Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag menar problemet med att nå ut till potentiella sympatisörer i allmänhet. Det handlar både om gamla SD:are, helt nya personer och gamla nationalister. SvP:s paraply har inte vecklat ut sig över oss alla på något sätt alls egentligen.
Menar du att ens en betydande del av dessa skulle avskräckas av SvP:s ickeställningstagande i Ukrainakonflikten? Mitt intryck av de som vänt SD ryggen, jag röstade själv på dem 2010, har gjort det för att de är missnöjda med den avnationalisering som Åkesson inledde för några år sedan. Jag fick exempelvis nog när han började yra om integration av utomeuropéer.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tillhör förmodligen den gruppen du kallar "Putinfanclub" och jag är oerhört viktig. Jag vet flera andra som tillhör samma grupp som ni kunde haft stor nytta av.
Jag vet ärligt talat inte, du verkar inte så ensidig som somliga andra.
Mitt intryck av den här gruppen jag kallar putofiler eller Putinfanclub är att de inte någonsin har haft någon ärlig avsikt att rösta på SVP, eller ens är svenska nationalister.
Jag betvivlar t.o.m. att vissa av dem är nationalister överhuvudtaget, hursomhelst är de en marginell grupp.
Det finns som jag ser det två val, antingen är du för svenskarna och då röstar du nationalistiskt och då finns bara SvP i nuläget, eller också är du det inte och då försöker du blanda bort korten, utså split och anlägga dimridåer genom att älta om ovidkommande saker.
Jag tror att läget är så illa att det inte finns några genvägar, Putin eller någon annan ickesvensk kraft varken vill eller kan hjälpa oss. Taskigt grabben ungefär, men vi har bara en mycket liten kärna av sympatisörer och det är ytterst angeläget att vi håller ihop.
Kring denna kärna kan sedan partiet växa när förutsättningarna blir gynnsammare, vilket tyvärr nog också innebär att förhållandena i Sverige har blivit mycket sämre.
De goda nyheterna är dock att det knappast krävs 51 % för att ett nationalistisk parti kan göra skillnad, ett parti om ca 10% med hängivna anhängare skulle bli svårt att bortse ifrån.
Jag vet inte om så många någonsin kommer att finnas men det är nog vårt enda hopp.