2014-08-31, 14:36
Bannlyst
Exakt som rubriken lyder.
Mitt vanliga konto blev avstängt för 1.03. Givetvis ville jag fortsätta posta och gick igenom mina mailadresser och fann detta konto som jag enbart använde en gång för att utreda en fråga angående mina testiklar - något som jag av förklarliga skäl inte använder mitt vanliga konto till. Döm om min förvåning när jag upptäckte att det också var avstängt.

Någon koppling mellan kontona är OMÖJLIG att göra så försök inte ens!

Endast ett alternativ kvar - IP.

Och då till min fråga:
VAD kan moderatorer se? Är det en helt anonym IP-bann eller kan ni se vilka olika konton en användare har?
2014-08-31, 14:40
Bannlyst
Förtydligande: Detta konto stängdes av för missbruk av multipla konton.
2014-08-31, 14:41
Bannlyst
Utan tvekan kan dom se IP. Har själv blivit avstängd från flera konton fast jag bara misskötte mig på ett av dom.
2014-08-31, 14:47
Medlem
zBr9s avatar
(FB) blir folk ip bannade från flashback?
2014-08-31, 14:47
Medlem
Vilken sida du än går in på kan dom se din ip-adress.
Klickar du på en länk till flashback kan som se vilken sida du kommer ifrån.

Dock hur mycket flashback sparar och använder vet inte jag.
2014-08-31, 14:50
Medlem
Abattoirs avatar
Klart som fan Flashback har tillgång till IP. Vad annars liksom?
2014-08-31, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
(FB) blir folk ip bannade från flashback?

Påstår du att jag ljuger? Valfri moderator kan bekräfta att jag har varit avstängd för multipla konton.
2014-08-31, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
Klart som fan Flashback har tillgång till IP. Vad annars liksom?

Om du hade bemödat dig att läsa mitt inlägg kunde du sett att detta redan var utrett.

Vad jag undrar över är i vilken utsträckning moderatorer kan kartlägga oss användare.
2014-08-31, 14:55
Medlem
Shadowcrafts avatar
Dåligt..klart som fan att man borde få ha flera konton, bara inte detta missbrukas. Ditt fall var ju helt rimligt.

Jag skulle heller inte använda detta konto för att starta en tråd om mina testiklar, då till och med kompisar känner till mitt konto.
2014-08-31, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowcraft
Dåligt..klart som fan att man borde få ha flera konton, bara inte detta missbrukas. Ditt fall var ju helt rimligt.

Jag skulle heller inte använda detta konto för att starta en tråd om mina testiklar, då till och med kompisar känner till mitt konto.

Det är exakt såna som du som kan råka illa ut.
2014-08-31, 14:58
Medlem
admin svarade bara att de inte bannlyser IP-adresser. Så nog ljuger du. Men säkert kan de se ip-adresserna för att lista ut om folk missbrukar multipla konton och då stänger av själva kontot och inte ip-adressen. Två helt skilda saker.
2014-08-31, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
admin svarade bara att de inte bannlyser IP-adresser. Så nog ljuger du. Men säkert kan de se ip-adresserna för att lista ut om folk missbrukar multipla konton och då stänger av själva kontot och inte ip-adressen. Två helt skilda saker.

Hårklyveri.
Min fråga kvarstår:
Vad kan moderatorerna se? Kan de tex titta om Dan Eriksson (SvP) (som är öppen med sitt konto) har fler anonyma konton?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in