2014-09-05, 01:16
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trodominte
Jag tror det var en "anonymous official" som först kom med uppgifterna om tusentals ryska soldater och hundratals ryska stridsvagnar i Ukraina.

Nu har en annan "anonymous official" läckt ett antal videor där man ser hur diskussionerna egentligen går vid NATO-toppmöten och andra möten för den globala makteliten.

Man skulle kunna kalla även dessa underhållande, men egentligen inte, har för mycket med verkligheten att göra.
Om NATO-expansion:
https://www.youtube.com/watch?v=cMZx19aVo3s&list=UUlf_jo7FHPqoF7na0f2WMIw

Om nya sanktioner mot Ryssland:
https://www.youtube.com/watch?v=UUoFD7Qoszk&list=UUlf_jo7FHPqoF7na0f2WMIw

Vad man ska göra åt Putin:
https://www.youtube.com/watch?v=1EKePR5TaCo

Tack för klippen! Det är mycket bra beskrivning på deltagarna och det möjliga scenariot i denna tragedi...

Hur har vi kunnat fått sådana usla ledare?

Hur kan Rasmussen t.ex kunnat bli chef för NATO? Hans tillsättning kan beskrivas som att ge en förskoleklass en skarp handgranat att leka med!

INGEN behöver tvivla på hur det kommer att sluta!
Senast redigerad av naturtvål 2014-09-05 kl. 01:19.
2014-09-05, 01:28
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
...
Jag upplever den politiska verkligheten i kiev som högst stötande och ren ut som avskyvärd.

Har du varit där och pratat med politiker eller är det dina fria fantasier?

Citat:
Ni som hejar på denna regim är för mej en högst besynnerlig samling skadade människor, som saknar förmågan att skilja på rätt och fel, moral och omoral, samt en fullständig avsaknad av all form empati med människor som är av rysk härkomst.
Inte bara korkat utan även obildat. Det finns personer med ryska släktingar och familj i denna grupp.

Det jag tror den majoriteten av oss vänder oss väldigt starkt emot är när Ryssland använder militär kraft. Det Kreml just nu gör är att förstöra de rysk talande folkens samhörighet för en lång tid framåt.

Putin är en diktator som kväver demokrati och yttrandefrihet.
Senast redigerad av Pavlosson 2014-09-05 kl. 01:54.
2014-09-05, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nu rapporterar även NTV, en Putintrogen rysk TV-kanal om "turistande fallskärmsjägare" och om att historien inte håller:

https://twitter.com/LarsGyllenhaal/status/507629837129744384
http://en.wikipedia.org/wiki/NTV_%28Russia%29

Det börjar köra ihop sig för lögnerna om "inga ryska trupper" när rysk Kremltrogen mainstreammedia rapporterar samma sak.

Att man har twitter som källa får mig att skratta. Men OK, att man inte använder google översätt för sån man inte förstår får mig att säga att någon är dum, ganska enkel verktyg är google översätt, tom jag kan använda den.
Vad står det i titten?

"Сегодня в Костроме простились с 28-летним Анатолием Травкиным, который добровольцем отправился на юго-восток Украины и погиб в бою

Подробнее на НТВ.Ru: http://www.ntv.ru/novosti/1207203/#ixzz3COMpujOV"

Google översätt copy paste resultat:

Idag i Kostroma farväl till 28-årige Anatolij Travkin som frivilligt gick till sydöstra Ukraina och dog i strid

Mer om NTV.Ru: http://www.ntv.ru/novosti/1207203/#ixzz3COMpujOV

добровольцем = frivilligt hörs tydligt i videoklipet också.
Så min kära B_L sluta tramsa, som du älskar att säga till oss andra, eller skaffa dig bättre vapen än
blogg och twitt skit.

Wiki:http://sv.wiktionary.org/wiki/desperat
Senast redigerad av mrkela64 2014-09-05 kl. 02:01.
2014-09-05, 02:02
Medlem
Citat:
Hur kan Rasmussen t.ex kunnat bli chef för NATO? Hans tillsättning kan beskrivas som att ge en förskoleklass en skarp handgranat att leka med!
Min gissning är att man värvat bland dumma psykopater, för att få ett hänsynslöst men fogligt redskap.
2014-09-05, 02:13
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Min gissning är att man värvat bland dumma psykopater, för att få ett hänsynslöst men fogligt redskap.
Du har rätt, men Fogh stängde även en kurdisk tv-kanal för att få Ankara's godkännande.
http://kurdishrights.org/2014/06/09/interview-roj-tv-echr-and-wikileaks/
2014-09-05, 02:18
Medlem
Citat:
Hatar inte alls ukraina eller folket där!

Däremot tar jag starkt avstånd från sådana extrema politiska ytterligheter som har fått blomma upp där med USA:s och EU:s goda minne och stöd

Jag upplever den politiska verkligheten i kiev som högst stötande och ren ut som avskyvärd.

Lika motbjudande som deras förebild nazityskland. Det som har skett sedan Maidan är ett motbjudande spektakel av värsta sort.

Ni som hejar på denna regim är för mej en högst besynnerlig samling skadade människor, som saknar förmågan att skilja på rätt och fel, moral och omoral, samt en fullständig avsaknad av all form empati med människor som är av rysk härkomst.

Antagligen gäller det också alla andra människor utom er själva!

Du måste vara skadad som håller på Putin, hmm hur kom Poroshenko till makten, genom val kanske? Folkets val?

Men du som hatar väst så mycket varför inte flytta till the all glorious Russia som är så jäkla bra med en madman vid makten? Måste vara jobbigt med din vy att bo i Europa med tanke på hur du skriver om Europa.
Senast redigerad av pettersson72 2014-09-05 kl. 02:20. Anledning: Lade till lite mer.
2014-09-05, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlosson
Putin är en diktator som kväver demokrati och yttrandefrihet.

Om vi ska lösa problemen i prioritetsordning, så kan vi ta Putins diktatoregenskaper lite längre fram.
Vi bör först fokusera på det stora hotet mot världen: USA:s regim och dess väst-hangarounds.(kolla deras track-record)

Det ser alltså ut som om Ukrainakrisen riskerar eskalera till något som liknar Kubakrisen.

Det får inte hända!

Tack vare svensk medias indoktrinering så ser vi överlag ingen sund insikt hos svensken ang. situationen i Ukraina. Tack vare svensk propagandamedia tror svensken att Ryssen är den aggressive parten i Ukrainakrisen. Ryssland utmålas som historiskt ont. (Är det de ryska sjöarna och skogarna som är förbannad mark, eller lyder ryssarna under en ondskans förbannelse under X generationer?)

När media har sådan ofattbart stor inverkan, och den missbrukas så otroligt grovt - på MÅNGA områden - börjar man i svaga stunder tvivla på fri medias rättigheter i nuvarande form.
2014-09-05, 02:23
Bannlyst
Citat:
Tack för klippen! Det är mycket bra beskrivning på deltagarna och det möjliga scenariot i denna tragedi...

Hur har vi kunnat fått sådana usla ledare?

INGEN behöver tvivla på hur det kommer att sluta!

Citat:

Rasmussen var på väg utt redan i maj-juni och Jens Stoltenberg skulle ta över som ny generalsekreterare för Nato. Men Jens var klokt nog att dra sig ur det hela när han insåg vad NATO/USA sysslar med i Ukraina. Då försatte den psykopaten Rasmussen att babbla som husse i USA vill...
2014-09-05, 02:24
Medlem
Citat:
Om vi ska lösa problemen i prioritetsordning, så kan vi ta Putins diktatoregenskaper lite längre fram.
Vi bör först fokusera på det stora hotet mot världen: USA:s regim och dess väst-hangarounds.(kolla deras track-record)

Det ser alltså ut som om Ukrainakrisen riskerar eskalera till något som liknar Kubakrisen.

Det får inte hända!

Tack vare svensk medias indoktrinering så ser vi överlag ingen sund insikt hos svensken ang. situationen i Ukraina. Tack vare svensk propagandamedia tror svensken att Ryssen är den aggressive parten i Ukrainakrisen. Ryssland utmålas som historiskt ont. (Är det de ryska sjöarna och skogarna som är förbannad mark, eller lyder ryssarna under en ondskans förbannelse under X generationer?)

När media har sådan ofattbart stor inverkan, och den missbrukas så otroligt grovt - på MÅNGA områden - börjar man i svaga stunder tvivla på fri medias rättigheter i nuvarande form.

Svensken har alltid sett Ryssland som sin fiende nr 1 med tanke på hur mycket vi har krigat mot dem förr i tiden och hjälpt finnarna mot kommunistpacket.

USA däremot har vi haft goda relationer med ända sedan 1700-talet. Slå upp lite historia angående detta att Sverige var ett av de första länder att godkänna landets självständighet 1783.
2014-09-05, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Svensken har alltid sett Ryssland som sin fiende nr 1 med tanke på hur mycket vi har krigat mot dem förr i tiden och hjälpt finnarna mot kommunistpacket.

USA däremot har vi haft goda relationer med ända sedan 1700-talet. Slå upp lite historia angående detta att Sverige var ett av de första länder att godkänna landets självständighet 1783.
Vi går lite OT här, men en del av min poäng var att det inte är helt vettigt att använda historia för att placera ett land på sin vän-fiende-karta. Ledare kommer, ledare går. Jorden, vattnet, skogarna består. Och de är inte onda.
2014-09-05, 02:55
Medlem
wtfuks avatar
Nya bevis på Ryska trupprörelser i Ukraina.
https://twitter.com/RusEmbassyUAE/status/507226671401824256
2014-09-05, 03:17
Medlem
Citat:
Vi går lite OT här, men en del av min poäng var att det inte är helt vettigt att använda historia för att placera ett land på sin vän-fiende-karta. Ledare kommer, ledare går. Jorden, vattnet, skogarna består. Och de är inte onda.

Vem har sagt att de är onda, USA förklarar åtminstone krig men Putin smyger in med gröna gubbar och tar Krim utan krigsförklaring, förhindrar inte att pansarvagnar rullar in från Ryssland även fast de skulle vara så kallade frivilliga. Har dock svårt att se att de finns någon Oligark i Ryssland som köper in 100+ tanks och rullar in dem över gränsen till Ukraina. Putin är ett jävla stort skämt men tur USA och EU nu isolerar han. Håller på Ukraina och nu får de förhoppningsvis högprecisionsvapen så de kan slå ut de röda kräken från Öst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in