Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-15, 00:09
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Är det Björn Björkqvist och Sebastian Karlsson som ställer upp i dessa kommuner? Hur fan kan det gå så dåligt? Det rör sig om två kompetenta personer vad jag sett.
Sebastian Karlsson är har väl mer eller mindre gått ur partiet.
Citera
2014-09-15, 00:11
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Det känns som att mångkulturen i Sverige har nått "point of no return" och svenskarna har förlorat deras land till mångkulturen.

Demokrati kan inte längre användas för att skapa ett monokulturellt Sverige, eftersom svenskarna har låtit för många invandrare komma till Sverige, så ett nazistiskt parti kan inte få tillräckligt med röster för att få inflytande, och invandrarna kommer bara fortsätta öka.

Även om en majoritet av vita svenskar skulle i framtiden rösta på ett nazistiskt parti, så kommer de inte komma i riksdagen, för att svenskarna kommer då vara en minoritet eller en ganska liten del av befolkningen. Kanske kommer Sverige inte ens ha demokrati då, utan en Islamisk teokrati.
Det där var väl knappast en nyhet. De som endast tror på parlamentarisk demokrati har inte förstått någonting.
Citera
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele

Det du mycket bättre om än mig. Från det jag läst på Realisten har väl han varit en rätt så aktiv medlem i SvP. Har detta ändrats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Nej det tror jag inte.
Citera
2014-09-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Saxlind hävdade att man förra valet skenskrev sig i många kommuner. Det kan vara en viktig delförklaring.

Vad som däremot är helt ofattbart är att man inte lyckats komma ikapp det, trots det. Nu behöver SvP verkligen rannsaka sig själva. Under all kritik.
Det behövs utan tvekan ändras både internt och externt. Det ABSOLUT viktigaste är att man börjar kampanjen för 2018 redan imorgon. Det är 2014 höst till 2017 vinter som partiet med sina små resurser kan nå igenom mediebruset från jättarna. SDs stora tillväxt var 2010-2011, sedan stagnerade man i opinionsmätningarna efter alla uteslutningar. Det är ren IDIOTI som en del personer i partiet tänkte att valrörelsen skulle genomföras i slutskedet när alla SvPs uttalanden dränktes i hundra gånger starkare finansierad PK-parti-propaganda.

Förutom det måste man inse att man ska ha ett heltäckande sakpolitiskt partiprogram både på riksnivå och lokalt. Det bör utarbetas nu under hösten. SDs inträde i riksdagen kom som en följd av att man visade sig kapabel och intresserad av att även diskutera var cykelställ skulle ligga, och om bussar ska ha biogas eller diesel, osv, dvs inte bara migrationsfrågan, EU och liknande. SvP bör också välja en lite annan profil än SD för att kunna få andra röster än SD. Studenter kan vara en bra målgrupp att storsatsa på - då kan man även bygga upp en studentrörelse, vilket i alla tider givit kontrollen över de absolut bästa tänkbara aktivisterna för en rörelse: personer med ungdomens övermod, gott om tid, och stark emotionell övertygelse om vad de än beslutar sig för att hänge sig åt. Dessutom är de i allmänhet hyfsat intelligenta i fråga om att utföra uppgifter de föresatt sig, även om de dessvärre alltid varit lättlurade för illvilliga kommunister eller vem som nu sätter deras övergripande mål, som de själva saknar visdom för att göra väl, men som en god nationalistisk ledande kraft kan använda för att förvandla deras potential till något oändligt gott.
Senast redigerad av truth1337 2014-09-15 kl. 00:19.
Citera
2014-09-15, 00:16
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kolla Färgelanda och Emmaboda, t.ex:

http://www.val.se/val/val2014/valnatt/K/kommun/14/39/index.html
http://www.val.se/val/val2014/valnatt/K/kommun/08/62/index.html

Du får ju skilja på röster till riksdag och röster till KF.
Citera
2014-09-15, 00:19
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Du får ju skilja på röster till riksdag och röster till KF.

Får man så få röster i kommuner där man finns, kan lägga ut valsedlar och faktiskt har profilerade kandidater som t.ex. Björn Björkqvist får man knappast fler i riksdagsvalet.
Citera
2014-09-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Saxlind hävdade att man förra valet skenskrev sig i många kommuner. Det kan vara en viktig delförklaring.

Vad som däremot är helt ofattbart är att man inte lyckats komma ikapp det, trots det. Nu behöver SvP verkligen rannsaka sig själva. Under all kritik.
Jag har fått för mig det/har hört det någon gång, så det är inget jag kan svära på och någon som har koll får gärna rätta mig om jag har fel. Men det är ju en smart och effektiv strategi för ett litet parti så det är ju rimligt och inte förkastligt. Felet här var väl då att man i detta val missbedömde sin tillväxt på röstande sympatisörer eller satsade för brett.
Citera
2014-09-15, 00:21
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Det behövs utan tvekan ändras både internt och externt. Det ABSOLUT viktigaste är att man börjar kampanjen för 2018 redan imorgon. Det är 2014 höst till 2017 vinter som partiet med sina små resurser kan nå igenom mediebruset från jättarna. SDs stora tillväxt var 2010-2011, sedan stagnerade man i opinionsmätningarna efter alla uteslutningar. Det är ren IDIOTI som en del personer i partiet tänkte att valrörelsen skulle genomföras i slutskedet när alla SvPs uttalanden dränktes i hundra gånger starkare finansierad PK-parti-propaganda.
Jag tycker absolut att vi skall arbeta hårt redan detta året, Folk som bestämmet sig nära valet är knappast potententiella SvP väljare(bortsett från ett fåtal personer som står mellan SvP och SD).
Citera
2014-09-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Får man så få röster i kommuner där man finns, kan lägga ut valsedlar och faktiskt har profilerade kandidater som t.ex. Björn Björkqvist får man knappast fler i riksdagsvalet.
Fast hur profilerad är egentligen Björn utanför etnonationella och NS-kretsar? Björn har varit konfrensier EN gång, och sa då aldrig sitt namn, under det gångna året - om vi enbart tittar på vad partiet gjort UTÅT (att han hållit interna tal som varit oerhört bra är inget som väljarna ser). Han har inte hållit ett enda konkret politiskt tal som släppts utåt med avsikten att framföra hans agenda i KF. Säg att partiet gjorde så som jag föreslagit i inlägg ovan, och tränar upp torgmötesstyrkor lokalt så varje lokalavdelning kan hålla 50 tal från imorgon till nästa val. DÅ hade man kunnat tala om att Björn kunde bli profilerad. Som det är nu är både Björn och Sebastian personer som i en tidningsartikel EN GÅNG fått säga om de tar avstånd från den "oh så onda nazizizizismen" En sådan figur vet INGEN vad han tänker göra i KF. En figur som däremot hållit 50 tal om olika sakfrågor och kunnat bli både konkret och bred därför att han hållit så många tal, och dessutom kunnat framföra sin personlighet till folket, är däremot en PROFILERAD kandidat. Idag hade SvP endast EN kandidat som kunde kallas profilerad med tanke på mängden hållna tal, och det är Jacobsson. Men han har å andra sidan endast hållit generella tal på orterna eftersom orterna bara fick ett torgmöte var under 4 års tid... I Sjöbo är han inte profilerad, eftersom folk där knappast har en aning om vad han tänker göra i just Sjöbo som gör honom speciell, och varför han är bättre än SD - eftersom lokalt hade SvP inga idéer om repatriering, bara idéer om säga upp avtal med migrationsverket dvs stoppa inflödet - vilket SD redan driver i flera kommuner (men inte alla) och enstaka andra partier ibland accepterat runt om i landet. Det fanns helt enkelt för få KONKRETA säljande argument för en röst.
Senast redigerad av truth1337 2014-09-15 kl. 00:28.
Citera
2014-09-15, 00:25
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Det känns som att mångkulturen i Sverige har nått "point of no return" och svenskarna har förlorat deras land till mångkulturen.

Demokrati kan inte längre användas för att skapa ett monokulturellt Sverige, eftersom svenskarna har låtit för många invandrare komma till Sverige, så ett nazistiskt parti kan inte få tillräckligt med röster för att få inflytande, och invandrarna kommer bara fortsätta öka.

Även om en majoritet av vita svenskar skulle i framtiden rösta på ett nazistiskt parti, så kommer de inte komma i riksdagen, för att svenskarna kommer då vara en minoritet eller en ganska liten del av befolkningen. Kanske kommer Sverige inte ens ha demokrati då, utan en Islamisk teokrati.

Jo, läste precis om det på Fria Tider:

http://www.friatider.se/h-g-invandring-ven-med-sds-politik
Citera
2014-09-15, 00:28
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Fast hur profilerad är egentligen Björn utanför etnonationella och NS-kretsar? Björn har varit konfrensier EN gång, och sa då aldrig sitt namn, under det gångna året. Han har inte hållit ett enda tal. Säg att partiet gjorde så som jag föreslagit i inlägg ovan, och tränar upp torgmötesstyrkor lokalt så varje lokalavdelning kan hålla 50 tal från imorgon till nästa val. DÅ hade man kunnat tala om att Björn kunde bli profilerad. Som det är nu är både Björn och Sebastian personer som i en tidningsartikel EN GÅNG fått säga om de tar avstånd från den "oh så onda nazizizizismen" En sådan figur vet INGEN vad han tänker göra i KF. En figur som däremot hållit 50 tal om olika sakfrågor och kunnat bli både konkret och bred därför att han hållit så många tal, och dessutom kunnat framföra sin personlighet till folket, är däremot en PROFILERAD kandidat. Idag hade SvP endast EN kandidat som kunde kallas profilerad med tanke på mängden hållna tal, och det är Jacobsson. Men han har å andra sidan endast hållit generella tal på orterna eftersom orterna bara fick ett torgmöte var under 4 års tid...

Jag vet mindre än dig. Jag har ingen insyn i verksamheten. Men jag lyssnar och läser på er. Någon gång tidigt i våras vill jag minnas att Björn Björkqvist deltog i Motgift och sade att han hade varit ute i sin kommun, Färgelanda, och arbetat med valpropaganda och pratat med mycket folk. Valresultatet är i skenet av det en besvikelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in