2014-09-05, 17:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det handlar om sannolikhet. Det är inte sannolikt att en imam bär ISIS-symboler på skoj, snarare är motsatsen mer sannolik. Att en ung tjej bär en hakkors-bindel under en fyllefest när inget tyder på nazi-sympatier gör det inte sannolikt att hon är nazist utan snarare att hon spexade.
du försöker bara att relativisera problemet för att få det att gå bort.

hon företräder ett parti som väldigt många anser rasistiska så då är sannolikheten större att det nog ligger något i det, det råkar inte bara bli så. Precis som det inte bara råkar bli som så att man bär nazistiska kepsar som förbjudits i tyskland.

på landet kanske ni går runt bärande hakkors-bindel mest hela tiden när ni får en snedfylla men jag har aldrig stött på det.
Citera
2014-09-05, 17:26
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
”Det är helt vedervärdigt. Varför blir man inte förvånad? Jo, därför att det här är SD:s rötter och ibland, som nu, kommer sanningen upp till ytan. Det här visar också hur viktigt det är att inte ge SD en vågmästarroll utan hålla dem utanför. De har inte lärt av historien. Jag får hjärtklappning bara jag ser bilden.”

Bra sagt Margot!
Citera
2014-09-05, 17:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Hon har ju erkänt. Och hon tog på sig den vilket innebär att hon inte har några som helst problem med vad nazismen står för eller vad den symbolen representerar. Det är illa nog i min mening. Skönt att Expressen kunde visa allmänheten sanningen.

Och det är ju detta som är problemet med SD. De döljer medvetet sina riktiga åsikter för allmänheten så att de ska få röster. De ljuger och bedrar.
Människor som hon har humor. Människor som du har ingen humor.
Citera
2014-09-05, 17:27
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
du försöker bara att relativisera problemet för att få det att gå bort.

hon företräder ett parti som väldigt många anser rasistiska så då är sannolikheten större att det nog ligger något i det, det råkar inte bara bli så. Precis som det inte bara råkar bli som så att man bär nazistiska kepsar som förbjudits i tyskland.

på landet kanske ni går runt bärande hakkors-bindel mest hela tiden när ni får en snedfylla men jag har aldrig stött på det.
Anser du att det är rimligt att vissa symboler skall vara förbjudna i ett modernt samhälle?

Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Hon har ju erkänt. Och hon tog på sig den vilket innebär att hon inte har några som helst problem med vad nazismen står för eller vad den symbolen representerar. Det är illa nog i min mening. Skönt att Expressen kunde visa allmänheten sanningen.

Och det är ju detta som är problemet med SD. De döljer medvetet sina riktiga åsikter för allmänheten så att de ska få röster. De ljuger och bedrar.
Det är mänsklighetens äldsta symbol och återfinns hos alla högkulturer i världen med vissa lokala skillnader i utseende.
Citera
2014-09-05, 17:27
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thingamabob
Expo är pro-sionistiskt.

SD är pro-sionistiskt.

Är du blind eller lurad eller en av dem.
Du menar att Expo inte är anti-SD bara för att båda är "pro-sionistiska"...?

Expo verkar inte vara några SD-diggare..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2014-09-05 kl. 17:36.
Citera
2014-09-05, 17:28
Medlem
Varför uppger hon att hon är soldat på valsedeln när hon inte är det?
Bara detta skulle kunna vara en enskild "skandal". Varför ljuga om sitt yrke, på valsedeln dessutom? För att det låter ball med att säga att man är soldat?

Det är ju uppenbart att hon är väldigt olämplig för politik, som de flesta SDare.
Citera
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muwltiplier
Ursäkta, men inser du hur korkat det låter? Trollar du? SD är ett politiskt parti, och de som uttalat sig rasistiskt är enstaka individer som utesluts ur partiet. Ett parti kan inte vara rasistiskt eller nazistiskt såvida man inte vidhåller sådana åsikter.

Hade media velat så hade det, genom samma häxjakt som mot SD, kunnat uppdaga både den ena och andra rasisten i de andra partierna också. Gör de alla partierna till rasistpartier?

Här har du bevis på det:

https://www.youtube.com/watch?v=SNIxArRd3Ro

Du menar alltså at alla skandalerna bara är rena sammanträffanden när de bara uppstår i detta parti?

Tror du ska läsa på lite om Sverigedemokraternas rötter. Det speglar vilket parti man är idag och du hittar infon i min signatur.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Kan tycka att det är litet lustigt hur diskussioner förs om hur media förstör "tjejens" liv. Hon må vara en ung tjej men hon är också politiker och ansvarsfrågan förs aldrig upp till ytan när det är SD-fotsoldater som hotar unga tjejer (läs: hon som gjorde en SD-låt som lades upp i förra veckan). Hycklare!
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att skämta med nazisymboler var populärt bland ickejudar redan på sjuttiotalet.

Det kan jag inte dra mig till minnes att det var.
I vilka sammanhang skämtades det om nazi-symboler?

.
Citera
Medlem
Benny76s avatar
Citat:
Bra sagt av Söder, det bästa hade dock varit om han sett till så att tjejen fick stanna i partiet, nu har hon istället kastats åt vargarna.

Nolltoleransen gör det svårt att dra gränsen,
Hon är säker välkommen till Svp, Där råder ingen nolltolerans och de kommer förhoppningsvis växa framöver från SD avhoppande.
Citera
2014-09-05, 17:29
Medlem
Citat:
Det handlar om sannolikhet. Det är inte sannolikt att en imam bär ISIS-symboler på skoj, snarare är motsatsen mer sannolik. Att en ung tjej bär en hakkors-bindel under en fyllefest när inget tyder på nazi-sympatier gör det inte sannolikt att hon är nazist utan snarare att hon spexade.

Jomenvisst. Hade du haft annat ljud i skäppan om någon ur annat parti "gjort bort sig"?

Det du håller på med kallas sannolikt tvivel. Hon var alltså för stunden inte tillräknelig. Enligt dig?

Men då ska hon inte ha med politik att göra.

Sionister är nazister, det är faktum.
Citera
2014-09-05, 17:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RexGermania
Anser du att det är rimligt att vissa symboler skall vara förbjudna i ett modernt samhälle?

Det är mänsklighetens äldsta symbol och återfinns hos alla högkulturer i världen med vissa lokala skillnader i utseende.
Ja. Men du är uppenbart en indoktrinerad pajas som vill legitimera användandet genom att hävda att den har en historia. Svastikan är mig veterligen också ett solkors men när betydelsen förskjutits till att innebära något annat än ett solkors som ej är okej spelar det faktiskt ursprungsbetydelsen någon roll, ty symboler är dynamiska och förändras över tid. Ledsen, men så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in