2014-09-13, 20:34
Bannlyst
awkward moment, någon?
2014-09-13, 20:34
Medlem
anteri17s avatar
Det blir fokus på att du inte kan prata vettig svenska. Då blir många jobb svåra.
2014-09-13, 20:35
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
En muslimsk kvinna med slöja så hon ser ut att vara med i ISIS undrar varför hon inte blir anställd när hon har slöja på sig
Medlem
TruckUrbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Eller hur... Trött på redan frälsta SD-are som skall hela tiden skriva att nu jävlar, nu skall de rösta på sd när de de facto redan är sd-väljare.

Får någon tv4play att funka för här är det dött...
Jag har velat fram och tillbaka mellan allians och SD, men har nu bestämt mig. Jag vill inte medverka till att Sverige blir hela världens socialkontor.
Medlem
HanMedHornens avatar
Inte fan skulle man anställa en människa iklädd nån jädra halloweenmundering.
Medlem
Lootpack23s avatar
Jaha nu va hon tydligen tvungen och byta namn enligt hennes jobb coach
Medlem
Bra med gnällig muslima nu när Åkesson inte är med. Folk tänker direkt SD när muslimerna börjar gnälla. Såg en zigenare i publiken också. Mycket bra.

Tjejen i vita strumpbyxor bakom programledarna får mycket tv-tid. Bra.
Medlem
Benjons avatar
Måste säga att Reinfeldt får Löfvén att se ut som en mumlande, osäker man (vilket han kanske är )
2014-09-13, 20:36
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masshysteria
awkward moment, någon?
Tycker hela debatten är rätt awkward. Allting går ut på att slicka röv för några få personer..
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Fullständigt omöjlig fråga att ge ett vettigt svar på, ju. Förstår att Löfven som var först ut med att svara fick lite problem - hennes fråga gav ju inte alls tillräckligt med bakgrund för att förstå just hennes situation. Reinfeldt fick lite tid att tänka efter och svarade smart med barnomsorgsavlastning.
Sen är ju frågan om det är barnomsorgen som är problemet eller inte. Även kvinnor i relationer får problem relaterade till föräldraskapet.
Hon hade tre barn i ålder < 5 år. Lösningen vore i så fall särskilda sjukdagis, men nån måtta får det väl ändå vara...

Sen så är det som så att har man varit länge från arbetsmarknaden så är det svårt att komma in. Hon har tre barn yngre än fem år (och ensamstående), då har hon nog varit hemma ett tag.

Dessutom är hon > 40 år och det gör ju inte saken bättre...
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
En muslimsk kvinna med slöja så hon ser ut att vara med i ISIS undrar varför hon inte blir anställd när hon har slöja på sig

Haha, du fick mig att skratta!
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Dåligt upplägg på "debatten". Att vanligt folk ställer frågorna tillför absolut ingenting eftersom det ju inte förekommer några följdfrågor. Det blir lite grand som allmänhetens frågestund istället för debatt.
Ja, förutom att jag är mäkta trött på den lille mannens perspektiv på den här nivån, så har du rätt i att greppet inte är bra för att driva en debatt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in