ryssarna utökat sitt område eller har UA tryggt tillbaka dom mot Ryssland??
2014-10-02, 11:49
Medlem
DetVarTypisktJus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Finns inga som helst likheter men det vet du nog. Saddam begick medvetet folkmord medan Ukraina försvarar sitt land, i stort sett helt efter dom lagar och regler som styr ur man skall agera. Annaras hade inte Ukraina fått det stöd omvärlden givit landet. enkel logik helt enkelt. Hade Ukraina gått fram lika hänsynslöst som Ryssland och rebeller gjort i konflikten hade dess öde varit beseglat. Västvärlden hade tagit sin hand från Ukraina. Enkel logik helt enkelt. Därmed inte sagt att Ukraina är en duvunge, det finns säkert en hel del att utreda när konflikten är över. Men rebellernas framfart verkar vara en kopia av serbernas framfart så där finns en del för Haag att läsa in.
Ukraina försvarar sitt land? Inget hotade Ukraina innan Kiev vägrade förhandla med sitt eget folk i Donbas. Att de sen anföll civila och provocerade fram en milis ledde till ett inbördeskrig. Inte ens nu hotas Ukraina militärt utifrån — dock ekonomiskt av sin egen dumhet. Även om man överdriver den hjälp milisen fått av Ryssland ser man att milisens aktivitet begränsas till att försvara Novorossija. Som synes, är Novorossija inte anslutet till Ryssland — ett resultat av ryska politiska beslut, som du vet. Ukraina hotas inte av Ryssland utan av USA's geopolitiska planer, av den "EU" ekonomi de nu störtas in i, sina egna oligarker, korruptionen, och av inbördeskriget självt.
2014-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Ukraina försvarar sitt land? Inget hotade Ukraina innan Kiev vägrade förhandla med sitt eget folk i Donbas. Att de sen anföll civila och provocerade fram en milis ledde till ett inbördeskrig. Inte ens nu hotas Ukraina militärt utifrån — dock ekonomiskt av sin egen dumhet. Även om man överdriver den hjälp milisen fått av Ryssland ser man att milisens aktivitet begränsas till att försvara Novorossija. Som synes, är Novorossija inte anslutet till Ryssland — ett resultat av ryska politiska beslut, som du vet. Ukraina hotas inte av Ryssland utan av USA's geopolitiska planer, av den "EU" ekonomi de nu störtas in i, sina egna oligarker, korruptionen, och av inbördeskriget självt.
Nu glömde du allt Krim i resonemanget. Krim tillhör Ukraina och erövrades av Ryssland vilket troligen kommer att bli Putins Waterloo. Ukrainas territorium var hotat och invaderat av yttre makt och Ukraina agerade som vilket land som helst skulle ha gjort. Tro inte på allt du läser in från smygdiktaturens Ryssland. Propagandan därifrån är enbart till för att stärka Putins makt över folket.
Hans efterlängtade stormaktsstatus för Ryssland lär inte infrias i första taget. Kina och USA dominerar i alla världsdelar under överskådlig tid.
2014-10-02, 12:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu glömde du allt Krim i resonemanget. Krim tillhör Ukraina och erövrades av Ryssland vilket troligen kommer att bli Putins Waterloo. Ukrainas territorium var hotat och invaderat av yttre makt och Ukraina agerade som vilket land som helst skulle ha gjort. Tro inte på allt du läser in från smygdiktaturens Ryssland. Propagandan därifrån är enbart till för att stärka Putins makt över folket.
Hans efterlängtade stormaktsstatus för Ryssland lär inte infrias i första taget. Kina och USA dominerar i alla världsdelar under överskådlig tid.

Krim tillhör folket som bor där och de talar Ryska vill tillhöra Ryssland som de kände samhörighet med. Att hålla sig med lydländer och fjättra minoriteter blir allt svårare även i Europa.

Skottland blev nästan fritt. Flandern vill slippa Belgien, Katalonien vill slippa Spanien för att inte tala om Baskien.
USA-EU konglomeratet fritog Kosovo från Serbien och man undrar hur de har det med konsekvent tänkande när inte låter Krim få frigöra sig.

Jo men det vet vi, allt ska stå under Natos kontroll. Det är rätt.
2014-10-02, 12:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag ser inga svenska medaljer som delas ut till de svenskar som krigar i Ukraina. Vi får heller inga rapporter från anhöriga till svenska soldater som undrar var deras "son" är eller varför de inte hörs av längre. Jag ser inga massbegravningar av svenska soldater som stupat i Ukraina på svensk mark. Jag hör heller inga intervjuer från separatister/proryssar/ryssar där man påstår att det är annat folk än ryssar som krigar mot UA.

Jo jag är själv skeptisk mot mitt inlägg angående vem som avfyra GRAD mot skolan och bussen. Jag vet inte om det ens var GRAD. De få soldater som är kvar inne i flygplatsen sitter inne, gömda, och skjuter med små vapen. Jag ser inte hur de kan ha parkerat in en BM-21 lastbil där inne men de e klart att det kan vara så men det är ju inte troligt. Och med tanke på den korta räckvidden GRAD har så är ju frågan om UA(utanför flygplatsen och Donetsk) når dit med sina GRADs.

Är det någon som har hyffsat ny karta över var styrkorna befinner sig? Har Ryssarna utökat sitt område eller har UA tryggt tillbaka dom mot Ryssland??

Skolan som besköts av de ryska terroristerna träffades på grund av att terroristerna nu inlett ett anfall mot Donetsk flygplats, självklart helt mot vapenvilan. Maffian i Kreml har gett order om attack.
http://www.bbc.com/news/world-europe-29455133
Citat:
The insurgents continued an offensive - begun on Wednesday - on "a broad front", the Ukrainian military says.

An official truce in place in eastern Ukraine has often been violated.

The ceasefire was called on 5 September, but on Wednesday four people were killed by a shell which landed on a school in Donetsk, and six died when a minibus was hit.

Vad använde terroristerna då? Bland annat raketer såklart.
Citat:
The rebels used tanks, multiple-launch rocket systems, artillery and mortars, he said, resuming their attacks on Thursday morning with small-arms fire.
2014-10-02, 13:04
Medlem
Chrillothekids avatar
Tydliga(?) bevis för att artilleriet som träffade skolan och bussen kom från område kontrollerat av rebellerna

http://www.liveleak.com/view?i=e8a_1412194550

Det känns som att en delning av landet Ukraina blir allt mer troligt med tanke på att proryssarna hejas på av civilbefolkningen att fortsätta kriga. Knepigt hur folk tänker...är kvinnor, barn och mäns liv mindre värt en ett landområde? De som vill tillhöra Ryssland kan la flytta dit(terroristområdena) kan man ju tycka och dom som vill tillhöra Europa kan la flytta till västra Ukraina så e de bra med det sen. Men det känns som att dessa ärthjärnor vill kriga. Dom kan ju inte ens hålla civiliserade möten i parlamentet. Varför skulle vi i EU vilja ha dom undrar jag också.

Finns ju rätt många snygga tjejer på datingsiter som vill flytta till Sverige iofs. Svenska män kanske kan ta och avbefolka Ukraina och Rysslands kvinnor så blir det lugnt där borta om några år/generationer. Men då går väl tandläkarkostnaderna upp som bara den och sen kommer anhöriga hit å vips så ska dom bilda nytt Ryssland i Sverige...
2014-10-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Skolan som besköts av de ryska terroristerna träffades på grund av att terroristerna nu inlett ett anfall mot Donetsk flygplats, självklart helt mot vapenvilan. Maffian i Kreml har gett order om attack.
http://www.bbc.com/news/world-europe-29455133

Vad använde terroristerna då? Bland annat raketer såklart.

Det som beskriver i din text kan vara en krigsförbrytelse enligt Fjärde Genèvekonventionen, artikel 33, (om det var kiev-militären som var ansvariga för vad som hände);

”Collective punishments
Article 33. No persons may be punished for an offense he or she has not personally committed. Collective penalties and likewise all measures of intimidation or of terrorism are prohibited.
Pillage is prohibited.
Reprisals against persons and their property are prohibited.

Under the 1949 Geneva Conventions, collective punishment is a war crime.”
http://en.wikipedia.org/wiki/Fourth_Geneva_Convention
Senast redigerad av fuckuto 2014-10-02 kl. 13:47. Anledning: stor ändring kreml ändrat till kiev
2014-10-02, 13:23
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetVarTypisktJu
Har du en kartbok? Titta i den i så fall! Ukraina är ett land - inte två, och Kiev är dess huvudstad. Krim tillhör Ukraina och inte Ryssland. Det finns ingenting att diskutera!
Senast redigerad av genushexan 2014-10-02 kl. 13:34.
2014-10-02, 13:32
Medlem
Chrillothekids avatar
Senaste krigskartan som jag hittar...

http://exo.in.ua/pictures/news/2014/1-10-map_ATO.jpg

Att jämföra med slutet på Juli. 2 månader.

http://exo.in.ua/pictures/news/2014/31-07-map_ATO.jpg

Om dessa stämmer så har Separatisterna tagit Novorossiya innan jul.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in