2014-09-25, 02:19
Medlem
SeMeNoMores avatar
Mannen som skjuter följer allt vad man kan tänka sig att en väldigt kunnig skytt och mördare gör.

Han träffar perfekt i ryggraden med ammunition som används för att skjuta folk med skyddsväst. Hade Palme inte haft sin skyddsväst på sig (som han ofta hade) hade antagligen inte skottet vara dödande såvida skottet inte träffade ryggraden. Skytten tog alltså det säkra före det osäkra. Annars hade två skott i hjärtområdet varit det troligaste sättet för någon att mörda. Det betyder också att mannen har anatomiska kunskaper och är en bra skytt som dessutom har tillgång till ett ovanligt vapen.

Skytten passar alltså in på en militär, polis eller SÄPO elr. liknande. Det skulle kanske kunna vara en amatörskytt som tränat länge och läst på mycket också men det första är nog mer troligt.

Det som intresserar mig och alla andra här är att mördaren visste att Palme var utan livvakter, skulle gå på bio inklusive vilken film paret skulle se eftersom mördaren kunde vänta utanför bion. Det är ingenting man gör utan att dra uppmärksamhet till sig; att stå på gatan i vinterväder i flera timmar.

Mårten visste att Olof inte skulle ha med sig livvakter, han visste vilken film dom skulle se och han visste, eller troligen visste att paret skulle gå hem direkt efter filmen och därmed visste skytten var han skulle vänta.

Tillfället för morden är PERFEKT. Bättre än så här går det inte att få det.

Är pengar ett motiv? Arv och livsförsäkring.
Hur mycket pengar fick Mårten för besväret och då hur mycket kan skytten ha fått? Kontaktade han själv skytten eller tvärt om?
Citera
2014-09-25, 02:24
Medlem
Dumheter och håller inte på en enda punkt
Citera
2014-09-25, 02:28
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Dumheter och håller inte på en enda punkt
Lysande inlägg.
Citera
2014-09-25, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeMeNoMore
Lysande inlägg.
Du får komma med bevis för vad du påstår vilket lär bli svårt, till dess -osannorlikt.
Citera
2014-09-25, 04:11
Medlem
FurirRevaers avatar
Men gode Gud! OM det ens skulle funnits någon i familjen som skulle velat ta livet av OP av någon anledning så hade de obegränsad tillgång till hans person och kunde ordna hans frånfälle på mycket smidigare sätt än att skjuta honom på öppen gata med en grovkalibrigt vapen i ryggen.

Även de som inte hade direkt och daglig tillgång till honom skulle kunna ordna hans frånfälle naturligt och smidigt.

Enbart någon utan naturlig tillgång till OP kommer på den ofattbara idén att söka upp honom utomhus en mörk och smällkall kväll i februari och skjuta honom i ryggen.

Glöm familjemotivet, glöm alla invecklade konspirationsturer med startpistoler, maskeringar och familjefejder som motiv.
Citera
2014-09-25, 04:36
Medlem
Kungkrans avatar
Chrille.P!
Citera
2014-09-25, 06:00
Medlem
sommarlovs avatar
Varför inte skriva i den gigantiska befintliga tråden?
Citera
2014-09-25, 07:39
Medlem
33 åringen som sköt är väl mest troligt!
Citera
2014-09-25, 13:10
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Du får komma med bevis för vad du påstår vilket lär bli svårt, till dess -osannorlikt.

Om jag hade bevis för att det var Mårten som låg bakom mordet, inte fan hade jag skrivit det på Flashback.
Citera
2014-09-25, 13:13
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Men gode Gud! OM det ens skulle funnits någon i familjen som skulle velat ta livet av OP av någon anledning så hade de obegränsad tillgång till hans person och kunde ordna hans frånfälle på mycket smidigare sätt än att skjuta honom på öppen gata med en grovkalibrigt vapen i ryggen.

Även de som inte hade direkt och daglig tillgång till honom skulle kunna ordna hans frånfälle naturligt och smidigt.

Enbart någon utan naturlig tillgång till OP kommer på den ofattbara idén att söka upp honom utomhus en mörk och smällkall kväll i februari och skjuta honom i ryggen.

Glöm familjemotivet, glöm alla invecklade konspirationsturer med startpistoler, maskeringar och familjefejder som motiv.

Vilket motiv anser du som troligast.

Vilka hade tillgång till den nödvändiga informationen?

Vilket sätt är bättre att döda OP på?
Citera
2014-09-30, 21:00
Medlem
Readyfreddies avatar
Du kan väl i alla fall förklara varför Mårten ville skjuta Olof, och varför gör han det på stan när hans morsa ser på?

Det blir lite svårt att motbevisa en sån här teori eftersom du inte verkar tro att han heller hade alibi av sin flickvän.

Själv tror jag att det var Astrid Lindgren och jag tror inte du kan bevisa att det inte var hon.
Citera
2014-10-01, 17:03
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Du kan väl i alla fall förklara varför Mårten ville skjuta Olof, och varför gör han det på stan när hans morsa ser på?

Det blir lite svårt att motbevisa en sån här teori eftersom du inte verkar tro att han heller hade alibi av sin flickvän.

Själv tror jag att det var Astrid Lindgren och jag tror inte du kan bevisa att det inte var hon.
Skulle du kunna tänka dig att läsa tråden först? Eller bara TS?

Är du verkligen så dum att du tror att min teori är att Mårten skjuter OP point blank, mitt på gatan framför sin mamma?

Självklart är inte Mårten skytten.

min hypotes är att Mårten i koalition med säpo elr polisen mördade OP. Det vanligaste motivet för familjemord är personliga motiv. Alltså fejder som urartar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in