2014-09-05, 10:50
Medlem
Har expo gått ut med hur mycket de betalade för bilderna? Jag antar att det var skattepengar som användes vid köpet...
Citera
2014-09-05, 10:50
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Provade denna:
http://www.jpost.com/HttpHandlers/ShowImage.ashx?id=150746&h=236&w=370
http://fotoforensics.com/

Ser ut som liknande "fake" på sidan (enligt "ELA") men är inte det så bilden på tjejen är nog helt riktig. Nu kommer ju frågan varför denna sensation i media, vad är brottet?

Om folk tar så illa upp gällande detta vad tycker ni då om denna:
http://www.samtiden.com/sites/all/themes/testtwo/images/gudrunleninmarxliten.gif

Jag körde den genom saturationfilter, rgb-channels och sharpen i Photoshop.

D.v.s. kollade efter antingen kompressionsfel (som du), skugg- eller ljussättningsfel och kantfel.

Men bilden är med all sannolikhet inte manipulerad på något sätt.
Citera
2014-09-05, 10:51
Medlem
Sperssons avatar
Armbindeln är äkta men hakkorset är ett montage.
Öppna bilden med Paint och zooma in så syns det tydligt.
Citera
2014-09-05, 10:54
Medlem
lite OT men det skulle för övrigt också vara rätt intressant att se om det finns några vänster/miljö/F!-anhängare fångade på bild tillsammans med kommunistsymboler närvarande nån gång
Se om det blev lika mycket drag på media då.
Lars Ohly kallade sig ju kommunist, alltså på riktigt (inte på skämt), och det var tydligen helt OK.
Citera
2014-09-05, 10:54
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Jag körde den genom saturationfilter, rgb-channels och sharpen i Photoshop.

D.v.s. kollade efter antingen kompressionsfel (som du), skugg- eller ljussättningsfel och kantfel.

Men bilden är med all sannolikhet inte manipulerad på något sätt.

Det jag menade också. Vet ej varför hon hade den på sig men att förneka det rätt upp i ansiktet på det svenska folket är lite lågt gjort så bäst vore om de gör sig av med henne, blir bara dålig smak i munnen efter detta annars.
Citera
2014-09-05, 10:55
Medlem
Sverige2025s avatar
Det står ju att hon är soldat på valsedeln, så hon kanske tillhör förbandet F19..:-)

Tyvärr vet man inte vilket sammanhang bilden är tagen.. Och hur har Expo kommit över bilden? Har man hacka datorer? Skulle snarare vara intressant och veta hur bilden har fått spridning än att får moral panik över ett hakkors.

Hur många Vänsterpolitiker har inte sprungit runt med hammaren och skäran, det är en symbol som för många jämställd med hakkorset.

Som vanligt är pressen väldigt Subjektiva i sin roll som "oberoende" media, skulle man hitta en bild där Fridolin ligger utslagen på marken med en Palestina sjal runt halsen, så skulle man vinkla artikel att de sprids kränkande bilder på den store journalist führer Fridolin.
Senast redigerad av Sverige2025 2014-09-05 kl. 11:01.
Citera
2014-09-05, 10:57
Medlem
Parnborrs avatar
Hade den varit photoshopad hade hon förnekat den något enormt. När man inte "minns" är det på riktigt. AVGÅ HORA.
Citera
2014-09-05, 11:00
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelemannen
lite OT men det skulle för övrigt också vara rätt intressant att se om det finns några vänster/miljö/F!-anhängare fångade på bild tillsammans med kommunistsymboler närvarande nån gång
Se om det blev lika mycket drag på media då.
Lars Ohly kallade sig ju kommunist, alltså på riktigt (inte på skämt), och det var tydligen helt OK.

I Sverige är att vara kommunist det normala, det är som att andas luft genom näsan, så att media hoppar på det tåget är föga osannolikt. Dock gör det ju inte saken bättre för CS.

Ni som skyddar CS förstår jag, ni tror precis som jag att media är emot SD och det är de ju, men CS är inte hela SD, SD består av många personer. Om bilderna är äkta och hon vet om det men ändå ljuger så vad har hon mer att dölja? Sådana personer kommer tillbaka och biter en i röven om man inte passar sig så det är bättre att hon går.
Citera
2014-09-05, 11:01
Medlem
Oboros avatar
Alla tar ju på sig nazibindlar på fyllan det är ingenting.

En imam sätter på sig Isiskläder. Alla jävla sdare börjar generalisera muslimer. Ju mer ni fucking håller på ju mer står jag på muslimernas sida. Herregud..

Jag hoppas detta är photoshopat. Men det vissa sdare skriver och skyller på fylla får mig att tänka vad fan det är för fel på er.
Citera
2014-09-05, 11:03
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Armbindeln är äkta men hakkorset är ett montage.
Öppna bilden med Paint och zooma in så syns det tydligt.

Var finns det en högupplöst bild att öppna?
Citera
2014-09-05, 11:03
Medlem
Bilden är photoshopad.

Jag behöver inte några bevis eller arugment för att kunna konstatera detta, om det stod i Aftonbladet och Expressen så kan det inte vara sant eftersom dessa tidningar endast är till för propaganda.
Citera
2014-09-05, 11:04
Medlem
vågaifrågasättas avatar
Intressant att expressen har inte mindre än 3 artiklar på sin nätupplaga om nazism nu, en om den städande SD tjejen, och två lite längre ner om gammal skåpmat som tas ut och vädras så där lite lämpligt innan valet.
Slump, eller envisas expressen fotfarande med att försöka sammankoppla SD med tredje riket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in