2014-09-11, 22:51
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Seppuku Media Ekonomisk förening som har det utgivningsbevis som Researchgruppen gömmer sig bakom har anonymiserad styrelse.

http://www.allabolag.se/7696161004/befattningar

De väljer att vara anonyma de som vill avslöja andra som vill vara anonyma.

Så vad det med den principen.
Ironi på oerhört hög nivå.
Citera
2014-09-11, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarracoBarner
Det är förvånande att så många nypedofiler som du är villiga att gå till försvar för dessa antidemokrater.

Tack, det är precis sådant jag är ute efter. Om jag någon gång skulle bli uthängd så vill jag ju liksom ha ett ställe där jag till stor chans kan hitta ledtrådar till var målet för vedergällningen kan tänkas befinna sig.

Martin Fredrikssons personnummer är väl ingen konst att hitta? Han har 800407-2917.
Citera
2014-09-12, 09:43
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
En kommunistisk åsiktsregistrerande organisation hotar medlemmar i ett socialt forumsföretag med säte i USA.
Det för att medlemmarna har fel åsikter. Inte kommunisterna.
Och den svenska staten skyddar dessa kommunister genom sitt handfallna agerande.

Det borde få ögonbrynen att höjas i politiska kretsar i USA. Många av FB medlemmar bor i USA.

Det kommer bli politiska påtryckningar. Hoppas ett SWAT-team stormar RG imorgon fm.
Det kommer inte hända ett jota.

Det finns ett bolag som är registrerat i USA av männen bakom Flashback. Det ser lite flashigt ut att ha det på sidan samtidigt som man frånhänder sig visst juridiskt ansvar, servrarna står dock i Sverige och det här kan aldrig bli föremål för någon uppmärksamhet från någon myndighet i USA.

Vad är det med svenskar i allmänhet när det gäller USA och dess lagar, många verkar tro att USAs lagar gäller i hela världen och att amerikanska myndigheter finns överallt! Något "SWAT-team" kommer inte slå in några dörrar i Sverige av uppenbara jurisdiktionsskäl, annat skäl är sakens natur.
Citera
2014-09-12, 09:59
Medlem
longbow4ys avatar
Givetvis inte US SWAT utan vår egen insatsstyrka som agerar efter de lagar som vi har.
Lagar som man tydligen måste bli påmind om att de gäller även före ett val.
Åsiktsregistrering är inte tillåtet för vem som helst att utföra. Att AFA får lov att göra detta är helt horribelt.
Den påminnelsen måste uppenbart komma utifrån.
Och eftersom det är våldsamma AFA behövs nog insatsstyrkan.
Citera
2014-09-12, 11:43
Medlem
longbow4ys avatar
Det kan bli intressant att jämföra agerandet mot RG och mot "Dödshackarna" från samhället sida.

Citat:
Flera riksdagspartier kan ha utsatts för ett dataintrång. Hackare påstår i ett anonymt mejl till flera tidningar att de gjort intrång i alla partiers datasystem,

För det är väl inte skillnad på lagen beroende på vem som drabbas?
Citera
2014-09-12, 14:11
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
Det handlar dock inte om så många personer/medlemmar. Den siffran beskriver antalet användarkonton, och många har både 2 och 3 konton, kanske fler ändå. Såg nån moderator gjorde en högst personlig uppskattning till ungefär 300.000 personer som har ett eller flera konton.
Dock oerhört allvarligt ändå att RG nu sitter med sådant som de absolut inte borde ha tillgång.

Absolut. men ingen av dessa användare vet om det är just deras konto som läckt eller ej.
men om man har 300.000 personer, varav hälften har lagt upp sin FB-kuk på forumet (personliga liv dvs). så bör man ändå känna sig ganska osäker
Citera
2014-09-12, 14:14
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GinaCaranoFan
Det troligaste är att RG bara ger sig på invandringskritiker.

Oavsett så anser jag att de inte har rätt att läcka konton för 1 miljon användare. oavsett om de bara är ute efter en del av de. De sitter ev. fortfrande på information om 1 mille konton.

Oavsett om man är invandrarkritisk eller ej så har de fort informationen som sagt. och just av denna anledning så bör man vara jäkligt rädd. ner med RG. hot mot vårt samhälle.
Citera
2014-09-12, 20:50
Medlem
ME077s avatar
En jobbarkompis har idag tagit ledigt från jobbet för att vara hemma med sin (redan) djupt deprimerade dotter som igår kväll uttryckt att hon skall ta livet av sig. Dottern har tydligen skrivit i trådar på flashback... Nu vet varken jag eller mamman vad hon skrivit om, men antagligen om något väldigt känsligt och privat.

Ursäkta om off-topic. Tycker bara det är så fruktansvärt otäckt att Research-gruppen (och större delen av svensk media) är beredda att bokstavligen gå över lik i sitt "journalistiska", "demokratiska" "arbete".
Citera
2014-09-12, 21:07
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Oavsett så anser jag att de inte har rätt att läcka konton för 1 miljon användare. oavsett om de bara är ute efter en del av de. De sitter ev. fortfrande på information om 1 mille konton.

Oavsett om man är invandrarkritisk eller ej så har de fort informationen som sagt. och just av denna anledning så bör man vara jäkligt rädd. ner med RG. hot mot vårt samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av ME077
En jobbarkompis har idag tagit ledigt från jobbet för att vara hemma med sin (redan) djupt deprimerade dotter som igår kväll uttryckt att hon skall ta livet av sig. Dottern har tydligen skrivit i trådar på flashback... Nu vet varken jag eller mamman vad hon skrivit om, men antagligen om något väldigt känsligt och privat.

Ursäkta om off-topic. Tycker bara det är så fruktansvärt otäckt att Research-gruppen (och större delen av svensk media) är beredda att bokstavligen gå över lik i sitt "journalistiska", "demokratiska" "arbete".
Det som bör kommas ihåg är att RG inte har gett något som helst bevis på att de har ett skit. Läs de inlägg jag länkat här: https://twitter.com/FBroi/status/510390772517326848

Researchgruppen kommer från vad man kan kalla AFA-traditionen av politiskt tänkande, där man påverkas samhällsdebatten genom att skrämma ytterlighetsrösterna på ena sidan till tystnad. Deras mål är att trissa upp rädsla att yttra sig hos målgruppen, vilket i det här fallet är "flashbackanvändare" (eftersom det inkluderar extremt många till höger om mitten). Huruvida detta är moraliskt är inte något som går att diskutera med dem. Det man måste göra är att liksom Chang Frick och Fria Tider komma med motbud, eller helt enkelt syna deras bluff.
Citera
2014-09-12, 21:36
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det som bör kommas ihåg är att RG inte har gett något som helst bevis på att de har ett skit. Läs de inlägg jag länkat här: https://twitter.com/FBroi/status/510390772517326848

Researchgruppen kommer från vad man kan kalla AFA-traditionen av politiskt tänkande, där man påverkas samhällsdebatten genom att skrämma ytterlighetsrösterna på ena sidan till tystnad. Deras mål är att trissa upp rädsla att yttra sig hos målgruppen, vilket i det här fallet är "flashbackanvändare" (eftersom det inkluderar extremt många till höger om mitten). Huruvida detta är moraliskt är inte något som går att diskutera med dem. Det man måste göra är att liksom Chang Frick och Fria Tider komma med motbud, eller helt enkelt syna deras bluff.

Spelar i mina ögon ingen roll. De har gått ut, offentligt, och sagt att de har uppgifter om 900,000 anonyma användare på flashback, i princip. Vilket de självmant har valt att hacka av personliga skäl. Det är samma sak som att hota 900,000 personer som gått till en präst/kurator etc etc med tystlandsplikt och att prästen har outat dig (kanske dålig jämförelse?) :P

Innan dess har de hackat andra, känsliga sidor.
oavsett syfte de ska använda det till, så har de fan inget rätt att att snoka i 900,000 personers privatliv.

Jag skiter även fullständigt i hur ett piss AFA samhälle ser ut. Är det ett sådant samhälle som reflekterar personerna bakom gruppen..då ska jag fan få hela det samhället att brinna

(såg nu att jag kanske kommenterade hela inlägget, medans ditt var bara precis ett svar på mitt)...
Citera
2014-09-12, 21:48
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
Spelar i mina ögon ingen roll. De har gått ut, offentligt, och sagt att de har uppgifter om 900,000 anonyma användare på flashback, i princip. Vilket de självmant har valt att hacka av personliga skäl. Det är samma sak som att hota 900,000 personer som gått till en präst/kurator etc etc med tystlandsplikt och att prästen har outat dig (kanske dålig jämförelse?) :P

Innan dess har de hackat andra, känsliga sidor.
oavsett syfte de ska använda det till, så har de fan inget rätt att att snoka i 900,000 personers privatliv.

Jag skiter även fullständigt i hur ett piss AFA samhälle ser ut. Är det ett sådant samhälle som reflekterar personerna bakom gruppen..då ska jag fan få hela det samhället att brinna

(såg nu att jag kanske kommenterade hela inlägget, medans ditt var bara precis ett svar på mitt)...
I sak håller jag med dig, men att hetsa upp sig hjälper inte de som blir rädda. Både för deras skull och för flashback som helhet är det bäst ifall man framhåller den verkliga risken att RG vet vem man är, vilken är väldigt låg.
Citera
2014-09-12, 22:20
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Det kan bli intressant att jämföra agerandet mot RG och mot "Dödshackarna" från samhället sida.

För det är väl inte skillnad på lagen beroende på vem som drabbas?
Eller detta:

Citat:
Tidningar anmäler
dataintrång till Säpo

Flera lösenord till mejlkonton som tillhör journalister på Aftonbladet och Expressen sprids via ett twitter-konto...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/tidningar-anmaler-dataintrang-till-sapo_6579987.svd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in