2014-09-14, 15:48
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minnesota
F!, F!, V

Inga ra-sister på vå-ra ga-tor!
Jag förstår inte... Enligt VPKs hemsida anser de att "alla människor som lever i Sverige är lika mycket värda". Detta måste rimligtvis också innefatta de ca 0,01% av befolkningen som är rasister i ordets rätta bemärkelse. Varför skulle inte de också få röra sig fritt ute på gatorna, om de nu är lika mycket värda som oss andra?
Citera
Medlem
S i samtliga val
Citera
Medlem
Sd
Pp
M
Citera
2014-09-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det jag menar är att här på forumet är invandringen den största frågan, och är i övrigt ett tillhåll för landets alla SD:are. I samhället tänker folk annorlunda, även om en och annan tycker att invandringen gått överstyr. Folk i gemen prioriterar helt andra saker än invandringen när de lägger sin röst.

Det är iofs konstigt för invandringen spelar ju på alla beröringspunkter. Skolan blir sämre, sjukvården blir sämre, sociala skyddsnätet urholkas och gemenskapen tynar bort. Invandringen till Sverige är den enda viktiga frågan just nu. Det kostar så ofantligt mycket pengar och ger oss endast negativa effekter som polarisering, fattigdom, kriminalitet, ja du vet du vet nog själv.

Vi har fått mer än hundra ghettoklassade områden senaste 20 åren. Det är inte positivt för någon oavsett partitillhörighet. Det finns mycket annat man kan göra för 150 miljarder +. Speciellt nu när Ryssland börjar brösta upp sig. Men folk tänker med hjärtat i Sverige och därför bli vårat folkslag inte långvarig. Hjärnan är till för att ta beslut med, inte hjärtat.
Citera
2014-09-14, 15:50
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Conny
Ledande i CIA CHEMTRAILS forskningen.

Bättre än "bara ett räkneexempel" politik
Citera
2014-09-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
var ute hela natten och söp. Jag och en polare gick förbi vallokalen på vägen hem från krogen/efterfesten. Kommer inte ihåg exakt vad som hände men välte iaf "valbåset" och tror att jag röstade på mig själv.

Börjar vakna till liv nu och skulle gå och rösta igen/omrösta om det inte vore för skammen att se de stackars valmänniskorna i ögonen efter morgonens strapatser.

Rösta på sig själv, det borde fan alla göra. Det är ingen dum idé alls.
Citera
2014-09-14, 15:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilgamesh.
var ute hela natten och söp. Jag och en polare gick förbi vallokalen på vägen hem från krogen/efterfesten. Kommer inte ihåg exakt vad som hände men välte iaf "valbåset" och tror att jag röstade på mig själv.

Börjar vakna till liv nu och skulle gå och rösta igen/omrösta om det inte vore för skammen att se de stackars valmänniskorna i ögonen efter morgonens strapatser.

Hade ni med er era röstkort när ni var ute och festade? Annars så har ni nog inte röstat alls.
Citera
2014-09-14, 15:53
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelei
F!

Blev det, bort med gubbslemmet!

JAA! Bort med slemmet!
Citera
2014-09-14, 15:54
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Hade ni med er era röstkort när ni var ute och festade? Annars så har ni nog inte röstat alls.
Det räcker med leg.
Citera
Medlem
pizza-faces avatar
Hade de gamla moderaterna funnits kvar hade valet varit självklart men nu efter att de horat ut sig till MP i invandringsfrågan, förklarat försvaret ett särintresse, behållit värnskatten och drivit liknande icke moderat politik blev det för mycket för att ge de mitt stöd i år. Rösten föll därför på SD och det får ses mer som en anti-nya moderaterna röst och en röst för mer konservatism än en de facto röst på SD. Detta är inget nytt beslut utan jag har varit säker på min sak nu i säkert ett år. Skulle gamla moderaterna funnits kvar eller ett renodlat konservativt parti hade de fått min röst istället.

På landstingsnivå slängde jag i en blank sedel, anledningen är att jag har för dålig koll på mitt landsting och därför inte anser mig kvalificerad nog att rösta. Jag är personligen emot hela det här: "Alla ska rösta det är en demokratisk skyldighet, sedan vad man röstar på är inte så viktigt", jag föredrar ett system där de som inte är intresserade av politik uppmuntras att INTE rösta.

Kommunalt röstade jag M då de styrt i min kommun i evigheter och gjort ett bra jobb. Kommunen har god ekonomi, en skattenivå som ligger under rikssnittet, det är fint och rent, lugnt på nätterna, inte en massa onödiga skrytprojekt eller annat samt att andelen invandrare är på en lagom nivå.
Citera
Medlem
4N0NYMs avatar
Riksdag: M
Landsting: M
Kommun: M

Övervägde SD i riksdagsvalet men vill inte ha en rödgrön regering så rösten föll på M. Nu förväntar jag mig en flopp för de rödgröna och att F! landar under 4%. Tror och hoppas även på att SD blir tredje största parti.
Citera
Medlem
Vitsigs avatar
Sd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in