2014-09-28, 17:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
En död vid Dalaplan. Det har skjutits där många gånger innan. Nu en död. Familjerna eller falangerna? Dalaplan ligger i utkanten av de berikade områdena i malmö Folk ska ha ringt polisen om skottlossning. Då blir det livat vid Akuen igen då. Stackars Malmö.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/larm-om-skottlossning-pa-dalaplan/

Citat:
En man har skjutits till döds vid Dalaplan i Malmö.

Sjukhuset i Malmö bekräftar att en man avlidit av skottskador.

Flera polispatruller är på plats. Det första larmet nådde polisen klockan 16.12 på söndagen.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-09-28 kl. 17:18.
Citera
2014-09-28, 17:05
Medlem
Denna gången av någon som kan skjuta, då offret avled. Alltid ett framsteg av självsaneringen i Malmö, tidigare har de mest skjutit sig själva eller varit så höga att de bara skadeskjutit.
Citera
2014-09-28, 17:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Expressen hänger på. Men enligt Sydsvenskan har personen avlidit. Det ryktas att det ska ha skett i en lägenhet och inte utomhus?

http://www.expressen.se/kvallsposten/skadad-har-hittats-efter-larm-om-skott/

Citat:
En skadad person har hittats efter en misstänkt skottlossning i Malmö.

- Våra patruller hittar en skadad person på plats. Jag har inga uppgifter om skadeläget, säger Maya Forstenius, informatör på Skånepolisen.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2014-09-28 kl. 17:20.
Citera
2014-09-28, 17:21
Medlem
Det finns lite mer än "familjer och falanger" i Malmö vet du. Så uppenbart att du vill få virtuella ryggdunkar från FB eliten, "Malmö. Dags igen". Kul liv

Utan någon alls info om händelsen skulle jag kunna säga att någon av de inblandade säkerligen är från Sofielund, som ligger 50m från platsen där skjutningen inträffade.
Citera
2014-09-28, 17:34
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
På Dalslandsgatan hände detta
Citera
2014-09-28, 17:37
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Det finns lite mer än "familjer och falanger" i Malmö vet du. Så uppenbart att du vill få virtuella ryggdunkar från FB eliten, "Malmö. Dags igen". Kul liv

Utan någon alls info om händelsen skulle jag kunna säga att någon av de inblandade säkerligen är från Sofielund, som ligger 50m från platsen där skjutningen inträffade.

Det vi alla kan vara överens om är att det är kulturberikare som är i farten. Finns väl ingen i Malmö som höjer på ögonbrynen längre, mångkulturen är tydligen här för att stanna.
Citera
2014-09-28, 17:39
Medlem
Raggdoll3s avatar
Den sista i ett flertal skjutningar. Kan inte påminna mig om att polisen klarat upp någon av de sista, har jag fel?
Citera
2014-09-28, 17:41
Avstängd
vera.os avatar
Är det konstaterat att det är kaosblattar som är inblandade?
Citera
2014-09-28, 17:45
Medlem
flyttadignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Är det konstaterat att det är kaosblattar som är inblandade?

Det är fastslaget ja, dådet skedde som bekant i Malmö. En annan del av Sverige
Citera
2014-09-28, 17:46
Medlem
Citat:

Bah, de som känner till Malmö anar säkert att det är det vanliga gänge som är inblandat igen. Famlijer och falanger är de som ställer till det.

Citat:
Ursprungligen postat av Raggdoll3
Den sista i ett flertal skjutningar. Kan inte påminna mig om att polisen klarat upp någon av de sista, har jag fel?

Några har de klarat upp, men de flesta är fortfarande öppna. De inblandade tiger och vill inte medverka. De har sin egen rättskipning, fy fan.
Citera
2014-09-28, 17:48
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Största delen av Sofielund, både Södra och Norra, består av gatuhus från 1800-talet, med mestadels svenskar.
Inom eller rättare sagt, i utkanten av Sofielund däremot, ligger, tyvärr, problemområdet Seved. Sluta med att skriva ut Sofielund till höger och vänster, titta inte bara på kartan och låtsas kunna nåt om Malmö.
(Ja, jag är född i området, och bodde där ett tag i "modern" tid!)
Citera
2014-09-28, 17:50
Medlem
jag var där alldeles nyss och såg två bilar fulla med blattar, såg ut som tagna ur en Johan Falk film, det riktigt osade kriminalitet om hur dom såg ut. de körde rätt fort, i närheten av där skjutningen hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in