2014-09-01, 22:53
Medlem
hazzos avatar
Tråden handlar om sd s drogpolitik inget annat. Ot har raderats/ Mod
Citera
2014-09-01, 23:00
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Vem vill förresten dricka hembränt förutom inavlade bondekids?

Jag! Inte nog med det; jag vill koka fram kröken själv med min egenhändigt konstruerade och förfärdigade destileingsmaskin.

Man skulle kunna ha små träffar med spritentusiaster där man kokar sina bryggder och går runt och provsmakar. Jag har sett liknande i Frankrike; där hade man en mobil destileringsmaskin och folk fick ta med sitt blask och få det destileras. Så var det provsmakning. Massor av folk i byn och alla var där, gammal som ung, med mat och dryck picknick-korgare med vit-rödrutiga dukar och hela köret. Väldigt trevligt. Men helt omöjligt i Serige (och Norge). Alla skulle omedelbart bli alkisar om det var tillåtet, så är det ju i andra länder där inte allt kul är förbjudet. Eller hur var det nu...

Detta vore något för SD att ta tag i och vårda den gamla fina svenska traditionen med "skogstjärnan".
Citera
2014-09-02, 00:00
Medlem
rakmackan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Varför tror du att det blir mindre droger bara för att man inför mer förbud? En sån inställning är ju gränslöst naiv.
Vem vill förresten dricka hembränt förutom inavlade bondekids?

Svara mig på detta. Du kanske kan shotta köpe vodka, men vad är det för fel på HB?
Citera
2014-09-02, 22:17
Medlem
Lacerdas avatar
Jag har redan förtidsröstat på SD, som jag gjorde 2010. Jag är för en legalisering av Cannabis. Jag röker om jag blir bjuden eller befinner mig utomlands där det inte är ockerpriser som här.
Frågan är alltså inte av stor vikt för mig.
Citera
2014-09-02, 23:01
Medlem
ViktorSteks avatar
Min bild av Sverigedemokraterna har varit ett sunda förnuftets parti; ett parti som låtit vetenskap, forskning och sannings anda legat grund för deras politik. Jag talar om skola, jag talar om migration och integration och om effektiv energiförsörjning (alltså kärnkraft).

Men små detaljer, som även kan innebära mycket, såsom alkohol/drog-, A-kasse- och slopandet av karensdagenpolitiken visar på motsatsen. För övrigt är tanken om att skapa ett folkhem eller välfärdsstat inte något klokt projekt enligt mig. Allt det här får de såklart tycka men tyvärr är det här droppen som får bägaren att rinna över.

Skärp er SD, annars kanske det blir Liberalpartiet för min del (dock har de lite naiv invandringspolitik).
Citera
2014-09-03, 02:30
Medlem
Hegernatarens avatar
Alla riksdagspartier är för att upprätthålla förbudspolitiken. Så att låta cannabissuget bestämma vilket parti man ska lägga sin röst på är därför meningslöst. Tror detta är en fråga som bäst drivs genom krav på folkomröstning helt enkelt.
Citera
2014-09-03, 12:02
Medlem
Knugen-Skuks avatar
SD är riksdagens mest konservativa parti. Finns det verkligen nån som blir förvånad över deras inställning till droger? Vill ni ha drogliberarism får ni väl rösta på något liberalt parti...

Sen kan jag personligen tycka att om man röstar efter partiernas inställning till cannabis så har man prioriterat fel i livet.
Senast redigerad av Knugen-Skuk 2014-09-03 kl. 12:05.
Citera
2014-09-03, 12:13
Moderator
Siegfrids avatar
Partier och partipolitik --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2014-09-03, 12:42
Medlem
C-3POs avatar
Svaret TS fick är inte direkt förvånande. Det är naturligtvis en urklippt text om var SD står i narkotikapolitiken och jag tror inte att partiet har ägnat frågan någon större möda. Jag har väldigt svårt att tro att SD internt har debatterat den här frågan ur en mängd olika infallsvinklar utan man gör det som är bekvämast, dvs att det är bra som det är.
Citera
2014-09-04, 01:52
Medlem
Jag röstade på Sverigedemokraterna nu i år genom förtidsröstning även om jag är helt och hållet för en full avkriminalisering av samtliga narkotika preparat och sedan i nästa steg legalisering av vissa typer av droger, bland annat cannabis och psilocybin (magiska svampar). Sättet Nederländerna har hanterat frågan på är väldigt bra och det är också den inställningen till droger som jag hoppas ska kunna växa fram här på sikt även om jag är kritisk till att det kommer att ske.

Vad jag tycker är lite märkligt är - som vissa redan varit inne på - att Sverigedemokraterna i många frågor helt och hållet lyssnar på vetenskapen, statistik och forskning fastän att sanningen är obekväm men just på narkotikafrågan tycks det helt och hållet passerat dem. Sveriges dödlighet bland narkotikaanvändare bara ökar och vi slog rekord förra året och det ser ut att bli ytterligare en rekordslagning detta året på närmre 600 döda i narkotikarelaterade olyckor.

Sedan alliansen tillkom och straffen skärptes har alltså problemen bara eskalerat, det har tillkommit mer narkotika på marknaden och Sverige har blivit självförsörjande av cannabis. Ökade straff leder till högre priser vilket i sin tur leder till att det blir större vinster för de kriminella organisationer som Sverigedemokraterna vill stävja med hårdare straff. Högre vinster innebär också att fler är villiga att ge sig in i den branschen på grund av dessa hutlösa pengar som går att tjäna på att sälja, transportera och producera narkotika.

Den svenska tillika Amerikanska narkotikapolitiken är sedan länge förstörd och är bevisad icke fungerande. Sakta men säkert börjar den prohibitionistiska politiken i världen att lösas upp och förr eller senare kommer legaliseringsteorierna att ta större fäste. Jag hoppas verkligen att dessa frågor tas upp av Sverigedemokraterna på allvar, att folk som har väldigt välgrundade och nyanserade åsikter kring narkotikapolitiska frågor får komma till tals och att den svenska skräckmentaliteten kring droger självdör.
Citera
2014-09-04, 02:21
Medlem
Pusssys avatar
Jävligt dålig drog politik dom har tyvärr.
Citera
2014-09-04, 13:19
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Vad jag tycker är lite märkligt är - som vissa redan varit inne på - att Sverigedemokraterna i många frågor helt och hållet lyssnar på vetenskapen, statistik och forskning fastän att sanningen är obekväm men just på narkotikafrågan tycks det helt och hållet passerat dem.

Det har inte på något sätt passerat dem - de valde aktivt att offra William Petzäll på det narkotikafria samhällets altare. SD ställer sig bakom den kulturmarxistiska drogpolitik som formulerades av "den svenska narkotikapolitikens fader", kommunisten Nils Bejerot och dennes RNS (med flera) som finansieras av bla:

Svenska Carnegie Institutet, Svenska PostkodLotteriet, Stiftelsen Frimurare Barnhuset, Timmermansordern.. osv.. osv..

Med andra ord är det frimurare och dylika svenskfientliga judiska intressen bakom detta.

Med sitt ställningstagande har SD ställt sig bakom den "breda enighet som råder över partigränserna" ifråga om den svenskfientliga kulturmarxistiska drogpolitik som förs i landet.
Senast redigerad av sherm 2014-09-04 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in