2014-08-28, 17:10
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
Ja sillmjölkar kan man verkligen kalla dem som står bakom snipers som fick mandat att skjuta sina egna demonstranter i ryggen som skedde under maidandemonstrationerna, att plötsligt bara sänka ett ryskt fartyg är av samma sillmjölksmentalitet.

Det verkar som att detta är Putin-style. Hans soldater har tydligen order att vandra till Odessa dvs ta hela kust området för Ukraina.
http://inforesist.org/rossijskie-voennye-v-novoazovske-rasskazyvayut-chto-u-nix-prikaz-dojti-do-odessy-smi/
2014-08-28, 17:13
Medlem
bernad_laws avatar
Ryska soldaters föräldrar oroliga för vad som händer med deras barn:
http://www.rferl.org/media/video/russia-ukraine-soldiers-prisoners/26554795.html

Vilket djävla skitland Ryssland är, skickar in trupper och sedan tar man inte ansvar för dem och låter deras anhöriga sväva i ovisshet. Säga vad man vill om amerikanerna, men att amerikanerna skulle lämna sina soldater vind för våg är helt enkelt otänkbart.
2014-08-28, 17:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Det verkar som att propagandans stormtrupper intagit forumet.

Tyvärr krävs lite mer handfasta bevis på att Ryssland har sänt stridsvagnar än fabricerade bilder och påståenden utan grundläggning.

T ex kunde ju Kiev försöka bevisa sina tidigare påståenden om att man bombat sönder en tidigare konvoj av ryska APCs. Jag menar, dessa kan knappast ha gått upp i rök efter att de har skjutits sönder. Det kan inte vara så svårt. Men om det bara är fantomer, spöken, påhitt - ja, då är det förstås svårt.

Och 100 fordon från den ryska krigsmakten? Lol, det är inte lite. Några måste väl Kievs trupper kunna ta och visa upp för en intresserad omvärld? Eller är Kievs krigsmakt i totalt kaos?

Kan inte du bevisa att generalen från USAF som sårades när han ledde Ukrainas armé verkligen är sårad och att han var på plats. Eller ligger bevisbördan bara på en part. Vad gäller ryskt material i Ukraina finns det bildbevis men någon bild på en skadad flygvapengeneral har inte jag sett har du?

Kom igen nu, fram med det.

Jag hjälper dig på traven, om du skulle glömt av det.

http://www.af.mil/AboutUs/Biographies/Display/tabid/225/Article/108465/major-general-randy-a-kee.aspx

http://beforeitsnews.com/war-and-conflict/2014/07/pentagon-general-randy-allen-key-wounded-in-ukraine-2453438.html
2014-08-28, 17:16
Medlem
Ryska soldater utanför Mariupol påstår att de har order att fortsätta ända till Odessa!

http://inforesist.org/rossijskie-voennye-v-novoazovske-rasskazyvayut-chto-u-nix-prikaz-dojti-do-odessy-smi/

Det är ju detta jag sagt hela tiden, Transnistrien är målet.

Man blir ju så jävla förbannad på att politiker i Sverige och EU är för dumma för sitt eget bästa. Pengar är det enda som styr, inte sunt förnuft. Ibland önskar jag att Ryssland rullade över några länder bara för att få dem att förstå allvaret.

Det är synd att det skall till ett tredje världskrig innan folk får arslet ut vagnen.
2014-08-28, 17:17
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ryska soldaters föräldrar oroliga för vad som händer med deras barn:
http://www.rferl.org/media/video/russia-ukraine-soldiers-prisoners/26554795.html

Vilket djävla skitland Ryssland är, skickar in trupper och sedan tar man inte ansvar för dem och låter deras anhöriga sväva i ovisshet. Säga vad man vill om amerikanerna, men att amerikanerna skulle lämna sina soldater vind för våg är helt enkelt otänkbart.

Vad har Ukraina för rutten ledning i sitt skitland som låter sina soldater bli slaktade och begraver de i massgravar och sedan skickar hem ett brev till föräldrarna där det bara står att "namn" är saknad i strid när det är fullt medveten om att de ligger under jord.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=wmB6tNyfX-Y
2014-08-28, 17:18
Medlem
UKR-Kievs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Mycket tyckande som går i samklang med vad nassarna i tråden tycker. Svårt att tro på att du skulle vara en kievsbo...Sorry!

I vart fall stämmer det inte med vad de ukrainska mammorna tycker som får sina söner dödade och skadade i Donbass.

Protesterna mot tvångsrekryteringarna till UA ökar dag för dag!

Nej! Du är nog med största sannolikhet bara ännu ett inhemskt brunt troll under falskt flagg under den länga raden!

Det lilla av tråden jag läst så får jag en känsla av att du har ett behov av att placera folk i fack, så även mig. När du lite slentrianmässigt placerar mig i ett brunt fack blir jag lite ledsen... Det står dig givetvis fritt att göra så, men jag tror inte det leder det hela framåt.

Jag har inte i någon tråd om Ukraina försökt påskina att jag besitter absolut sanning, detta försöker jag förmedla genom att skriva jag tror, jag tycker, min uppfattning är o s v.

Vill du eller någon annan i tråden försäkra sig om att jag befinner mig i Kiev så kan ni nå mig på +380 96 820 38 06. Jag kommer i möjligaste mån att svara, gör jag det inte så kan ni ju alltid prova att ringa igen. Vill ni att jag ska ringa upp så är det bara att sms:a namn och nummer så ringer jag upp när tillfälle ges.

Mvh / Kievbo
2014-08-28, 17:23
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Vad har Ukraina för rutten ledning i sitt skitland som låter sina soldater bli slaktade och begraver de i massgravar och sedan skickar hem ett brev till föräldrarna där det bara står att "namn" är saknad i strid när det är fullt medveten om att de ligger under jord.

Jo, att Ukraina har kvar mycket av den sovjetryska mentaliteten är absolut inget jag förnekar, och det är ju just därför man vill ta sig bort från denna ociviliserade del av världen. Det är ju exakt detta som konflikten handlar om.
2014-08-28, 17:24
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlwaysAllIn
Smyginvasion?
När man ser hur ryska T-80 och BMP rullar med övermålade landsmarkeringar så får man tolka det hur fan man vill.
Det är inte att smyga i min värld bara för att man har tagit bort den ryska flaggan på en T-80 med 2 minuters målande.
Djävligt osannolikt att rebellerna har "hittat" "moderna" T-80 stridsvagnar och BMPer utan landsflaggor och har hunnit utbilda personal på dessa.
Intressant som fan att de dessutom tydligen har hunnit "hittat" underhållsfordon och även hunnit att bygga upp en logistikkedja för att fylla på bilarna. De framryckte i kolonnen med Strv och pansarskyttefordon.

Smyginvasion? In my dreams! Nu skall de ha en korridor utmed kusten till Krimön.
Fan vad korkade vi i västvärlden är.
OSSE, har de supit bort hela hjärnan om de uttrycker en misstro mot att det här är en invasion?
Byt då i så fall ut fylleskallarna. Rullar det ryska stridsvagnar på Ukrainas gator med ryska soldater så är det fanimig en invasion.

Har vi piss i huvudet eller fattar vi i dumSverige inte vad en invasion är?
Om Europa också inte fattar vad en invasion är så är vi i gott sällskap.

Fantastiskt!

Mja... I just det här fallet har du nog fel.

Ryssarna tog alla sina T-80B och T-80U ur tjänst tidigare i år, och inga är kvar på förband. Däremot har Ukraina T-80U (tror tom det är T-80UD) i tjänst, så sannolikheten för att de fått tag på övergivna vagnar, eller tagit dem i strid, är nog större än att det skulle vara ryska vagnar i det här fallet.

Huruvida det pågår en rysk smyginvasion, det förtäljer däremot inte historien.
2014-08-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ryska soldater utanför Mariupol påstår att de har order att fortsätta ända till Odessa!

Det är ju detta jag sagt hela tiden, Transnistrien är målet.

Man blir ju så jävla förbannad på att politiker i Sverige och EU är för dumma för sitt eget bästa. Pengar är det enda som styr, inte sunt förnuft. Ibland önskar jag att Ryssland rullade över några länder bara för att få dem att förstå allvaret.

Det är synd att det skall till ett tredje världskrig innan folk får arslet ut vagnen.
Vad utgör Transnistrien för strategisk vikt?
2014-08-28, 17:27
Medlem
Och Ryssland blir mer och mer isolerat med sanktioner, de gräver sin egen grav helt enkelt. De klarar sig inte utan väst så på dem bara väst mer sanktioner så landet går i graven.
2014-08-28, 17:27
Medlem
Pavlossons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure

Det är ett land som har varit nedtryckt av Putin under 10år. Det är det vi ska hjälpa till att bygga upp.
2014-08-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seisma
'

Borde du inte först bota och göra något med din egen aggression och förakt som lyser igenom ditt inlägg och på så sätt utveckla en mognad. För lyckas du med det så kommer du med all säkerhet ge Ryssland och Putin den tid de behöver för att utveckla landet. För du menar väl inte helt seriöst att det väst står för med alla former av kriser de ständigt går igenom på grund av korruption, är en förebild för andra? Det låter mera som att den utveckling väst befinner sig i idag har lett till att Ryssland blir deras enda räddning för att slippa en närstående ekonomisk kollaps.
Är fullt frisk och har en sund värdering. Ryssland har haft all tid att utvecklas men står still och stampar på grund av inkompetent styre och sviktande demokrati. Hade man anammat västs modell hade Ryssland varit en stormakt med hög levnadsstandard relativt jämt fördelad och inte ett land i försummelse och råkapitalism.
Förakt har inte med mognad att göra, det har med erfarenhet att göra och då vem man föraktar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in