2014-06-29, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
MEDA har kommit med ACNATAC. Den innehåller 0,25 % tretinoin och klindamycin. Det är en gel som penetrerar huden bättre än en kräm. Jag rekommenderar den varmt. Jag har fått mycket finare hy nu sedan jag har börjat använda den varje dag
Hur får man tag på detta? Receptbelagt? Möjlighet att få från läkare om man tidigare fått Aberela?
Citera
2014-06-30, 02:39
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurreGurra
Hur får man tag på detta? Receptbelagt? Möjlighet att få från läkare om man tidigare fått Aberela?
Ja den är receptbelagd men vilken läkare som helst kan skriva ut den. Den är ny så få har hört talas om den. Det ska inte vara några problem att få ut den, särskilt inte om du tidigare haft Aberela. Önskar dig lycka till
Citera
2014-07-10, 00:17
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
MEDA har kommit med ACNATAC. Den innehåller 0,25 % tretinoin och klindamycin. Det är en gel som penetrerar huden bättre än en kräm. Jag rekommenderar den varmt. Jag har fått mycket finare hy nu sedan jag har börjat använda den varje dag
Är den lika bra som Aberela? Tusen tack för tipset, den ska jag i alla fall testa!
Citera
2014-07-10, 00:24
Medlem
Citat:
Behåller man den fina fjortislooken av detta? Kan man köra det "for ever"?

Fattar inte att inte Aberela hade en enorm efterfrågan från damer som oroar sig för rynkor. Nä, de köper svindyra skitgrejer. Och nu när man kommer upp i åren måste man ju ha ngt mot rynkor, om man skulle få såna.
Citera
2014-07-10, 18:20
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Är den lika bra som Aberela? Tusen tack för tipset, den ska jag i alla fall testa!
Halva styrkan men man kan ju applicera oftare! Den innehåller antibiotika så det är ett stort plus vid behandling av akne.
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Behåller man den fina fjortislooken av detta? Kan man köra det "for ever"?

Fattar inte att inte Aberela hade en enorm efterfrågan från damer som oroar sig för rynkor. Nä, de köper svindyra skitgrejer. Och nu när man kommer upp i åren måste man ju ha ngt mot rynkor, om man skulle få såna.
Man måste inte köpa dyra hudkrämer för att få huden att hålla sig ung.
Ingredienser som är bra för huden:
Tretinoin
Glykolsyra (AHA-syror)
Askorbinsyra (Vitamin C)
α-Tocopherol (Vitamin E)
Hyaluronsyra
Kopparpeptider
Infadolan med retinol (Vitamin A) och vitamin D.
Citera
2014-07-24, 10:36
Medlem
Metacognition.s avatar
Är det någon som fått bra resultat ännu? Jag själv har fått jättefin hy av Acnatac och Aberela. Utöver det jag nämnde i föregående inlägg.
Citera
2014-08-13, 15:46
Medlem
I Spanien kan man köpa Tretinoin (den aktiva substansen i Aberela) receptfritt på apotek. Krämen heter Retirides och finns med 0,025%, 0,05% samt 0,1% styrka och kostar ca 13 Euro. Det kanske går att beställa den online med.
Citera
2014-08-31, 23:29
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Är det någon som fått bra resultat ännu? Jag själv har fått jättefin hy av Acnatac och Aberela. Utöver det jag nämnde i föregående inlägg.
Intressant. Idag började jag med Duac som en läkare föreslog, men jag vet itne om det är nån skillnad på Duac och Acnatac. Vet du?
Citera
2014-09-01, 13:53
Medlem
Metacognition.s avatar
Acnatac
Meda
Gel 10 mg/g + 0,25 mg/g
Halvgenomskinlig gul gel
Antiinfektiva medel mot akne; klindamycin, kombinationer
ATC-kod:
D10AF51
Aktiv substans:
Klindamycin, Tretinoin
Läkemedlet omfattas av Läkemedelsförsäkringen

Duac®
LEO Pharma
Gel 50 mg/g + 10 mg/g
Vit till svagt gul homogen gel
Medel mot akne
ATC-kod:
D10AF51
Aktiv substans:
Bensoylperoxid, Klindamycin

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Intressant. Idag började jag med Duac som en läkare föreslog, men jag vet itne om det är nån skillnad på Duac och Acnatac. Vet du?
Ja FASS.se är mycket behändig.
Citera
2014-09-02, 00:46
Medlem
Jag har ganska svår akne, har fått acnatac utskrivet. Helt slut överallt dock så har beställt det. Är det bra? Har det hjälpt nån? Avtar effekten om man slutar använda den? O jag kan få roaccutan utskrivet om jag vill men vågar inte käka det. Är jag orolig i onödan? Har ärrbildande akne o jag är snart 21 år
Citera
2014-09-02, 13:14
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Acnatac
Meda
Gel 10 mg/g + 0,25 mg/g
Halvgenomskinlig gul gel
Antiinfektiva medel mot akne; klindamycin, kombinationer
ATC-kod:
D10AF51
Aktiv substans:
Klindamycin, Tretinoin

Duac®
LEO Pharma
Gel 50 mg/g + 10 mg/g
Vit till svagt gul homogen gel
Medel mot akne
ATC-kod:
D10AF51
Aktiv substans:
Bensoylperoxid, Klindamycin

Ja FASS.se är mycket behändig.
Tack. Jag tänkte mer om du använt det och märkt någon skillnad.

Idag är andra dagen jag använder Duac och i morse när jag vaknade är jag svullen runt ögonen. Det står inget i bipacksedeln om den bieffekten, bara om rodnad, irritation eller torrhet typ. Nån som upplevt samma sak? (Ska nog göra ett litet avbrott, så får jag väl prova igen sen.)

Edit*
Nu ser jag lite rodnad också runt ögonen.
Senast redigerad av swimmingpool 2014-09-02 kl. 13:50.
Citera
2014-09-03, 00:56
Medlem
swimmingpools avatar
...fan, vad jag ser ut. Vet inte om jag kan visa mig bland folk i morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in