Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Nej, de har ju inte det. Det var ju exakt därför (delvis iaf) som det blev så pinsamt när Putinonanisterna här pratade om banditernas "gigantiska seger" och hur de hade "knäckt den ukrainska armén" och sådan smörja i slutet av förra veckan och under helgen.
Det är en mycket liten del av landet Ukraina det handlar om, helt korrekt observerat. Det ser dessutom ut som om det börjar vända igen, och rebellernas "storslagna landvinningar" är förmodligen återtagna inom en vecka eller två.
Nu är det andra gången jag ser att du påstår att någon talar om en "gigantisk seger". Jag har inte ens sett någon tala om en "seger" då inbördekriget är i full gång, men uppenbart är att Kievs militära offensiv vändes i sin motsats och det står nu helt klart att Kiev inte kommer att kunna vinna kriget. Denna bedömning gör till och med krigshetsare som är NATO/USA vänner, t.o.m på opionionsplats i New York Times av en skribent som vill sända NATO trupp till Ukraina.
Hur vore det om du lade ned din bittra propaganda som stämmer illa överens med verkligheten? Jag minns hur du övertygande för ett par månader sedan sade att Kiev skulle vinna och i princip idiotförklarade mig då jag sade precis det omvända, nämligen att Folkmilsen aldrig kan förlora detta krig pga lätt insedda skäl - skäl som kanske har gått upp för dig nu.