Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-13, 21:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Hur menar du när du talar om "externa problem"?
Jag menar problemet med att nå ut till potentiella sympatisörer i allmänhet. Det handlar både om gamla SD:are, helt nya personer och gamla nationalister. SvP:s paraply har inte vecklat ut sig över oss alla på något sätt alls egentligen.
Citat:
Om du tänker på ns-forumets Putinfanclub så är dessa av noll och intet värde.
Jag tillhör förmodligen den gruppen du kallar "Putinfanclub" och jag är oerhört viktig. Jag vet flera andra som tillhör samma grupp som ni kunde haft stor nytta av.
Citera
2014-09-13, 22:45
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag menar problemet med att nå ut till potentiella sympatisörer i allmänhet. Det handlar både om gamla SD:are, helt nya personer och gamla nationalister. SvP:s paraply har inte vecklat ut sig över oss alla på något sätt alls egentligen.
Hur skulle det gå till? Vad är det man borde göra som man inte har gjort?

Citat:
Jag tillhör förmodligen den gruppen du kallar "Putinfanclub" och jag är oerhört viktig. Jag vet flera andra som tillhör samma grupp som ni kunde haft stor nytta av.

Så vitt jag minns så är du inte organiserad och har aldrig varit. Du påstår att Ukraina-frågan är det som hindrar dig från att joina partiet?
Citera
2014-09-13, 22:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Hur skulle det gå till? Vad är det man borde göra som man inte har gjort?
Synts mer, framförallt. Agerat smart. Lockat och pockat. Finns massor att göra. Själv har jag gjort mitt bästa här på fb trots allt.
Citat:
Så vitt jag minns så är du inte organiserad och har aldrig varit. Du påstår att Ukraina-frågan är det som hindrar dig från att joina partiet?
Helt fel. Skulle aldrig gå med i partiet oavsett.
Citera
2014-09-13, 22:57
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Synts mer, framförallt. Agerat smart. Lockat och pockat. Finns massor att göra. Själv har jag gjort mitt bästa här på fb trots allt.
Ett mycket icke-substansiellt svar som inte ger någon vägvisning om vad det är du tänker och föreställer dig. Skulle vilja se dig göra det där vad du nu tänker dig "locka, pocka, agera smart".

Citat:
Helt fel. Skulle aldrig gå med i partiet oavsett.

Så vad är du med i eller har varit med i och vad är stötestenen som hindrar dig från att gå med i SvP. Du kan väll inte seriöst påstå att det är Ukraina-frågan.
Citera
2014-09-13, 23:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Ett mycket icke-substansiellt svar som inte ger någon vägvisning om vad det är du tänker och föreställer dig.
SvP har varit helt osynliga här på fb under valrörelsen. Fb har 900 000 medlemmar.
Citat:
Så vad är du med i eller har varit med i och vad är stötestenen som hindrar dig från att gå med i SvP. Du kan väll inte seriöst påstå att det är Ukraina-frågan.
Har aldrig pratat i termer av att gå med i partiet eller vilka frågor som hindrar mig från detsamma. Jag kommer aldrig gå med i nåt parti.
Citera
2014-09-13, 23:05
Medlem
Offerviljas avatar
En intervju med Stefan Jacobsson i norska Dagbladet:
http://www.dagbladet.no/2014/09/13/magasinet/pluss/politikk/utenriks/sverige/35195369/
Citera
2014-09-13, 23:07
Medlem
elmanoos avatar
Angående de påstått efterblivna felstavningarna på blanka valsedlar som blev en snackis i EU-valet så bör alla som har möjlighet ta ett foto av sin noggrant och prydligt underskrivna röstsedel innan den åker in i kuvertet. Det var ju åtminstone ett par fall i EU-valet där medlemmar trots korrekt stavning (uppbackat med bildbevis) fick sin röst registrerad som "Svenkarnas parti" och liknande.

Bara hålla tummarna för ett bra valresultat nu. Når man målet på 10 000 röster har man gjort det riktigt bra.
Citera
2014-09-13, 23:08
Medlem
praeles avatar
Citat:
SvP har varit helt osynliga här på fb under valrörelsen. Fb har 900 000 medlemmar.

Har aldrig pratat i termer av att gå med i partiet eller vilka frågor som hindrar mig från detsamma. Jag kommer aldrig gå med i nåt parti.
Det är flera som argumenterar om partiet i politik-avdelningen. Partiet har ju till och med en banner här.
Citera
2014-09-13, 23:08
Medlem
adolf512s avatar
107 skäl att rösta på Svenskarnas parti http://odincoin.boards.net/post/83/thread jag har kopierat det de skäl Svenskarnas parti postade på facebook innan men är inte helt klar med listan än.
Citera
2014-09-13, 23:12
Medlem
Citat:
Jag har följt forumet innan Ukrainakonflikten och anser att luften möjligen gick ur SvP i NS-forumet p.ga. den massiva och lögnaktiga propagandan från den russofila sidan som inte var nöjd med att inte svensk nationalism ANSLÖT sig till Putinimperialismen.
Varför detta skulle gynna svenskarna till den milda grad att vi kunde ignorera våra inrikesproblem har aldrig fått någon förklaring
, bara burits fram av en störtflod av invektiv som jag ärligt talat inte imponeras av.
Är inte det där väldigt judisk och falsk retorik från din sida? Hur många svenska nationalister krigar på den pro-ryska sidan? Vad det är känt så är det noll och inga som gör det. Däremot strider ett flertal på den ukrainska sidan och försöker rekrytera fler svenska nationalister till konflikten. Alla/många/de flesta av svenskarna i Ukraina har/hade kopplingar till SvP varför SvP har förlorat en del mänskliga resurser under den pågående valrörelsen. Om SvP är en företrädare för "svenskarnas intressen" så har de pro-ukrainska korståget missgynnat svenskarna, däremot har de som är neutrala eller positiva till Ryssland inte agerat på ett sätt som skadar svenska intressen - precis som att Ryssland idag inte heller utgör något större hot mot svenska intressen.
Citat:
I så fall går han ju mycket längre än vad motgift.nu någonsin har gjort, de är inte identiska med M. Skillt eller andra Ukrainafarare utan har bara skött sin journalistiska plikt och RAPPORTERAT samt försökt sig på en ANALYS.
Ska man vara lite mer ärlig så hjälpte de till att organisera "Svenska Ukrainafrivilliga" och lyckades inte förhindra att projektet utvecklades i den riktning som de nu försiktigt kritiserat och distanserat sig ifrån.
Citat:
Denna slutsats är fullständigt absurd baserat på tillgängliga fakta(motgifts utsändningar) och är just den typen av oförsonlig propagandism som kan slita sönder en rörelse, och detta bara för att somliga vill att ryssarna skall annektera en bit Ukrainsk mark och inte för att främja svenskheten som bör vara varje ÄKTA svensks främsta drivkraft i tillvaron.
Det är nog inte så de flesta kritikerna resonerar och tänker, det du skriver är alltså en halmgubbe.

Och nej, man är inte "Putinist" bara för att man tycker att du och andra pro-ukrainska nationalister är fel ute.
Citera
2014-09-13, 23:13
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Menar du att ens en betydande del av dessa skulle avskräckas av SvP:s ickeställningstagande i Ukrainakonflikten? Mitt intryck av de som vänt SD ryggen, jag röstade själv på dem 2010, har gjort det för att de är missnöjda med den avnationalisering som Åkesson inledde för några år sedan. Jag fick exempelvis nog när han började yra om integration av utomeuropéer.

Citat:

Jag vet ärligt talat inte, du verkar inte så ensidig som somliga andra.
Mitt intryck av den här gruppen jag kallar putofiler eller Putinfanclub är att de inte någonsin har haft någon ärlig avsikt att rösta på SVP, eller ens är svenska nationalister.
Jag betvivlar t.o.m. att vissa av dem är nationalister överhuvudtaget, hursomhelst är de en marginell grupp.

Det finns som jag ser det två val, antingen är du för svenskarna och då röstar du nationalistiskt och då finns bara SvP i nuläget, eller också är du det inte och då försöker du blanda bort korten, utså split och anlägga dimridåer genom att älta om ovidkommande saker.

Jag tror att läget är så illa att det inte finns några genvägar, Putin eller någon annan ickesvensk kraft varken vill eller kan hjälpa oss. Taskigt grabben ungefär, men vi har bara en mycket liten kärna av sympatisörer och det är ytterst angeläget att vi håller ihop.
Kring denna kärna kan sedan partiet växa när förutsättningarna blir gynnsammare, vilket tyvärr nog också innebär att förhållandena i Sverige har blivit mycket sämre.
De goda nyheterna är dock att det knappast krävs 51 % för att ett nationalistisk parti kan göra skillnad, ett parti om ca 10% med hängivna anhängare skulle bli svårt att bortse ifrån.

Jag vet inte om så många någonsin kommer att finnas men det är nog vårt enda hopp.
Citera
2014-09-13, 23:14
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Det är flera som argumenterar om partiet i politik-avdelningen. Partiet har ju till och med en banner här.
Jo, har sett dig och nån till. Tycker dock det har varit dålig uppslutning ändå. I vissa trådar med uppenbar potential att locka SD-röstare (SD utesluter ytterligare folk på idiotiska grunder- 1 000 läsare) har jag inte sett någon enda SvP-arbetare.

Bannern var ett konstigt tilltag som jag aldrig sett (adblock) - Flashback är uttalat SvP-fientliga och borde absolut inte stödjas på något sätt av SvP. Moderatorer behandlar SvP som nåt katten släpat in. Du kan tillhöra "pedofilpartiet" och ha en tråd i PI, tillhör du SvP flyttas allt utan undantag till "nationalism".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in