Citat:
Ursprungligen postat av
Ankia
'
Betyder det att du tror att "enkel" ryms inom de bokstavskombinationer som hitintills nämnts i tråden?
'
Så kan det vara, alternativt att gm har en koppling till någon av dem som nämnts i tråden.
När jag skrev att sanningen kanske inte behöver så tillkrånglad, menade jag att det kanske inte behöver vara svårare än så här: (
Endast spekulationer.)
1. Helena var på Statt och hade det roligt. Hon ska ha dansat, skrattat och haft en trevlig kväll, natt. En kille som hon var glad över att se, var också på Statt. Kanske dansade hon med denna kille som hon var "glad i", och detta bidrog till att kvällen varit så lyckad. Någon annan som var med i Helenas "sällskap"/kompiskrets såg att Helena och killen såg ut att ha roligt, och blev svartsjuk, då han också (?) hade känslor för Helena. Eftersom han också kände Helena bra, litade hon på honom. Kanske fick hon skjuts av honom till skogsstigen, alternativt hade hon sällskap av honom på promenaden hem, då han skulle åt samma håll. (Nu har ju ingen sett Helena efter bron, så det senare är därför kanske mindre troligt

Helena och den ratade killen tjafsar om detta och hon när hon ratar honom/förklarar för honom att hon inte är intresserad, så hände det som skedde. Något som inte var meningen. Tror
inte killen som Helena "var glad i" behöver ha varit med.
2. Någon är attraherad av Helena, och har sett henne på Statt. Han vill "ha" henne och åker efter henne med bilen, när hon går hem. Han erbjuder henne skjuts, och då Helena känner/känner till honom ev. från någon aktivitet (träning osv), fester eller liknande och vet att han ska åt samma håll, stiger Helena in i hans bil. När Helena stiger ur bilen vill killen "mer", Helena nobbar, killen har mycket dålig impulskontroll och allt går snett. Han förstår inte hur stark han egentligen är. P g a droger? Han kan också ha gått efter henne, men det är inte osannolikt att han har sin bil med.
Vad jag menar är att det inte behöver vara mer komplicerat än ratade känslor eller sexuellt närmande, som Helena bestämt sa "Nej!" till. Tror inte det behöver vara något mer invecklat motiv det är frågan om.