2014-09-07, 12:38
Medlem

Och hur svår är lösningen. Kvinna utbilda dig rätt och jobba privat, byt jobb ofta. Jobba hårt, länge, satsa, slit, riskera livet osv

Varför tror feminister alltid att kvinnor är inkapabla att fatta egna beslut?
Citera
2014-09-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Inte ett problem.
Varför inte? Hade det heller inte varit ett problem om män tjänat 3.6 miljoner mindre än kvinnor?

Citat:
Inte ett problem.

Varför inte?

Citat:
Mindre invandring och mer integration.

Aha..så du menar att våld inte existerade i Sverige innan vi fick invandring? eller?

Citat:
Problemen globalt beror på att dessa samhällen är kvar nånstans i den industriella revolutionen. Man kan inte förvänta sig att feminism eller jämställdhet ska kunna råda där. Lösningen är helt enkelt att höja levnadsstandarden och utveckla samhället i stort.

Du menar att är länder fattiga så bara MÅSTE man lägga all makt hos männen?
Annars barkar allt åt helvete eller? Att ge kvinnor mänskliga rättigheter, makt eller lika villkor är en lyxvara?
Citera
2014-09-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

Kvinnor söker sig till låglöneyrken. Om du är kvinna och vill tjäna mer, sök dig till ett höglöneyrke, sjukskriv dig inte vid minsta förkylning och jobba inte deltid.

Citat:
2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga. Män tar bara ut 24%.

Om pengar är det viktigaste, lägg inte beslag på merparten av föräldraledigheten, eller sprid ut föräldraledigheten och lägg på ett extra kol på jobbet. Mer föräldraledighet ger dock bättre kontakt med barnen, vilket är ett värde som inte låter sig mätas i pengar. Själv tar jag som man ut merparten av föräldraledigheten men jobbar hårt när jag väl är på mitt högavlönade jobb, där män och kvinnor tjänar lika mycket. Klagar mindre, jobbar mer.

Citat:
3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

Den absoluta merparten av männen är varken våldsamma eller kriminella. Minska våldet och kriminaliteten med minskad invandring och minskade klyftor.

Citat:
4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.

Feministisk myt. Det fattas fler män än kvinnor. Fler män mördas och dräps, fler män dör av självmord, fler män dör i krig, fler män dör i olyckor.

Citat:
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.

I Sverige är MENA-män kraftigt överrepresenterade som våldtäktsmän. Sluta blunda för våldtäkternas kulturella skillnader. Det dröjer minst 100-år innan u-ländernas våldtäktskultur har minskat till europeiska nivåer. Att dö en våldsam död är antagligen värre än att bli våldtagen, så sammantaget är brottslighet och krig något som drabbar män värre än kvinnor.

Citat:
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *

Feministisk siffermyt. Kvinnor står dessutom för majoriteten av konsumtionen och bränner mest pengar - pengar som männen till övervägande del tjänar in. I övrigt, för att tjäna mer, se ovan.

Citat:
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

I Sverige har kvinnor fler juridiska rättigheter än män. Gräv där du står, börja med att göra den svenska lagen könsneutral.
Citera
2014-09-07, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Jag provar de enkla svaren som till viss del kan symboliseras av http://m.c.lnkd.licdn.com/mpr/mpr/p/3/005/055/02d/115d525.jpg

Andemeningen kan få vara where it ain't broke don't fix it.

Den mest framkomliga lösningen är antagligen att ta bort all form av subventionering och kvotering. Ge kvinnor, precis som män, betalt efters prestation baserat på efterfrågan. När kvinnor lärt sig prestera kommer löneskillnaderna att jämnas ut.

"lärt sig prestera" kul hörru. har du något bevis för att ex. manliga sjukvårdare, manlig dagispersonal, skulle var bättre än kvinnliga dito? Eller läkare? eller något annat yrke som idag börjar bli typiskt kvinnligt.

Citat:
Detta är knappast något större problem. Det viktigaste vad gäller föräldrarledighet är att hushållen måste få bestämma själva. Lever man i ett förhållande så ska man dela inkomsterna ändå.

Inte? Är en av huvudskälen till att kvinnor tjänar så lite, ett av huvudaneldningarna till att män inte får enskild vårdnad i lika hög grad som kvinnor får det. Ett av huvudskälen till att män inte får lika bra och nära kontakt med sina småttisar som kvinnor får. Inte viktigt?

Citat:
Något oklart vad som menas. Våld och kriminalitet är ett problem som berör hela samhället, kvinnor och män. Sannolikt syftar du på att den grövsta kriminaliten ofta utförs av män. Det beror helt och hållet på fysiska förutsättningar. Lösningen är att ha en i huvudsak manlig poliskår.

Inte den grövsta enkom. All brottslighet i samhället har en överväldigande manlig majoritet.
Män idkar våld, kör för fort, är kriminella etc i det oändliga. Vad gör du åt grundorsaken? manlig poliskår lär ju inte hjälpa speciellt du.

Citat:
Alla dessa problem ute i världen måste lösas på plats. Här i Sverige har vi inte dessa problemen och kan därför inte lösa dem härifrån. Brinner man för kvinnor rättigheter i Afrika SKA man genast åka till Afrika och kämpa för dem där. Annars bedrar man sig själv.

Aha du.
Citera
2014-09-07, 12:56
Medlem
När man grupperar in människor i olika fack så uppstår alltid risken för våld splittringar mm.
Inom gruppen kvinnor så är skillnader större i lön än mellan gruppen man/kvinna.
Gruppen Stockholmare Göteborgare har stora löneskillnader till Sth fördel?
Gruppen ung vs gammal
Smart vs dum

Vad ska man göra åt det?

Med statistisk kan du föra fram många teser mm.

Frågan blir då vad är syftet bakom att du väljer ut viss statistik?

Jo, för att du vill söndra splittra skapa politik, finna hat mot en grupp människor.

Du ScottWalter är en könsrasist!

Du vill hata män. Du hatar män som grupp och ditt hat närs av när du hela tiden blir motbevisad här.
Citera
2014-09-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Detta är inte ett problem om kvinnor och män jobbar inom olika yrken som ger olika mycket kompensation, både på grund av efterfrågan och om det är privat eller offentlig sektor. Jobbar man inom offentlig sektor tjänar man mindre än någon som har ett ekvivalent jobb inom den privata sektorn. En läkare tjänar mer än en sjuksköterska oavsett sektor. Frågor på det?

Du menar alltså att där inte finns en efterfrågan på ex. sjuksystrar, lärare? Båda grupper som återfinns inom både privat och offentligt idag.

Citat:
Detta är något bra. Barn ska spendera mer tid med sin mor. Det är biologiskt rimligt.

Ok, så inte biologiskt "rimligt" att fäder tar hand om sina barn i 18 år som vad kvinnor gör?
Och OM det nu skulle vara "biologiskt rimligt" enligt ditt sätt att se det på varför ska in sånt fall kvinnor göra detta obetalt?

Citat:
Kriminalitet är ett problem oavsett vem som begår brottet. Att män begår brott i större utsträckning beror på biologin. Samtidigt har biologin också gjort mannen mer produktiv än kvinnan om man tittar på vem som har dominerat samhällets utveckling i stort (teknik, medicin, politik, juridik etc.). Kvinnan har biologiskt sett en mer passiv ställning både i dåliga (kriminalitet) och bra (samhällsutveckling) bemärkelser.

Biologin verkar vara ditt svar till alla orättvisor i världen. Vara produktiv i ett smhälle handlar inte enkom om att sitta och "upfinna" detta har en oerhört liten andel män tillåtits göra genom historien.
Dömemr du då ut alla andra män som "passiva" och "oproduktiva"?

Citat:
Hur kommer exempelvis ett parti som F! att ändra detta? Mörda alla män? Det är tyvärr brott som även i framtiden kommer att fortsätta ske. Ett sätt att förhindra våldtäkt i Sverige är ju att man som kvinna stannar hemma och inte horar runt ända in på småtimmarna varje helg.

feminismen anser för det första inte att de tär biologin som enkom styr kriminalitet. Social obalans,
fattigdom och genus är deras svar på frågan.

Citat:
Som ovan nämnt. Män har bidragit betydligt mer till civilisationens utveckling i stort och har kompenserats därefter. Det du nämner är inte ett problem alls i mina ögon. Dessutom kommer en normal kvinna med självbevarelsedrift att gifta sig med en man med en god inkomst och leva gott på det istället.

Jasså det har de? alldeles ensamma har de slitit med allt i samhället?. Kvinnor har mest legat på sidenbolster och sussat sött genom alla tusen å, rena rama törnrosor hela bunten, på sin höjd väckts för lite sex då och då och barnafödande sen har männen tagit över ALLT igen. just så är det ju.

Citat:
Varför ljuger du? Hur diskrimineras kvinnor i Sverige i utbildningsfrågor? Trenden är väl snarare att kvinnor kvoteras in både på utbildningar och i styrelser, ibland utan att vara kapabla till att klara av de nya uppgifterna.

GLOBALT. läs TS lite ordentligt tack. Kvinnor har klarat styrelseuppdrag och maktpositioner alldeles utmärkt sn de släppts in i den världen. Få upp ögonen lite.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-07 kl. 13:48.
Citera
2014-09-07, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Yepp, idag kan det vara ett problem. Lösningen kan ju vara att kvinnor ser till att jobba mer, hårdare, längre. Nackdelen är ju att familjen blir lidande, eller uteblir snarare.

Slutsatsen blir att barn är problemet, eller hur?
Nej, slutsatsen blir möjligen att mäns oförmåga att ta faktiskt ansvar för sina barn är problemet.
Citera
2014-09-07, 13:34
Medlem
Citat:
Varför inte? Hade det heller inte varit ett problem om män tjänat 3.6 miljoner mindre än kvinnor?
Inte om män jobbade mindre och bekvämare än kvinnor.

Citat:
Varför inte?
För att valfrihet är bra.

Citat:
Aha..så du menar att våld inte existerade i Sverige innan vi fick invandring? eller?
Nej, men en stor del av våldet och kriminaliteten kommer från invandring och integrationsproblem. Det bästa sättet att få ner brottsligheten är att se över invandringen.

Citat:
Du menar att är länder fattiga så bara MÅSTE man lägga all makt hos männen?
Annars barkar allt åt helvete eller? Att ge kvinnor mänskliga rättigheter, makt eller lika villkor är en lyxvara?
Nej, det skrev jag inte. Men ja, att ge kvinnor i t.ex. Afrika mänskliga rättigheter vore en extrem lyxvara. Det finns inga förutsättningar för sådant.
Citera
2014-09-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Inte om män jobbade mindre och bekvämare än kvinnor.

Som sagt, kvinnor jobbar generellt mer i världen än vad män gör, om man med jobb även räknar hushåll, barn etc. Kvinnor har överlag mindre fritid än vad män har i världen, i Sverige skiljer det 20 minuter varje dag som män har mer fritid...detta blir ca 120 h per år.
http://www.economist.com/node/13717514

Citat:
För att valfrihet är bra.

Valfrihet för män att välja bort sina barn och skjuta över det jobbet på kvinnor? Tänk om kvinnor gjorde detsamma? Har redan skett i japan ex. kivnnor där vägrar barn, eftersom kostnaden för detta blir omöjlig för dessa kvinnor.

Citat:
Nej, men en stor del av våldet och kriminaliteten kommer från invandring och integrationsproblem. Det bästa sättet att få ner brottsligheten är att se över invandringen.

Nej, det skrev jag inte. Men ja, att ge kvinnor i t.ex. Afrika mänskliga rättigheter vore en extrem lyxvara. Det finns inga förutsättningar för sådant.

Är du på riktigt? Du anser alltså att mänskliga rättigheter ex. politisk, socialt, juridisk så finns det inga "förutsättningar" ge dessa till kvinnor, de ska enkom gälla män?
Kan du förklara den närmare? Är det för "dyrt" att även kvinnor ska få lov rösta, arbeta, utbilda sig? Är det för dyrt att även kvinnor ska ha lika lagar som män? Är det för "dyrt" att även kvinnor ska tillåtas slippa få sina könsorgan stympade?
kan du förklara detta närmre tack.
Citera
2014-09-07, 13:59
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Feminismen har div. ideologiska program, teorier och lösningar på div. problem i samhället.
Är vi nog alla medvetna om, så behöver jag kanske inte dra.

Skulle dock vara intressant att höra antifeministernas olika idéer kring hur samhällen borde lösa de problem som feminister tar upp, som existerar mellan könen om nu feminismen har så käpprätt fel.

Då kör vi Scott!

Citat:
1. Kvinnors dåliga löner och därmed dåliga pensioner etc. Räknar man livtidsinkomst så tjänar kvinnor i Sverige 3,6 miljoner mindre än män.

Räknar man livstids inkomst så tjänar låginkomsttagar bra många miljoner mindre än direktörer. Räknar man livtids inkomet så tjänar lärare bra mycket mindre än ingenjörer.

Min lösning på det här är att inte skapa ett könssamhälle som ni feminister vill. Min lösning är att alla människor är individer, oavsett kön, etnicitet, kulturell bakgrund eller socioekonomisk bakgrund. Ingen ska läggas in i ett fack som ni trångsynta feminister vill. Är det några som är ett hot mot vårt samhälle och vår individuella frihet så är det ni feminister.

Min lösning på det här är således att förbjuda feminism. (Självklart är jag lite ironisk där, jag tycker inte att man ska förbjuda någon ideologi eller tanke, men samhället måste tillsammans gå ihop och förminska feminism till den betydelselösa lilla skitideologi som det är)

Citat:
2. Föräldraledigheten som alltså hör ihop med fråga 1. men som jag tar som en egen fråga.
Män tar bara ut 24%.

Hur är det här ett problem? Återigen gör feminismen det till en könsfråga. Det är väl kanon om man vill vara hemma med sitt barn. Om man inte vill ta hand om sitt barn, varför skaffar man sig ens barn?

Min lösning på det här är en omvänd frågeställning. Kvinnor tar ut 76% av föräldraledigheten. Hur ska vi stärka männens rätt till föräldraledighet? Förstår du nu vad fjantigt det här argumentet är?

Jag hänvisar mitt egentliga svar till #1.

Citat:
3. Våldet och kriminaliteten i samhället som alltså till 90 nånting procent är ett manligt problem.

Våldet är ett manligt problem eftersom främst män utsätts för våld. Feminister vill ofta ha dialogpoliser och rehabilitering i spa-anläggningar. Jag vill göra mig av med idioter som brukar våld, oavsett kön. Hårdare straff, hårdare prövningar. Jag vill inte skapa ett samhälle där en grupp människor beskylls för våld som feministerna vill. Jag vill att alla individer som brukar våld ska straffas.

Om du har en lösning på hur vi förhindrar människor att bruka våld lyssnar jag gärna. Själv kan jag bara svara på hur vi behandlar det ur ett samhällsperspektiv. För jag vet att världen är svår för dig som feminist att förstå, men naturen är våldsam. Hur vill du förhindra spindelhonor som äter upp sina män efter parning? Förstår du hur löjligt det låter?

Citat:
4. Globalt: Kvinnornas situation ute i världen som ofta är under all kritik. Bevis på detta ex.
°160 miljoner kvinnor fattas i världen i dag. De har pga sitt kön blivit bortvalda, utrotade eller mördade.
°120 miljoner flickor våldtas innan de fyller 18. Vuxna kvinnor som utsätts för sexuellt våld under sitt liv är avsevärt högre.
° Kvinnor äger 1 procent av världens tillgångar, har 10% procent av inkomsterna och utför 65% procent av arbetet. *
° Kvinnor har betydligt färre mänskliga rättigheter tillgodosedda än vad gruppen män har...ex. juridiska rättigheter, möjlighet till skola etc. etc.

Den här är enklast. Förbjud religion. Importera den inte.
Citera
2014-09-07, 13:59
Medlem
Citat:
Som sagt, kvinnor jobbar generellt mer i världen än vad män gör, om man med jobb även räknar hushåll, barn etc. Kvinnor har överlag mindre fritid än vad män har i världen, i Sverige skiljer det 20 minuter varje dag som män har mer fritid...detta blir ca 120 h per år.
Jaha? Och män jobbar jättemycket mer än kvinnor om vi räknar in manlig sömn som arbete. Nä, jobbar gör man på jobbet. Män jobbar ungefär 20 % mer än kvinnor i Sverige.

Citat:
Valfrihet för män att välja bort sina barn och skjuta över det jobbet på kvinnor? Tänk om kvinnor gjorde detsamma? Har redan skett i japan ex. kivnnor där vägrar barn, eftersom kostnaden för detta blir omöjlig för dessa kvinnor.
Ja, valfrihet för föräldrar att komma överens själva utan statens inblandning.

Citat:
Är du på riktigt? Du anser alltså att mänskliga rättigheter ex. politisk, socialt, juridisk så finns det inga "förutsättningar" ge dessa till kvinnor, de ska enkom gälla män?
Kan du förklara den närmare? Är det för "dyrt" att även kvinnor ska få lov rösta, arbeta, utbilda sig? Är det för dyrt att även kvinnor ska ha lika lagar som män? Är det för "dyrt" att även kvinnor ska tillåtas slippa få sina könsorgan stympade?
kan du förklara detta närmre tack.
Vem har sagt att män har rättigheter i Afrika? Tror du afrikanska män glider genom livet på en räkmacka eller, pucko? Nä, precis som i Europa har kvinnor det bättre än män.
Citera
2014-09-07, 14:02
Medlem
Lydans avatar
Citat:

Du använder siffror som är framtagna för att passa din egna agenda. Att plocka in disken i diskmaskinen är inte jobb!

Vill du räkna hur mycket muskelstyrka eller energi som går åt på jobb mellan män och kvinnor på det riktiga jobbet? Vem tror du vinner där?

Men det är ointressant va? För det är siffror som passar min egna agenda.

Du måste börja se människor för mer än bara kön. Folk brukar kalla SD för rasister, men de verkliga rasisterna i samhället är FI. Problemet är att det är könsrasism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in