2014-09-12, 18:29
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag står (ungefär) där du står politiskt men du får väl hålla med om att det här inte är Ok?? SR och Ekot är top notch av public service (nu talar vi objektiv journlistik). De FÅR INTE driva agendajournalistik. De FÅR INTE driva kampanj journalistik. Ändamålen helgar inte medlen. Vore jag inte sosse skulle jag sympatirösta på JÅ bara på grund av detta.

Så illa tycker jag det är. Och då avskyr jag SDs politik.

Är det agendajournalistik att rapportera om att en partiledare är storspelare? Är helt övertygad om att det inte låtit så om det exempelvis gällt någon annan partiledare.
Citera
Medlem
CD-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Jag minns att jag läste i går i en av trådarna om SD's senaste skandaler att någon nämnde att JÅ hadde spelberoende, och att SR ringde runt till spelbolaget. Kan inte hitta tillbaka till inlägget nu, kan någon annan? Konspirerar att det är någon insider här på FB?

Jag skrev det inlägget i förmiddags i "Media ruvar på en SD skandal"-tråden, inlägget togs dock bort av någon anledning.
Det verkar som att dom har ringt runt till spelbolagen idag alltså, inget dom suttit och ruvat med ett längre tag.
Citera
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Undrar hur mycket denna man tål egentligen : påhopp, mediaanklagelser, journalizter som far hemma och pissar på gården osv, osv..

Själv skulle jag nog ha brustit..

Men det gör han inte. Just därför får han min röst!! (Och min frus) (och min brors) (och min mors)
Citera
2014-09-12, 18:30
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Bra inlägg, för knegaren är Åkessons utsvävningar en nagel ögat, jag kan bara hålla med. Åkesson som har gjort så mycket för att framstå som en "landsfader", en ansvarskännande person har i ett fingerknäpp raserat den uppdiktade bilden.

Ja, finns många narcissister i politiken… vill ge sken av något, men gör precis motsatsen.

Här har Åkesson dundrat om att pengar försvinner från staten… varifrån kommer hans pengar, partikassan?
Citera
Medlem
Snart kommer vi få veta från hans icaaffär att han köper ovanligt mkt toapapper. Kan han inte torka sig i röven på ett effektivt sätt? Hur påverkar detta folks bild av honom som politiker? "Svårt att säga", säger statsvetarna.
Citera
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur hinner man spela om man är partiledare? Inte särskilt seriöst som politiker....

Och vad föreslår du att han ska göra på sin fritid?
Citera
2014-09-12, 18:31
Medlem
Har de sagt något om hur de fick tag på uppgifterna?
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihateyouall
Om SD är smarta så vinklar de det hela som att det gått överstyr pga all stress som det inneburit att vara sverigedemokrat, att JÅ nu ska gå i terapi och inte spela mer i framtiden.

Då framstår han som ett offer, och gud ska veta att svenskarna gillar offer.

Aldrig sett Rocky-filmerna eller Rambo-filmerna? Det är snarare ett mänskligt fenomen att man föraktar elaka och orättvisa människor.
Citera
Medlem
Lofaszasegedbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Vadfan?? hur kan de påstå att han spelat bort pengar?? de vet de väl inte? Han kanske är en highroller och spelat in mångmiljonbelopp tidigare. Vad fan är det här för privata uppgifter de blottar ut till omvärlden? han borde stämma tidningen direkt.

Han påstår det själv. Varför skulle han annars tacka SR för hjälpen ("väckarklocka")?
Citera
Medlem
Jeremiahs avatar
När skall SR släppa nyheten att Imam Reinfeldt springer hos horor och även gillar att slå dem gul och blå, eller berätta Imam Reinfeldts otrohetsaffär med Roberta som föranledde skllsmässan?
Citera
Medlem
Har han skuldsatt sig eller spelat bort andras pengar så är han rökt nu. Men tydligen är det hans egna privata pengar, han har ju bra lön och hans familj har inte blivit lidande. Spelet måste vara en slags terapi för den presseade Åkesson. Hur som helst lär han klara detta, det är ju bara att säga att nu mitt i valrörelsen som slutar om 48 timmar så ger han inga kommentarer, däremot kan han kommentera saken efter valet. Och media har ju egentligen bara i morgon på sig att skandalisera honom.
Citera
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Hur hinner man spela om man är partiledare? Inte särskilt seriöst som politiker....
Jobbar du alla vakna timmar på dygnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in