2014-09-14, 17:25
Medlem
Carpathias avatar
Sossarna x 3.
Allt handlar om värdringar och vilken framtid jag vill att mina barn och kommande barnbarn ska växa upp i.
Citera
2014-09-14, 17:26
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Blankade med en liten rolig vits på rösten, mycket nöjd med mitt val och ser fram emot valvakan!

Jag sätter mitt FB password på att de inte kommer läsa upp din roliga lilla vits på valvakan.
Så du kan gå och lägga dig tidigt ikväll, ointresserad av politik och ansvar som du tycks vara.

//Brute
Citera
2014-09-14, 17:26
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Var precis och röstade. Solen värmde min kalla hud, barnen lekte, flaggorna var hissade långt uppe i den klarblåa svenska himlen. En välkomnande höst med all dess charm, kramar om mig med en sentimental men ändå oviss känsla.
Det är demokratins dag i vårt fina land.
Mina händer kunde inte låta bli att lätt börja skaka samtidigt som mitt gamla brustna hjärta slår allt fortare.
Du har gått in i fel lokal, informerade mig en nätt och fin tjej i blå klänning.
Bakom det lilla mörkgröna båset kände jag mig som en terrorist och en svikare, varför känner jag såhär?
Men jag går med huvudet högt när jag långsamt promenerar tillbaka till mitt hem, med ännu en röst för våra modiga hjältar, Sverigedemokraterna.

En förnuftets röst i enfaldets tyranni.
Citera
2014-09-14, 17:27
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Lite högt spel kan jag tycka. Vad händer om de mot all förmodan kommer överens?

När stollerierna ska genomföras?

Helt ärligt tror jag att till och med representanterna från F! kommer att bli som kommunisterna i Fagersta. Blir det fråga om praktisk politik, så nyktrar man till. Jag tror det finns en risk för det även när det gäller F!. Tyvärr.

I en situation där man måste bestämma, så gör sig helt plötsligt allvaret påmint. Även för F!:are. Har verkligheten ingen verkan på F! kan de ändå hamna i en situation där de måste måste besluta på riktigt, och har verkligheten ingen inverkan på dem så kommer det att bli kaos. Och då kommer realpolitik att vara ohotad, hoppas jag, vid valet 2018.

Man måste hela tiden tänka långt framåt. Varken Sverige eller övriga världen slutar att utvecklas efter den 14 september 2014. Man måste ha siktet inställt långt från den närmsta framtiden, om man vill åstadkomma förändring. Så därför röstar därför på, F!, i deras egenskap av potentiellt opåverkbara av verkligheten.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2014-09-14 kl. 17:29.
Citera
2014-09-14, 17:28
Medlem
rokkroks avatar
Riksdag: Djurens parti
Landsting: Djurens parti
Kommun: Djurens parti
Trängselskatt: Blankt
Citera
2014-09-14, 17:28
Medlem
Schizofrenens avatar
Riksdag: SD
Landsting: SD
Kommun: FP
Citera
2014-09-14, 17:29
Medlem
Hur många % tror ni SD får? Känns som hela FB röstar på dom nästan?
Citera
2014-09-14, 17:30
Medlem
regndroppens avatar
SD alla 3
Citera
2014-09-14, 17:30
Medlem
elliezs avatar
Riksdag: Miljöpartiet
Landsting: Vänsterpartiet
Kommun: Vänsterpartiet
Citera
2014-09-14, 17:31
Medlem
elefantpenis2002s avatar
SD en proteströst pg av dom etablerade partiernas usla bostadspolitik köa 10år för tak över huvudet dra åt helvete.
Citera
2014-09-14, 17:32
Medlem
winterboards avatar
Riksdag: MP
Landsting: C
Kommun: M (pga en kandidat jag har förtroende för)
Citera
2014-09-14, 17:32
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iKQQL
Haha dom här äger till 100: "Peta på partiledarna med en mikrofon"

https://www.youtube.com/watch?v=ouAiIE2rx4U&list=UUOsiKSTVfWI4Exi9-Av8ILg

Klockrent

OnT: Riksdag: Socialdemokraterna
Landsting: Socialdemokraterna
Kommun: Centerpartiet