Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Fy fan. Måste kännas hårt för fegisen & ynkryggen Reinfeldt att han först förlorar sin söta fru och sen att hela Alliansen brakar samman som Morannons portar i Sagan om Ringen när Sauron störtar ner.
Han måste vara på väg in i en djup depression.
Jag tyckte han visade spår av mänsklighet igår under sitt avskedstal på valvakan. Han verkade faktiskt rörd av sina partivänners stöd och folkets "svek". Jag tror att han de senaste åtta åren totalt förtryckt och fryst ner hela sitt själsliv och knappast ens reagerade när Filippa packade väskan och stack. Negativa känslor kunde han tryggt kanalisera och ge utlopp för när han träffade Jimmie eller Stefan i en debatt, men annars gled han nog genom livet på autopilot, undantaget en ljummen sympati för näringslivet och ett småkyligt förakt för de lägre klasserna i samhället. Nu tinar känslorna och kommer skölja över honom som en veritabel tsunami av ångest, skuldkänslor, sorg, ilska och kanske även lite lättnad och glädje i att kunna lämna det tuffa statsministerjobbet bakom sig.
Som synes har jag inget till övers för honom som statsminister och politiker, men nu önskar jag honom ändå all lycka i sitt fortsatta liv och hoppas att inte alkoholistspekulationerna i tråden stämmer, ty då kommer han snart stå på ruinens brant