Citat:
Ursprungligen postat av
SeanCarter
det finns många på FB numera som skriver om någon på min vänlista sympatiserar med SD kan ni ta bort mig nu, och det måste ju ändå finnas en anledning till det eller?
har inte alls läst mycket om SD men är det så att även invandrare som har blivit svenska medborgare riskerar att förlora mycket personligen på att SD blir större?
Förlora? Alla svenska medborgare skulle vinna på en minskad invandring. Alla med svenskt medborgarskap får ju bättre välfärd. Skola, vård, omsorg, service, kollektivtrafiksatsningar, you name it.
OnT
En lite smygande opinionshöjare som rör sig under ytan tycker jag mig ana, nämligen den att sanningen om tiggarna sakta håller på att sippra ut till betydande delar av den svenska befolkningen. Senaste tiden har jag på Facebook, via vänner och på nätet sett att integrerade Rumäner i Sverige berättar om hur det egentligen ligger till. Man berättar att tiggeriet i stort sett är organiserat
in i minsta detalj (Sickan), och att media därmed haft fel när de basunerat ut till hela befolkningen att det inte skulle vara organiserat.
Kraften i att SD verkligen fått rätt här tror jag inte man kan underskatta. I och med detta kommer väljarna lyssna och fundera lite extra när de tar del av SDs politik, fler kommer fundera över om SD har rätt även i massinvandringsfrågan.
Vad jag kan se så gjorde SD ett
genidrag (Sickan) när man kampanjade brett mot tiggeriet i Stockholm.