2014-09-08, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
I slutet av poden antyder de att det kommer komma något innan nästa spelas in, som förmodligen görs på onsdag, spelade i alla fall in dagens pod igår. Så de verkar ha något på gång ja.
Där kom det ja, nya "avslöjanden" baserat på samma material som i december.
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna göra en sammanställning av länkar till de domar som finns emot RG's medlemmar så vore jag oerhört tacksam. Jag vet att det finns en del redan som bl.a. Exponerat sammanställt, men om jag inte missminner mig så har det också framkommit fler som de inte har med i sin sammanställning.

Om det dessutom finns några fler vänliga själar som kan hjälpa till att gå igenom dessa domar och göra kortare sammanfattningar av dem var för sig, så vore jag än mer tacksam.

Skicka det också gärna som PM.
Citera
2014-09-08, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pc158214952
Där kom det ja, nya "avslöjanden" baserat på samma material som i december.
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna göra en sammanställning av länkar till de domar som finns emot RG's medlemmar så vore jag oerhört tacksam. Jag vet att det finns en del redan som bl.a. Exponerat sammanställt, men om jag inte missminner mig så har det också framkommit fler som de inte har med i sin sammanställning.

Om det dessutom finns några fler vänliga själar som kan hjälpa till att gå igenom dessa domar och göra kortare sammanfattningar av dem var för sig, så vore jag än mer tacksam.

Skicka det också gärna som PM.

Varför inte göra det själv om du är så angelägen.
Citera
2014-09-08, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven
Därför att det finns mycket annat än bara domar att sammanställa när det ska skrivas om RG, men det är ju ingen som tvingar dig att göra något.
Citera
2014-09-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorven

Precis det han gör, men behöver hjälp. Vänsterextremist, med tanke på begåvningsreserven?
Citera
2014-09-08, 13:32
Medlem
Då det försvinner i mängden i den andra tråden, och det ändå är mer passande här så länkar jag till det inlägget här (FB) Christoffer Dulny (sd) uthängd av Expressen och Researchgruppen i nytt drev.
Citera
2014-09-08, 18:59
Medlem
lepops avatar
Vet inte om detta har tagits upp, men hur kommer det sig att RG verkar enkelt kunna knyta samman anonyma users på Avpixlat med riktiga människor? Sitter RG på en databas över alla användare eller är det möjligtvis så att han som läckte videklippet om järnrörsskandalen (den invandrade videoredigerararen som jag precis glömde bort namnet på) som läckte deras databas?
Citera
2014-09-08, 19:17
Medlem
Expressen citerar ur tipsmail till politiskt inkorrekt.
Hur har Researchgruppen (som jag utgår ifrån ligger bakom) kommit över dessa mail?
Citera
2014-09-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Expressen citerar ur tipsmail till politiskt inkorrekt.
Hur har Researchgruppen (som jag utgår ifrån ligger bakom) kommit över dessa mail?

Den enklaste förklaringen är väl internt bråk i SD-kretsen. Den ene skvallrar på den andre. Det var väl så expressen fick järnrörsfilmen.
Citera
2014-09-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
Vet inte om detta har tagits upp, men hur kommer det sig att RG verkar enkelt kunna knyta samman anonyma users på Avpixlat med riktiga människor? Sitter RG på en databas över alla användare eller är det möjligtvis så att han som läckte videklippet om järnrörsskandalen (den invandrade videoredigerararen som jag precis glömde bort namnet på) som läckte deras databas?

De använde en lucka i Disqus tjänsten som många siter använder för kommentarsfunktionen.
Normalt skall endast användarnamn visas men genom luckan fick de ut maildressen som man använder när man registrera sig på Disqus. Många hade använt typ förnamn.efternamn@gmail.com och sedan körde de namnen genom en kreditupplysningstjänst för att få fram mera.
Citera
2014-09-08, 19:55
Medlem
GinaCaranoFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterOlsson
De använde en lucka i Disqus tjänsten som många siter använder för kommentarsfunktionen.
Normalt skall endast användarnamn visas men genom luckan fick de ut maildressen som man använder när man registrera sig på Disqus. Många hade använt typ förnamn.efternamn@gmail.com och sedan körde de namnen genom en kreditupplysningstjänst för att få fram mera.
De fick inte ut adresserna. De fick ut en hash av adresserna. Adresserna var alltså inte i klartext och de har heller inte lyckats klura ut alla.
Citera
2014-09-08, 20:05
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterOlsson
De har också mängder av e-postadresser som folk använt vid myndighetskontakter eller som de fått tag på via tidigare dataintrång som de samkörde mot (vissa misstänker också att de har tillgång till Bonnierrelaterade kunddatabaser). Det är alltså inte så att alla som avslöjades hade adresser av typen förnamn.efternamn, det räcker med att de hade använt samma adress vid något annat tillfälle och att detta andra tillfälle lagrats i databasen.
Citera
2014-09-08, 20:49
Medlem
Ja ok, det var lite mera avancerat och obehagligt än jag trodde.

Någon som det om de hade hittat exploiten i Disqus själva eller bara använde den? Dvs är de kompetenta hackers eller skript-kiddes?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in