Citat:
Ursprungligen postat av
Roi
Det som bör kommas ihåg är att RG inte har gett något som helst bevis på att de har ett skit. Läs de inlägg jag länkat här:
https://twitter.com/FBroi/status/510390772517326848
Researchgruppen kommer från vad man kan kalla AFA-traditionen av politiskt tänkande, där man påverkas samhällsdebatten genom att skrämma ytterlighetsrösterna på ena sidan till tystnad. Deras mål är att trissa upp rädsla att yttra sig hos målgruppen, vilket i det här fallet är "flashbackanvändare" (eftersom det inkluderar extremt många till höger om mitten). Huruvida detta är moraliskt är inte något som går att diskutera med dem. Det man måste göra är att liksom Chang Frick och Fria Tider komma med motbud, eller helt enkelt syna deras bluff.
Spelar i mina ögon ingen roll. De har gått ut, offentligt, och sagt att de har uppgifter om 900,000 anonyma användare på flashback, i princip. Vilket de självmant har valt att hacka av personliga skäl. Det är samma sak som att hota 900,000 personer som gått till en präst/kurator etc etc med tystlandsplikt och att prästen har outat dig (kanske dålig jämförelse?) :P
Innan dess har de hackat andra, känsliga sidor.
oavsett syfte de ska använda det till, så har de fan inget rätt att att snoka i 900,000 personers privatliv.
Jag skiter även fullständigt i hur ett piss AFA samhälle ser ut. Är det ett sådant samhälle som reflekterar personerna bakom gruppen..då ska jag fan få hela det samhället att brinna
(såg nu att jag kanske kommenterade hela inlägget, medans ditt var bara precis ett svar på mitt)...