2014-09-13, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Hur menar du att public service Ekot skulle tjäna pengar på att publicera detta?

Du tror inte SVT och SR vill behålla en hög position i antalet tittare/lyssnare för att bibehålla makt och att nå ut till folket? Hade de inte velat det så hade hela skiten lagts ner måste du väl ändå förstå.
Citera
2014-09-13, 17:02
Medlem
Det är i allra högsta grad Åkessons privatsak om han spelar för 500 kr eller 500.000 kr om året. Och jag tycker det är djupt problematiskt att media tar genvägar för att dra fram "skandaler" om politiker och kändisar.

Det ändrar dock inte faktum: förtroendet för Åkesson hos den svenska valmanskåren påverkas negativt av det här. Oavsett om det är nöjesspel eller spelmissbruk.

JÅ kommer antagligen att lägga korten (pun intended!) på bordet efter valet. Det är hans enda sätt att rädda SD som en politisk kraft i fortsättningen, om han själv vill vara kvar vid rodret.
Citera
2014-09-13, 17:04
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Eller kanske suttit på jobbet?

Du tror alltså att den hårdast ansatte politikern skulle ha suttit på jobbet och spelat poker? Det säger nog, i så fall, mest om dig själv (och även om övriga politikers tillvägagångssätt).
Senast redigerad av Dogrust 2014-09-13 kl. 17:06.
Citera
2014-09-13, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Du får ju lita på vem du vill.

Jag litar till och med på Åkesson då han inte förnekar något om vad som kommit fram och dessutom ringt upp SR och medgett att det finns ett problem.

Till skillnad från Åkesson så lever du med förnekelsen.

Verkar ju trots allt som att du hade fel, som vanligt.
Citera
2014-09-13, 17:09
Medlem
NeutronStars avatar
Hade det varit Gudrun Schyman eller Åsa Romson det varit fråga om hade det snyftats ikapp i media nu och talats om "spelberoende som en sjukdom som drabbar utsatta grupper".

När det gäller JÅ är det enligt ljugmedia självklart ett tecken på karaktärssvaghet och oansvarigt lättsinne.
Senast redigerad av NeutronStar 2014-09-13 kl. 17:12.
Citera
2014-09-13, 17:11
Medlem
Dogrusts avatar
Om detta nu har skett så kan jag tänka mig att spelet varit ett sätt att fokusera/meditera för att kunna slappna av/tänka på något annat. Inget fel i det. Fullt mänskligt.
Senast redigerad av Dogrust 2014-09-13 kl. 17:14.
Citera
2014-09-13, 17:12
Bannlyst
Efter partiets nolltolerans tycker jag Jimmy ska ta en timeout ev utesluta sig själv. Han har tröstat sig efter politiska fiaskon med onani och nätspel nä Jimmy nu räcker det nu får du vra lika hård mot dig själv och utsluta dig som du gjort med andra för mindre förtelser kanske du kan få jobb på minkfarmare som bajsrenare på listerfarmar.
Citera
2014-09-13, 17:13
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Jag kan inte komma på hur det överhuvudtaget spelar någon roll. Värdelös journalistik/propaganda.
Citera
2014-09-13, 17:14
Bannlyst
Nu när Jimmy har visat sig vara svag kanske Kent Ekroth är en värdig israel i sammanhanget. Kommer ju nästan direkt från Bonniers.
Citera
2014-09-13, 17:15
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Efter partiets nolltolerans tycker jag Jimmy ska ta en timeout ev utesluta sig själv. Han har tröstat sig efter politiska fiaskon med onani och nätspel nä Jimmy nu räcker det nu får du vra lika hård mot dig själv och utsluta dig som du gjort med andra för mindre förtelser kanske du kan få jobb på minkfarmare som bajsrenare på listerfarmar.

Nolltoleransen handlar om någonting helt annat. Sluta tramsa.
Citera
2014-09-13, 17:16
Medlem
Så mycket skit och trakasserier som JÅ får utstå på daglig basis skulle jag ha förståelse om han hade ett substansmissbruk. Att lite oskyldigt nätspel räcker för att lugna hans nerver efter fem torgmöten per dag där han får utstå mer hat än någon "minoritet" är om något imponerande.
Citera
2014-09-13, 17:22
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
Om det nu är så att detta har skett så kan jag tänka mig att spelet har varit ett sätt att fokusera/meditera för att kunna slappna av/tänka på något annat. Inget fel i det. Fullt mänskligt.
Ah, men det är typ som meditation, alltså? Ni är för roliga. Man kan tycka vad man vill om SD och om Jimmie, men det är klart att det är ett personligt problem för honom om han spelar bort en halv mille på ett år. Dessutom är det helt uppenbart att det i praktiken är ett politiskt problem och att Jimmie, som trots allt inte är en politisk analfabet, visste att det skulle skada partiet om det kom ut i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in