2014-09-13, 15:57
Medlem
Nja!

Ser det mest som att Jimmie har satsat i hurvida SD kommer över 10% i valet ( 3 gånger insatsen har jag för mig att det var för ett år seda)

Heja Jimmie, 1 mille+ efter valet. ........

// Tror snarare att SD hamnar på 13,5% efter valet, så det är ett safe bet av Jimmy.

Jimmie
Citera
2014-09-13, 15:59
Medlem
orrtupps avatar
Ibland börjar jag undra om jag bor i Nordkorea.
När etablissemanget inte kan ge SD fel i sak, så angrips partiledarens privatliv.

Folk som bränner pengar på spel begriper jag mig inte på, men alla är vi ju olika och vi ska ju gilla olika.

Föredrar dock en politiker som spelar bort lönen istället för övriga partiledare som bränner hela statskassan.
Citera
2014-09-13, 16:00
Medlem
Dynamiks avatar
Klart detta tyder på väldigt dåligt omdöme. I synnerhet när han inte verkar vara medveten om hur mycket pengar han har spelat bort i olika intervjuer. Inte ett bra karaktärsdrag för en makthavare. Tror tyvärr att Jimmie borde ta en paus from politiken.
Senast redigerad av Dynamik 2014-09-13 kl. 16:04.
Citera
2014-09-13, 16:01
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Varför? Nån har mailat det till dem, de kollar att uppgifterna är korrekta och går därefter ut med det. Uppgifterna i sig är ju betydligt mycket mer intressanta än hur de har kommit fram (ja om man inte är sd-kramare då). Det går inte att ha en partiledare, oavsett för vilket parti, som spelar bort stora summor. Helt ohållbart. Vänd på steken, ingen partiledare hade sluppit undan något liknande. Lita på att media hade gjort precis samma sak med alla andra partiledare.

Hade du sagt samma sak om en partiledare satsat liknande summor på aktier?
Citera
2014-09-13, 16:01
Medlem
NegerGregerxDs avatar
https://www.bertil.com/mobile#/mobile/kundservice/allmanna-villkor

13.1 Speloperatören agerar för att skydda din integritet och personliga information. Personlig och finansiell information rörande Spelare behandlas konfidentiellt. Speloperatören är dock enligt gällande lagar och bestämmelser skyldigt att upprätthålla en skyddad elektronisk förteckning av registrerade Spelare som kan komma att delges LGA på myndighetens begäran. Av detta skäl raderas inte sådan personlig information som erfordras för att identifiera en Spelare och dennes transaktioner även om Spelkontot Stängts, Spärrats eller Avslutats. Speloperatören har rätt att behålla sådan information under den tid som anges i gällande lagar och bestämmelser.

13.2 ”Personlig information” skall definieras som all information om Spelaren som direkt eller indirekt identifierar Spelaren. De olika typer av information som Speloperatören kan komma att samla in från Spelaren kan exempelvis inkludera, Spelarens namn, kontaktinformation, födelsedata och betalningsinformation. Det mesta av den personliga informationen tillhandahålls frivilligt av Spelaren och en del av informationen samlas in automatiskt av Speloperatörens system såsom statistisk data avseende Spelarens användande av Speloperatörens Site.

13.3 Om detta krävs så kommer följande personal hos Speloperatören ges tillgång till dina personuppgifter:

(a) Compliance Officer
(b) Customer Service Officers and Staff
(c) Corporate and Public Affairs Staff
(d) Data Protection Officer
(e) Management and Directors
13.4 Spelarens personuppgifter kommer inte att delges utomstående, såvida detta inte är nödvändigt för att genomföra de åtgärder som Spelaren begärt, såsom genomföra transaktioner på Spelkontot och deltagandet i spel, verifieringsåtgärder eller annars följer av lag. Eftersom Speloperatörens samarbetspartners och bolag inom Bonnier-koncernen svarar för vissa delar av funktionaliteten och driften av Siten kan personuppgifter behöva delges sådana tredje parter och Spelaren samtycker härmed till sådan överföring.

13.5 I enlighet med gällande lagstiftning om personuppgifter samtycker Spelaren härmed till att de personuppgifter Spelaren lämnar får lagras och användas för Bonniers marknadsföring, även elektroniskt och för digitala tjänster. Detta gäller även sambearbetning med uppgifter du lämnar direkt eller indirekt (via bl. a cookies) genom att använda Bonniers digitala tjänster. Samtycket är giltigt tills dess jag själv återkallar det och upphör inte om tjänsten inte nyttjas och är inte beroende av köp av produkter. Jag har rätt att tacka nej genom att kontakta kundtjänst. Ytterligare information med kompletta uppgifter om behandling av personuppgifter finns i dessa Allmänna villkor och på www.kunddata.bonnier.se.

13.6 Spelaren samtycker även till att personuppgifter behandlas och överförs i syfte att upptäcka och förebygga bedrägeri och andra brottsliga handlingar i förhållande till Speloperatören och andra bolag inom Bonnier-koncernen.
Citera
2014-09-13, 16:03
Medlem
Normalt sett tiger spelsajter som muren om kontouppgifter.
Bara myndigheterna i landet kan få ut uppgifter, så inte ens svenska skatteverket kan eller fått ut uppgifter.
När dom misstänkt skattebrott, dom har fått lägga sitt eget pussel utanför spelsajternas medverkan.

Så då utgick jag från att det var svenska banker som läckt.
Men det är ju straffbart.
Hade dock ingen koll på att dom ägde spelsajter.
Men det borde jag givetvis insett.

Så att det är Bonnier som äger en spelsajt och läcker är ju knappast förvånande.
Att dom tar omvägen via SR när dom själva äger bla Expressen och DN är ju lite kul.
Så blir det lite mer trovärdigt?
Och lagom till valet, så jävla äckliga dessa pisshuvuden är!

Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Bertil.com som ägs av Bonniers
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chook
Bonniers äger, för dom interesserade:

RedBet.com
WhiteBet.com
HeyPoker.com
TotalPoker.com
Bertil.com
Vinnarum.com
Mamamiabingo.com

Är detta ett skämt? Namnen alltså!
Citera
Medlem
ryggrads avatar
Har Åkesson inte förstått hur det här skulle se ut är han korkad. Har han spelat på det här sättet fast han begripit lutar det nog åt att han inte har full kontroll.
Citera
2014-09-13, 16:04
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterknuda
Sd hade bara en bra person utåt typ hela sd nu när han visat sig oförmögen att handskas med pengar vad är då kvar? Jag tror alla förstår att man bör rösta på en av de stora partierna för sd har visat sig tyvärr vara oförmögna att tillhandahålla våra pengar.
Vet du själv vad du vill ha sagt med detta inlägget?
Testa att skriva ett nytt med ord som du vet vad dom betyder.

Synonymer till tillhandahålla
ställa till förfogande, erbjuda, förse, leverera; ha till salu, saluföra.
Citera
2014-09-13, 16:05
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryggrad
Har Åkesson inte förstått hur det här skulle se ut är han korkad. Har han spelat på det här sättet fast han begripit lutar det nog åt att han inte har full kontroll.

Men om Åkesson eller annan partiledare spekulerat i aktier för 500 000.-, vad hade du sagt då?
Citera
Medlem
Han borde väl kunna stämma alt anmäla spelbolaget för sekretess/avtalsbrott och kvittera ut ett ordentligt skadestånd. Att han lidit skada av deras agerande borde vara ganska klarlagt. Det är kanske där vinsten ligger .
Citera
Bannlyst
Hej jag heter Jimmie jag satsar hela Sveriges statskuld och BNP på den röda eller ska jag ta den svarta? Hört at Jimmie ska få en förmyndare kan det verkligen stämma jag menar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in