Sd hade bara en bra person utåt typ hela sd nu när han visat sig oförmögen att handskas med pengar vad är då kvar? Jag tror alla förstår att man bör rösta på en av de stora partierna för sd har visat sig tyvärr vara oförmögna att tillhandahålla våra pengar.
De andra partierna har "spelat bort" 48 miljarder bara i "extrapengar" till migrationsverket inför kommande mandatperiod. Det är våra skattepengar de anser sig kunna vara "generösa" med... Jag tycker det är värre.
Jag tror inte någon enskild medarbetare skulle våga läcka konfidentiella finansiella uppgifter från Malta. Detta kan potentiellt ge många år i fängelse.
Det är endast Sverige som har en ytterst fritt förhållande till finansiell lagstiftning. Som ett exempel Sverige var ett av de sista länderna civiliserade länderna som förbjöd insideraffärer.
Jag gissar därför att detta på något sätt var sanktionerat högre upp. Kanske rent av dolt bakom en false flag hackerattack där hackarna fått reda på var och hur de skulle ta sig in i systemet.
Pss skulle alla inblandade ha ryggen fri om/när skiten träffade fläkten
Malta gillar nog inte om detta kommer från verksamheter hos dem, de har försökt marknadsföra sig som ett bra ställe att förvara sina slantar till låg kostnad och relativt bra sekretess.
Har en känsla att detta kan få långt mer komplikationer än de som dragit igång det förstått.
Förmodligen till viss del därför det släpps 2 dagar före valet, ingen som helst möjlighet att Jimmie-skandalen inses vara försumbar medan den verkliga skandalen blir hur SR fått tag i detta.
Igår när dom bad Reinfeldt om en kommentar kändes det som han dolde något..
Han svara typ "Alla får göra vad dom vill med sina egna pengar".. Typ som att han själv spelade och inte ville gå för hårt emot Åkesson på grund av att det finns risk att han själv skulle bli upptäckt.
Övriga politiker är nog inte helt roade av detta om dom tänk till lite grann. Ribban är satt jävligt lågt nu och kan drabba vem som helst.
Det är lite konstigt att det anses vara moraliskt bättre att äga aktier i ett spelbolag än att spela på dito.
Övriga politiker är nog inte helt roade av detta om dom tänk till lite grann. Ribban är satt jävligt lågt nu och kan drabba vem som helst.
Det är lite konstigt att det anses vara moraliskt bättre att äga aktier i ett spelbolag än att spela på dito.
Åkesson får stöd från många håll. Bildt, Wetterstrand m.fl. Starkt av dem stå upp trots att de hatar SD.
Skulle nog klara en sådant prov alldeles utmärkt, tackar som frågar.
Grundar inte mitt val på vad en skvallertidning skriver, utan på hur etablissemanget väljer att åsidosätta demokratin för att smutskasta ett enskilt parti.
Om motståndarna till SD är odemokratiska, försvinner argumentet att inte rösta på SD för att de är odemokratiska.
Jag frågade inte dig så du behöver inte tacka. På vilket sätt är det ingen demokrati? Förstår du verkligen inte att massmedia skriver det som folk vill läsa för att de tjänar pengar på det? Skrivs något om SD så genererar det mängder av klick både från de som hatar SD och de som stödjer SD.
Finns heller inget annat parti som har så klantiga politiker som SD har då de är relativt nya inom politiken på hög nivå och därför lätt att hitta skandaler. Det är inte speciellt konstigt att rapporteringen ser ut som det gör. Mindre skandaler hos de stora partierna så har smutskastningen varit mycket värre än mot SD. Det är egentligen bara "järnröret" som blivit riktigt stort.
Vad tycker du om omdömet att bränna 100 tusen då? Som Gudrun gjorde
Haha så bara för att Gudrun Schyman är en idiot kan ingen annan vara det? Det går ju faktiskt att tycka att båda gjort fel, allt är inte antingen svart eller vitt.
jaha och folk lärde göra en stor grej av det här. har ni inte släppt detta med hans spelberoende än? ska ni bryta ner varenda blodcell i hans kropp innan ni har diskuterat färdigt?
han spelar för sina egna pengar
begår inget brott
mod kan stänga tråd!
Åkesson saknar ju helt omdöme så den här tråden är nog öppen fram till partiledarbytet/ time outen och kanske tiden efteråt. Partiet är klart i chock och redan trött efter alla avhopp. Denna skandal kommer att användas internt när de långa knivarna tas fram. Som sagt, vilka kandidater finns det inom SD som kan ta över framöver?
Fast "insättning" är ju en lika jävla intetsägande post om man inte vet hur mycket han samtidigt har tagit ut. Om jag under ett år flyttar 1000 kr fram och tillbaka mellan två bankkonton 1000 gånger kan jag säga att jag har haft "uttag på hela 1 000 000 från mitt konto X i år", men det säger i verkligheten ingenting. Det begåvningsreservsbetonade STASI-gänget får allt plocka fram miniräknaren, damma av mellanstadiematten och knåpa ihop hur mycket han kan ha tänkas förlorat på sitt spelande för att det här överhuvudtaget ska kunna tas i beaktning som nyhetsmaterial.
Så är det naturligtvis även om jag tror att både du och jag inser att en "vinnande" spelare med god ekonomi sällan har behov av att ständigt sätta in pengar på det viset. Det vanligaste är givetvis inte att man stoppar in pengar, spelar lite, tar ut alla pengar och sedan upprepar samma procedur fem gånger i veckan (eller vad det kan tänkas vara). Spelar man ofta sparar man vanligtvis en del pengar på spelkontot.
Trots att jag ogillar Sverigedemokraterna och Åkesson tycker jag för övrigt att den här rapporteringen är tveksam. SR borde åtminstone sett till att ha mer fakta innan publicering. Hade det inte varit val imorgon hade de knappast sttessat ut detta så som skett.