2014-09-12, 21:06
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Ja, Malta är skattefritt men pengarna ska ju hit = svenska skattemyndigheten, vad har dom för regler.
Det var en länk här om en stolspelare som omsatt miljarder, som håller sig anonym just pga svenska skattemyndigheten.

Spelvinster på Malta är skattebefriade i Sverige
Citera
2014-09-12, 21:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Vad du tycker och katten skiter kan vi stoppa i samma låda,du har inget på fötterna så lägg ned.

Ja jag har bara ren logik att utgå ifrån, det har du helt rätt i. Folket som säger omsättning sysslar med antaganden baserat på ett ord medan jag använder all tillgänglig fakta.
Citera
2014-09-12, 21:08
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag kan inte se varför detta ens skulle väcka debatt. Det är inte viktigt.

Det handlar om JÅ. Allt kring han ska hamna på första sidan.
Dom lär vinkla detta till vilken dålig partiledare han är
Citera
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Vi kan ju bara spekulera innan vi får veta mer..

Betänk scenariot:
Nedrökt förvirrad tonårig miljöpartist jobbar på en spelsupport.
Denne printscreenar JÅs omsättning och kanske kort som använts för insättning och mailar dessa sexpressen. Sexpressen är inte insatt i vad siffrorna betyder och slår upp rubriker om att JÅ har bränt 500k.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja jag är fullt medveten om det vilket tyder på att det är hans kontokort man har (vilket man också säger) och att det därmed är insatta pengar och inte omsatta vi diskuterar.
Och hur skulle det gå att få reda på detta via lagliga medel?

Vetskapen om 500.000 kronor insatta är värdelösa om man inte kan se beloppet på spelkontot eller uttagsbeloppen under samma period, eller t.ex en storvinst som han pratar om. Ekot såg sin chans och kastade sig på detta. Jag hade hemskt gärna sett en komplett kontohistorik, har man jobbat mer än ett halvår med detta så ser man spelmissbruk ganska enkelt, det verkar som deras s.k "expert" endast fått se insättningar. Det är att ha X och inte Y i en ekvation med tre variabler.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Så uppgifterna kom fram idag eller? SR ska ändå svara på frågor.

Varför bedriver man kampanj som resten av slaskmedia? Granska alla opartiskt och inte bara Sverigedemokrater.

Svaret skulle förstås bli att de skulle publicera samma material om det handlade om någon annan politiker också men att de, av någon anledning bara fått uppgifter om Åkesson. Hur många som sedan köper den förklaringen är väl en annan sak, men hur ska man bevisa motsatsen?
Citera
Medlem
Jag är partipolitisk obunden i denna fråga. Men media ljuger jämt och ständigt. Rimligtvis är det omsättning och då är det hela ett försök till karaktärsmord.
Citera
Medlem
SD-Connys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Jag tycker att det är rätt hedervärt hur övriga partiledare hanterar saken ändå.

Jonas Sjöstedt:

Fredrik Reinfeldt:

Göran Hägglund:

Dom är oroliga för backlash när det är så uppenbart valtaktiskt.
Citera
2014-09-12, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heat92
Ingen som misstänker någon sorts av penningtvätt/bedrägeri med det hela? jag menar, han verkar inte vara en sån person, dessutom svarar han väldigt lugnt och ärligt på en fråga en vanlig missbrukare (av olika slag) skulle fått fnatt på, eller helt enkelt undvika.

En psykopat är en mästare på att dölja sitt handikapp.
Citera
2014-09-12, 21:10
Medlem
Bastubans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Som sagt hans sambo har säkert en hyfsad deli det hela, men det är i normala fall en privatsak.
Dock inte för det av licensmedel finansierade SR.

Inte för att prata ont om fruntimmer men ja, däri bottnar de flesta av (alla, normativa) mäns problem.

En gång i tiden var jag själv i knarksvängen och överkonsumerade när tillfälle gavs, ofta med andra ord, det gick kanon att kombinera med dagtidsjobb men inte mycket mer. Så hur pass stor hela "grejen" är återstår att se.
Sen får man sätta 500.000 i perspektiv. Visst är det mycket pengar för den absoluta majoriteten, ändå finns det fortfarande tusentals personer bara i Sverige som viftar med handen lite bögigt åt proletariatets protester.
Dana White kan man säga mycket om i många avseenden men han är framgångsrik utav bara helvete oavsett om han satsar miljonbelopp i dollar en fyllekväll. Så det finns ju svängrum, Jack Vegas-torsk på ett sunkhak eller våghals.

En privatsak som du säger, om man sedan är öppen med det är ett plus i kanten.

Jag är inte ett dugg upplyst så kopplingen till SR låter intressant. Tråden är stor!
Citera
Avslutad
Jimmy ser rätt svettig ut i tv just nu. Svårt att se utöver HD-kanalen kanske men ja, han ser lite smånervös ut, inte talet men i sitt sätt att stå där. Kanske annars är hönsgården.
Citera
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag kan inte se varför detta ens skulle väcka debatt. Det är inte viktigt.

Det är viktigt om han har spelat bort 500k eller i närheten av dessa summor, då det i så fall visar att han är spelmissbrukare som har anspråk på statsministerposten.

Eftersom jag under drygt 10 års tid har försörjt mig främst på poker så vet jag att spelmissbrukare är några som jag aldrig skulle vilja ha i möblerade rum, inte därför att de är onda på något sätt (snarare goda eftersom de försörjt mig), utan därför att de är beredd att göra allt för att få pengar för att kunna spela. De är med andra ord generellt sett inte pålitliga.

Nej, jag skulle aldrig rösta på en spelmissbrukare oavsett partitillhörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in