Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-14, 21:08
Medlem
Libberos avatar
Jag la en poströst på SvP i riksdagsvalet i alla fall, man behöver ju växa och få fler röster för kommande val. En bidragande orsak har ju varit Motgift/Radio Framåt (och faktiskt även en del pålästa skribenter här och på Realisten).
Citera
2014-09-14, 21:15
Medlem
Foofies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Var bor du nu någonstans?

Jag bor i Hudiksvall och i Hällefors
Citera
2014-09-14, 22:03
Bannlyst
Haha vad pinsamt detta blev...
Citera
2014-09-14, 22:06
Medlem
Foofies avatar
Vad syftar du på då?
Citera
2014-09-14, 23:14
Bannlyst
valfond: 1 343 136 kr

resultat: inte ett enda mandat.

Nej detta var helt underbara nyheter, sov gott mina vänner det ska jag göra!
Citera
2014-09-14, 23:22
Medlem
Foofies avatar
Hade de inte ett mandat i Grästorp, eller har jag fel?
Citera
2014-09-14, 23:28
Medlem
baggebo1s avatar
SvP gör ett extremt katastrofval. Sämre än t.o.m jag som försökte sänka förväntningarna trodde. På Motgift sitter folk och diskuterar öl och vit makt-musik. 95% av SvP:s medlemsskara har inte en aning om hur det har gått i valet, och de är inte det minsta intresserade. Enskilda personer satte in en halv miljon för att stödja partiet.
Citera
2014-09-14, 23:29
Medlem
Triplefaces avatar
Någon som vet när svp:s resultat finns ute? Får se om det blir några 10 000 röster för dem..
Citera
2014-09-14, 23:39
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegiz
valfond: 1 343 136 kr

resultat: inte ett enda mandat.

Nej detta var helt underbara nyheter, sov gott mina vänner det ska jag göra!

De pengarna är i sammanhanget ingenting... Känns som om många multikultimäniskor kommer in här och tröstar sig med att SvP gjort ett dåligt val när dom grinat färdig över SDs enorma framgång.

Tror att många som funderat på SvP valde SD till sist för att inte "kasta" bort sin röst. Var nära att göra så själv men valde ändå att symboliskt rösta SvP i riksdagsvalet när allt pekade på att SD skulle klara 10 procent.

Tyvärr är det för sent för Sverige, SD kommer isoleras och invandringen kommer nog till och med att öka. Hade SD fått dessa siffror för 12 år sedan kanske man kunde ha börjat påverka innan det var för sent dessa 13 procent är too little too late.

Alla patrioter bör nu förbereda sig på en mycket, mycket dyster framtid. Börja förbered er på ett samhällsförfall utan dess like i hela västvärlden.

(Mitt sista inlägg någonsin, take care)
Citera
2014-09-14, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
SvP gör ett extremt katastrofval. Sämre än t.o.m jag som försökte sänka förväntningarna trodde. På Motgift sitter folk och diskuterar öl och vit makt-musik. 95% av SvP:s medlemsskara har inte en aning om hur det har gått i valet, och de är inte det minsta intresserade. Enskilda personer satte in en halv miljon för att stödja partiet.
Även om SvP skulle gå dåligt i detta val så finns en chans inför 2018. Men den chansen handlar om att bygga upp en rörelse stark nog att minst 8 lokalavdelningar ska kunna vara självförsörjande på talare och kunna hålla egna torgmöten och mindre manifestationer minst en gång i månaden från ganska snart och fram till valspurten 2018. Det tar t.ex. 2 år att träna upp bra talare, och 2 år att förfina uppsättningen rent estetiskt för hur torgmöten hålls. Denna valrörelse var för halvdan och påbörjades för sent. Endast 2 lokalavdelningar utom riks var kapabla att alls hålla torgmöten själva, och de torgmötena var visserligen imponerande givet omständigheterna, men hade varit tiofalt mer imponerande om man under 2 års tid tränat upp emotionellt översvallande engagerade talare som fick granska sina egna inspelade tal och korrigera efter varje gång tills perfektion uppnåtts. Som det var nu fick SvP riks bära upp hela valrörelsen med sin egen torgmötesturné. Eftersom så pass få tal hålls tvingas också 100% av talen ta upp samtliga av partiets principiella frågor på en teoretisk nivå - de är bara till för att förklara partiets principer. Hade man hållit tal en gång i månaden i varje lokalavdelning så hade man kunnat växla ämnen och kommentera aktuella händelser eller beslut, samt lokala heta frågor. Att koppla sig mer till den konkreta verkligheten hade gjort stor skillnad - även om vi som gillar SvP förstår att dess politik blir överlägsen på det konkreta planet, så gör inte massorna det. Håller man få tal blir det märkligt om ett av de ytterst få talen handlar om säg enbart FRA-lagen, om helheten av partiets politik är okänd för massorna. Håller man 50 tal på ett år kan ett tal däremot mycket väl fokusera till 100% på FRA-lagen. Då talar vi om en rörelse som kan gå oändligt långt eftersom SvP har det överlägset bästa punktprogrammet.
Senast redigerad av truth1337 2014-09-14 kl. 23:53.
Citera
2014-09-14, 23:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Någon som vet när svp:s resultat finns ute? Får se om det blir några 10 000 röster för dem..
Frågan är inte om SvP får över 10 000 röster, frågan är om de slår förra valets resultat på 681 röster.
Citera
2014-09-14, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
De pengarna är i sammanhanget ingenting... Känns som om många multikultimäniskor kommer in här och tröstar sig med att SvP gjort ett dåligt val när dom grinat färdig över SDs enorma framgång.

Tror att många som funderat på SvP valde SD till sist för att inte "kasta" bort sin röst. Var nära att göra så själv men valde ändå att symboliskt rösta SvP i riksdagsvalet när allt pekade på att SD skulle klara 10 procent.

Tyvärr är det för sent för Sverige, SD kommer isoleras och invandringen kommer nog till och med att öka. Hade SD fått dessa siffror för 12 år sedan kanske man kunde ha börjat påverka innan det var för sent dessa 13 procent är too little too late.

Alla patrioter bör nu förbereda sig på en mycket, mycket dyster framtid. Börja förbered er på ett samhällsförfall utan dess like i hela västvärlden.

(Mitt sista inlägg någonsin, take care)
Nej det tror jag inte. SvP kommer fortsätta växa och sedan kommer ett valfritt av de etablerade partierna pressas till att gå med i en koalition ledd av SD eller SvP, beroende på vilka som blir störst, i valet 2018. Exempelvis C eller Kd kan tänkas få den rollen. Kom ihåg att en mycket klok man som levde för ett tag sedan faktiskt vann genom att först bli del av en koalition.

Eller i varje fall har SvP potentialen att växa enormt. Allt handlar om huruvida man vill vara en vildmarksorganisation eller ett politiskt parti med sikte på maktövertagande. Inget ont om SvPs friluftsaktiviteter men fokus måste vara på kompromisslös kamp och uppbyggande av en organisation där varje intresserad medlem bildas och förvandlas till frukten av sin fulla potential. För det krävs VILJESTYRKA hos de lokala ledarna. Problemet är att en del lokala ledare verkar ha inställningen att man INTE strävar efter makten i SvP, utan är till för att få SD att "se mindre extrema ut". Viljan och målet måste vara maktövertagande!
Senast redigerad av truth1337 2014-09-14 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in