Citat:
Ursprungligen postat av
Dudde123
Enligt medier pågår just nu en smyginvasion av Ukraina med både marktrupper, fordon och vapen. Ryssland blånekar såklart och allt verkar vara ett enda stort kaos i informationsflödet. Vad jag tycker är jävligt märkligt är hur denna osäkerhet kring vad som händer är så stor?!? Jag menar, nato har ju säkerligen sin mest avancerade informationsinhämtning på plats med flygspaning och annan utrustning och borde således ha full koll på varje lite rörelse av Rysk trupp. Vad händer? Vad tror ni?
Smyginvasion?
När man ser hur ryska T-80 och BMP rullar med övermålade landsmarkeringar så får man tolka det hur fan man vill.
Det är inte att smyga i min värld bara för att man har tagit bort den ryska flaggan på en T-80 med 2 minuters målande.
Djävligt osannolikt att rebellerna har "hittat" "moderna" T-80 stridsvagnar och BMPer utan landsflaggor och har hunnit utbilda personal på dessa.
Intressant som fan att de dessutom tydligen har hunnit "hittat" underhållsfordon och även hunnit att bygga upp en logistikkedja för att fylla på bilarna. De framryckte i kolonnen med Strv och pansarskyttefordon.
Smyginvasion? In my dreams! Nu skall de ha en korridor utmed kusten till Krimön.
Fan vad korkade vi i västvärlden är.
OSSE, har de supit bort hela hjärnan om de uttrycker en misstro mot att det här är en invasion?
Byt då i så fall ut fylleskallarna. Rullar det ryska stridsvagnar på Ukrainas gator med ryska soldater så är det fanimig en invasion.
Har vi piss i huvudet eller fattar vi i dumSverige inte vad en invasion är?
Om Europa också inte fattar vad en invasion är så är vi i gott sällskap.
Fantastiskt!