2014-09-17, 15:22
Medlem
sluggerbanans avatar
När köksan Anna-Lena Andersen var på väg till sin arbetsplats på förskolan möttes hon av en hemsk syn,

Citat:
- Den bara satt där och tittade på mig.

- Då kom den emot mig, det var verkligen otäckt.

'Hon hann ta sig in i huset, och såg sedan genom fönstret hur räven hoppade över staketet och in på förskolans område. Sedan försvann den ur hennes synfält....

Hon har hunnit lugna ner sig efter den dramatiska inledningen på dagen, men funderar ändå över vad som skulle kunna hända.'

Länk
Senast redigerad av sluggerbanan 2014-09-17 kl. 15:25.
Citera
2014-09-17, 15:51
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluggerbanan
När köksan Anna-Lena Andersen var på väg till sin arbetsplats på förskolan möttes hon av en hemsk syn,

'Hon hann ta sig in i huset, och såg sedan genom fönstret hur räven hoppade över staketet och in på förskolans område. Sedan försvann den ur hennes synfält....

Hon har hunnit lugna ner sig efter den dramatiska inledningen på dagen, men funderar ändå över vad som skulle kunna hända.'

Länk

Den kanske var nyfiken, rävar kan vara jäkligt oskygga när nyfikenheten tar över. Jag har tom haft en räv som tittat in i vardagsrummet och nosat runt (kom in via uteplatsen).
Citera
2014-09-17, 19:45
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Den kanske var nyfiken, rävar kan vara jäkligt oskygga när nyfikenheten tar över. Jag har tom haft en räv som tittat in i vardagsrummet och nosat runt (kom in via uteplatsen).

Skulle vilja möta en sådan räv. De jag sett är förvisso nyfikna men så nära har de inte varit.
Citera
2014-09-17, 19:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Skulle vilja möta en sådan räv. De jag sett är förvisso nyfikna men så nära har de inte varit.

Det var 2st, ena tittade in och den andra stannade på uteplatsen, hade sett spår efter dom tidigare.
Citera
2014-09-17, 20:11
Medlem
fotokillens avatar
Citat:

Troligen blivit matad tidigare, vilket är ett otyg! Människor borde fatta bättre än att försöka göra naturen tam! Rävarna riskerar att svälta ihjäl när vintern kommer och ingen gratismat längre finns tillgänglig.

Matar du ett vilt ungdjur lär de sig inte att jaga, vilket är en förutsättning för deras överlevnad på sikt!
Senast redigerad av fotokillen 2014-09-17 kl. 20:16.
Citera
2014-09-17, 20:26
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Troligen blivit matad tidigare, vilket är ett otyg! Människor borde fatta bättre än att försöka göra naturen tam! Rävarna riskerar att svälta ihjäl när vintern kommer och ingen gratismat längre finns tillgänglig.

Matar du ett vilt ungdjur lär de sig inte att jaga, vilket är en förutsättning för deras överlevnad på sikt!

Nja att just rävar skulle svälta pga utfodring tror jag inte på.
Citera
2014-09-17, 20:32
Medlem
Sereenas avatar
Citat:

Det är såvitt jag vet en myt, seglivad sådan. Ungdjuren lär sig hitta mat medan dom är med föräldrarna, och om utfodringen upphör så fortsätter dom bara som vanligt.
Citera
2014-09-17, 20:38
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Nja att just rävar skulle svälta pga utfodring tror jag inte på.

Alla djur kommer att lida pga av utfodring. Undantaget småfåglar som ju av tradition får mat året runt.

Människor ska hålla sig undan vilda djur. Skogens vilda djur måste LÄRA sig jaga sin föda under sommarmånaderna för att ha kunskapen under den kärva årstiden, då inga "snälla" människor längre finns kvar i sina sommarstugor.
Citera
2014-09-17, 20:48
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Det är såvitt jag vet en myt, seglivad sådan. Ungdjuren lär sig hitta mat medan dom är med föräldrarna, och om utfodringen upphör så fortsätter dom bara som vanligt.

Myten ligger tvärtom i att vi är "goda" som matar djuren! På sommaren matas de frodigt, men naturligtvis sällan på vintern. På grund av detta hamnar de i svält, varje år som vi har kall vinter.
Citera
2014-09-17, 21:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Myten ligger tvärtom i att vi är "goda" som matar djuren! På sommaren matas de frodigt, men naturligtvis sällan på vintern. På grund av detta hamnar de i svält, varje år som vi har kall vinter.

Dom svälter pga bristen på mat inte pga att vi tidigare matat dom.
Citera
2014-09-19, 15:55
Medlem
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2640556-fick-sin-cykel-demolerad

Surgubbe faller på eget grepp. Artikeln är stor humor med bild på ledsen cykel.
Citera
2014-09-19, 16:12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.2640556-fick-sin-cykel-demolerad

Surgubbe faller på eget grepp. Artikeln är stor humor med bild på ledsen cykel.

Hantverkare mfl brukar väl få köra gågator mm om det behövs för att komma fram till arbetsplatsen för i/urlastning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in