2014-09-27, 11:28
Medlem
YoungTonys avatar
Tjena!

Jag har letat efter en höst/vinter jacka ett tag och som student har jag inte lust att betala en förmögenhet och hittade denna jacka från Bondelid.
http://www.lager157.com/kille/jackor/bondelid-jacka-denver-1
Vad är Bondelid för märke egentligen, sett ganska mycket av det de senaste t.ex på MQ men står att priset är nedsatt från 2499 till 400, hur är en sådan sänkning ens möjligt?
Citera
2014-09-27, 11:59
Medlem
EvilGuys avatar
Skulle gissa att deras primära målgrupp är singelmän i åldern 18-30 år.

Dock skyltar faktiskt inte den parkan/jackan "Bondelid" som många andra av deras plagg. Så gillar du modellen så är den säkert värd 400:-.
Citera
2014-09-27, 12:18
Medlem
Moltisantis avatar
Bondelid är ett svenskt märke som säljs på mq. Dom har rätt snygga kläder och jag har ett par skjortor, en piké, ett par chinos och ett par cardigans samt ett par bad brallor. Det som slår mig dock är hur dålig kvalité det är på plaggen med tanke p priset. Både piken och koftorna förstördes totalt av en tvätt, nästan mer än typ dressmanplagg. Med det sagt så tvättar man ju inte jackor i tvättmaskin så .. kör på
Citera
2014-09-27, 12:26
Medlem
YoungTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Bondelid är ett svenskt märke som säljs på mq. Dom har rätt snygga kläder och jag har ett par skjortor, en piké, ett par chinos och ett par cardigans samt ett par bad brallor. Det som slår mig dock är hur dålig kvalité det är på plaggen med tanke p priset. Både piken och koftorna förstördes totalt av en tvätt, nästan mer än typ dressmanplagg. Med det sagt så tvättar man ju inte jackor i tvättmaskin så .. kör på
Det lät ju inte särskilt bra då jag faktiskt klickade hem några t-shirts och tjocktröjjor från Bondelid på samma gång, jackan behåller jag men kanske sänder tillbaka tröjjorna då om det är möjligt.
Värsta som finns är tröjor som tappar passformen direkt efter tvätt...
Citera
2014-09-27, 13:41
Medlem
AndrewBernards avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Kläder och skor: Köpråd

/Moderator
Citera
2014-09-29, 09:55
Medlem
Mr.Riddims avatar
Jag har köpt lite bondelidkläder. Inget jag har haft på mig sådär när jag gått ut på krogen men vanlig vardags och innersittardagar har jag haft dem. Jag köpte kläderna främst för att det är en svensk tillverkare.

Jag önskar att det fanns mer kvalitetskläder ifrån Sverige.

Jackan ser helt ok ut men du bör nog investera i en vinterjacka inom några månader.
Citera
2014-10-01, 21:02
Medlem
Jag vet faktiskt inte. När jag gick på gymnasiet för drygt tio år sedan så var deras munkjackor väldigt populära, men sen såg jag inte Bondelid någonstans förrän Lager 157 öppnade på min ort. Jag har fått för mig att Lager 157 är lite av en budgetbutik, men jag kan aldrig tänka mig att det är särskilt mycket sämre än något annat.
Citera
2016-08-14, 16:33
Medlem
Vad säger man om bondelid numera? Vem har på sig kläderna och vem är målgruppen?
Citera
2016-08-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilGuy
Skulle gissa att deras primära målgrupp är singelmän i åldern 18-30 år

Tror fortfarande att målgruppen är densamma, de har bra passform på kläderna tycker jag, dock är de lite för korta för mig oftast (jag är 190 cm lång).

En varning dock, vill du inte vara en reklampelare bör du inte köpa Bondelid
Citera
2016-08-16, 19:11
Medlem
exquisitelys avatar
Fördelen med Bondelid är att plaggen mestadels är i naturmaterial och färgglada. Nackdelen, åtminstone gällande damkläderna, är Odd Molly-kopior samt den eviga loggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in