2014-09-24, 16:01
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister.
Bästa stället att jobba på i norge? Oslo? Eller har ni några förslag? Ska vara en stor stad!

Bostad, lätt att hitta någon annan svensk att dela rum eller lgh med?

Skala banan tackar jag nej till, Vill norge ha svenska säljare? Eller annat socialt jobb. Lager funkar också!

Och sist, Betyg osv, Är det viktigt?

Tacksam för svar!

Ingen av den här infon nämns redan i tråden minst 600000 gånger.

Bra fråga.
Citera
2014-09-24, 16:09
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank Friendly
Ingen av den här infon nämns redan i tråden minst 600000 gånger.

Bra fråga.

Då passar han bäst i Oslo med alla andra östeuropeer.
Citera
2014-09-24, 19:04
Medlem
Det finns inga jobb i Norge. Gott om muslimer och kulturberikare dock.
Citera
2014-09-24, 20:06
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kisfmg
Det finns inga jobb i Norge. Gott om muslimer och kulturberikare dock.

Det finns massvis med jobb jämfört med Sverige, och bra mycket enklare att få... Jag behövde inte ens gå på en arbetsintervju.
Citera
2014-09-24, 20:30
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Fick info om att en husvagn är inte så dyr (möjligtvis runt 3k). Men jag vill gärna ha något stabilare. Så en liten hybel med en säng vore det bästa och billigaste. Skulle man kunna få en specifik summa? Säg 5000 på ett bra rum, hur många 1000 utöver det?
Om du ändå har bil, så ordna ett rum en bit utanför stan. När jag jag jobbade i Drammen bodde jag i Hokksund, det fungerade utmärkt. Blir genast mindre konkurrens om hyblarna och priset sjunker dramatiskt.
Citera
2014-09-24, 23:09
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Jao det är klart. Men hur "enkelt" är det att få dom o skippa deppon o kanske betala mer i hyra istället? Väldigt individuellt, I know.
Citera
2014-09-27, 17:35
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewbaccasuit
Jao det är klart. Men hur "enkelt" är det att få dom o skippa deppon o kanske betala mer i hyra istället? Väldigt individuellt, I know.

Om du sabbar något i lägenheten, hur gör du då? Vad har har hyresvärden för garantin att du står för kostnaden? Du förstår mitt tänk.

Jag äger lägenhet här i Norge (har köpt) och när jag ska hyra ut, visst kan jag ta 12.000:-/mån istället för 10.000:-/månaden utan dep men då tar jag också en risk om inte hyrestagaren betalar hyran en månad p.g.a något oförutsägbart händer.
Citera
2014-09-28, 11:23
Medlem
Chewbaccasuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Om du sabbar något i lägenheten, hur gör du då? Vad har har hyresvärden för garantin att du står för kostnaden? Du förstår mitt tänk.

Jag äger lägenhet här i Norge (har köpt) och när jag ska hyra ut, visst kan jag ta 12.000:-/mån istället för 10.000:-/månaden utan dep men då tar jag också en risk om inte hyrestagaren betalar hyran en månad p.g.a något oförutsägbart händer.

Självklart förstår jag tänket, och jag vet ju varför det är depo på att hyra.
Citera
2014-09-29, 13:26
Bannlyst
Någon snäll själ som vet vart jag hittar pappret jag ska fylla i när jag är sjukskriven i Norge?

Har fått sjukskrivning från svensk läkare så behöver skicka in papper till NAV.

mvh
Citera
2014-09-29, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Någon snäll själ som vet vart jag hittar pappret jag ska fylla i när jag är sjukskriven i Norge?

Har fått sjukskrivning från svensk läkare så behöver skicka in papper till NAV.

mvh

inte bara jag som anser att NAVs nya hemsida är hopplös att hitta något på alltså...

https://www.nav.no/no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Arbeid%2C+helse+og+sykdom/Sykepenger
Citera
2014-09-29, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iron11
inte bara jag som anser att NAVs nya hemsida är hopplös att hitta något på alltså...

https://www.nav.no/no/skjema/Skjemaer/Privatpersoner/Arbeid%2C+helse+og+sykdom/Sykepenger

Hittade inte, satt och letade ett bra tag.

Tusen tack gutten
Citera
2014-09-29, 20:21
Bannlyst
Min budget har blivit totalt fuckad nu. Kommer ha runt 15 lax att åka till Norge och ni alla snackar om deposition för tre månaders hyra framåt? Inte en chans att 15 lax räcker då vad fan ska jag göra nu måste dra till Norge då jag sa upp mig från mitt nuvarande jobb just för att åka dit! Plus att man lär väl ha pengar 2 mån framåt eftersom man inte kommer ha jobb direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in