2014-09-13, 21:44
Medlem
Fizzbacks avatar
Folk kommer bli arbetslösa, fler kommer hoppa av och inte slutföra sin skolutbildning, lägre betyg i skolan etc.
Citera
2014-09-13, 21:45
Medlem
FBMinchias avatar
Det mesta blir sig likt, tyvärr. Jag fäster inga stora förhoppningar på revolutionerande reformer. Det positiva är att imamens race ner i avgrunden bromsas upp ett snäpp.
Kan bli så att flyktingkvoten minskar en aning successivt, fast det är nog inget någon vill gå ut med.

Eftersom Jimmy blir vågmästare, så skulle det kunna bli så att hans huvudfråga får lite utrymme.
Citera
2014-09-13, 21:50
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Ja, han är en svag ledare.
Verkligen. Han känns allt annat än "statsmannamässig". Han kanske passar bra som personalchef på någon mindre industri. Men att leda Sverige? Nej tack!
Citera
2014-09-13, 21:58
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback
Folk kommer bli arbetslösa, fler kommer hoppa av och inte slutföra sin skolutbildning, lägre betyg i skolan etc.
Tveksamt om fler blir arbetslösa,företagarna brukar gilla socialdemokratiska regeringar.
man brukar säga att när det blir sossestyre faller börsen en dag och går upp övriga mandatperioden ,och tvärtom när borgarna styr..
Citera
2014-09-13, 21:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
På mig har Löfven gjort ett bättre intryck på slutet när han tagit för sig lite mer Jag tycker också att hans bakgrund är alldeles utmärkt för en statsminister. Han har varit vanlig arbetare för att sedan ta sig upp genom facket och till slut leda sin organisation.

Problemet är att med nuvarande flyktingpolitik är det svårt att få utrymme för några reformer. Läget kan bli lika låst som det har känts med Reinfeldt på slutet.

Jag tror att chansen/risken för extra val är ganska stor.
Citera
2014-09-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzback

Märklig analys. I samband med dem senaste tre borgerliga regeringarna vi har haft, har alltid arbetslösheten varit högre än vid tillträdet. Sedan har socialdemokratiska regeringar fått lösa problemen.

Titta bara på 1976-1982, 1991-1994 och 2006-2014. Den ekonomiska situationen 1982 var fruktansvärd jämfört mot 1976. Samma sak 1994 jämfört mot 1991. Men även 2014 har arbetslösheten varit betydligt större än 2006.

År 2006 var arbetslösheten 6 % det kallades för massarbetslöshet av Reinfeldt och ansågs vara katastrofalt dåligt, i dag är arbetslösheten 8 %.

Sverige har i genomsnitt haft betydligt bättre ekonomisk tillväxt och lägre arbetslöshet under socialdemokratiska regeringar:
http://www.government.se/content/1/c6/05/57/27/6079192b.gif

Tillväxtsiffror under S respektive borgerliga regeringar:
http://4.bp.blogspot.com/_F03K2IvQQPo/S6pvXfZqeiI/AAAAAAAAABk/REqyhpFrLNc/s1600/Sveriges+tillv%C3%A4xt.JPG
Senast redigerad av Framtidsoptimist 2014-09-13 kl. 22:09.
Citera
2014-09-13, 22:08
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
På mig har Löfven gjort ett bättre intryck på slutet när han tagit för sig lite mer Jag tycker också att hans bakgrund är alldeles utmärkt för en statsminister. Han har varit vanlig arbetare för att sedan ta sig upp genom facket och till slut leda sin organisation.

Problemet är att med nuvarande flyktingpolitik är det svårt att få utrymme för några reformer. Läget kan bli lika låst som det har känts med Reinfeldt på slutet.

Jag tror att chansen/risken för extra val är ganska stor.
Man ska inte tillskriva flyktingpolitiken mer betydelse än den har i verkligheten. Dessutom en luring att det saknas pengar att vårda gamla för pga flyktingarna.
Pengarna ska bara tas från rätt plånbok, så drabbas inte kreti o pleti alls.

Edit: Imam kukskalle vill ju öppna sitt hjärta, så låt honom då göra det tillsammans med den rikaste procenten. Skatteuttag ska det vara. Marginalskatt.
Senast redigerad av FBMinchia 2014-09-13 kl. 22:11.
Citera
2014-09-13, 22:10
Bannlyst
bara för det positiva. fick se ett gott exempel på folket vs företagen i den här duellen. löfven vann min röst eftersom att han inte står och ljuger som en jävla dåre, som roboten reinfeldt gjorde.
Citera
2014-09-13, 22:23
Medlem
För mig känns Löfvén bra mycket mer sympatisk än Reinfeldt. men det kan bero på att jag ogillar Moderater. Men nog är Stefan Löfvén oprövad i såna här sammanhang och jag kan inte låta bli att tänka på hur det hade kunna varit om inte Anna Lindh blivit mördad. Hur som helst så är det inte en person som styr, utan partiet/partier. Jag hoppas att det blir en majoritetsregering som får chansen att styra, för vad Sverige behöver är inte ett halvårs käbbel om hur en regering ska se ut.
Jag litar på att en rödgrön regering kommer att ta beslut som är bättre för mig.
Citera
2014-09-13, 22:28
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redshield
Ja, han är en svag ledare.

Det där måste du utveckla. Vilka egenskaper skall en stark ledare ha?
Citera
2014-09-13, 22:30
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
För mig känns Löfvén bra mycket mer sympatisk än Reinfeldt. men det kan bero på att jag ogillar Moderater. Men nog är Stefan Löfvén oprövad i såna här sammanhang och jag kan inte låta bli att tänka på hur det hade kunna varit om inte Anna Lindh blivit mördad. Hur som helst så är det inte en person som styr, utan partiet/partier. Jag hoppas att det blir en majoritetsregering som får chansen att styra, för vad Sverige behöver är inte ett halvårs käbbel om hur en regering ska se ut.
Jag litar på att en rödgrön regering kommer att ta beslut som är bättre för mig.

Jag litar på att en rödgrön regering är bättre för Sverige. Jag klarar mig ändå.
Citera
2014-09-13, 22:34
Medlem
pk-akutens avatar
Sveriges nya kalif

http://www.expressen.se/nyheter/beviset-s-lovar-att-samarbeta-med-smr/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem