2014-09-12, 19:46
Medlem
Snapcounts avatar
Undrar om inte MSM med RG har skitit i det blåa skåpet iallafall..

Ni kommer ihåg den crackrökande borgmästaren som är mer populär än Obama ? Jag talar om Rob Ford : http://www.dn.se/nyheter/varlden/crackrokande-borgmastare-mer-popular-an-obama/

Hoppas det.., hoppas att folk ser förbi rubriken och ser agendan..

För Jimmie har inte begått något brott.
Citera
Medlem
Det får vara något mycket värre än att Åkesson spenderar mycket av sina pengar på spel för att jag skall ångra min röst på SD. Löjligt, mer än halva Expressens huvudsida är häxjakt på SD, resten av vanlig media är inte bättre. Skräcködlan Schyman pissade ner sig, anställde svart städ, grav alkoholist, det märktes knappt i media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
http://www.svt.se/nyheter/val2014/akesson-jag-har-inte-begatt-nagot-brott

filmintervjun precis nu

Tycker denna person är väldigt saklig i sin intervju! Glatt överraskad av SVT's reporter! Tycker han accepterar svaren som han får av Jimmie och ställer frågor som jag är säker på att vilken annan politiker skulle få om en "nyhet" som denna uppdagas!
Citera
Medlem
Haha det luktar WT lång väg :0D
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eloria
Åkesson brukar hänga i Den stora bonustråden och kolla freespins.

Nja det är nog bara vi fattiga som gör det. Han får ju in några 100k i månaden så han behöver nog inte bry sig om freespins
Citera
2014-09-12, 19:47
Medlem
Undrar varför han inte förnekade att han var spelberoende. Han sade ju inte tydligt "nej" på den frågan. Även om han nu vore det så är det ju inget han kan komma att avslöjas med att ljuga om. Sanningen vet han ju bara själv. Kan det vara så att han lämnar möjligheten öppen att senare skylle spelandet på ett missbruk och kanske hoppas på sympatier för det?
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Då skulle han alltså förlorat på varje bet han gjort. Ett större problem då är att Jimmie verkar sätta fysikens lagar ur spel.

Tänkte just skriva det, mannen har isvatten i ådrorna. Hoppas någon av motståndarna försöker dra upp spelande ikväll, det kommer inte vara populärt hos väljarna.

Det är dessutom helt uppenbart att SVT/SR förösker få honom ur balans i sista partiledardebatten. Jag tror Åkesson är mer på G än någonsin ikväll. Jag tror dem gjort honom förbannad och helt enkelt kommer mosa allt som står honom i sin väg.
Citera
Bannlyst
Hehe en speltorsk alltså. Han får dock göra vad han vill med sina pengar.
Citera
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exakte
Ordet "satsat" är knappast öppet för tolkning när det handlar om spel. Det handlar alltid om hur stor summa man riskerar vid spelögonblicket, och säger inget om hur mycket man vinner eller förlorar. Det går därför att likställa med omsättning.

Förhåller det sig på något annat sätt i det här fallet beror det på att media använder felaktiga uttryck.

Fast det är ju jävligt öppet eftersom du har helt fel, omsättning är ju total omsättning och har inget att göra med hur mycket man riskerar vid spelögonblicket. Vad jag har läst så kommer all info dessutom från Jimmies kontokort, du kan omöjligtvis avgöra omsättning av att se någons kontokort så då har man antagligen själva bedömt omsättningen eller bara gått efter insättningar vilket är det rimliga.

Finns det en källa på omsättning eller är det ett antagande baserat på media som inte är bekanta med speluttryck?
Citera
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Exakt hur mycket har han vunnit då? Har det framgått?
1200 x 37 (dagens vecka) = 44 400 kr.
Nu står det att han hittills i år spelat för en halv miljon.
Det ger 500 000/37= 13 500 kr i veckan.

Nu blandar du ihop korten igen.

Han har satsat 1200/vecka, men omsatt 500k på ett år. Vinster framgår inte!
Där har både du och SR samt resten av slaskmedia medvetet eller omedvetet fattat fel.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Med tanke på Jimmies situation så kan han knappast gå ut och umgås med andra offentligt, så jag antar att han sitter hemma när han är ledig.

Då är kanske hans enda nöja att spela lite via internet. Eftersom han har gjort det för sina egna pengar så är det hans egen privata sak och den skall inte hängas ut i media.

Hoppas han har polisanmält bank eller kortbolaget som har läckt ut privata uppgifter.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Du har inte heller fattat skillnaden på omsätta eller spela bort.

Jimmie spelar bort ca 1200:-/vecka. Hans lön är en bra bit över 100k/månad.
Min lön är ca 50k jag spelar för ca500:-/vecka.
Jag har gott om pengar på mina sparkonton.
Har alltid mat på bordet, har 3 sportbilar m.m.
Tror du jag är i farozonen för spelmissbruk?

Jag förstår klart skillnaden mellan omsättning, vinst och förlust.
Men då det saknas uppgifter och enbart summan en halv miljon nämndes i tidningen så är det omöjligt att veta skillnaden.
Vart kommer siffrorna 1200 kr ifrån?
Jag orkar inte läsa hela tråden då den växer för fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in