2014-08-28, 11:27
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Alonso har vunnit allt med Real och börjar närma sig slutet av sin karriär. Han kommer dessutom inte få spela regelbundet längre. Då kan han avsluta karriären i Bayern, när han blir erbjuden en dubblad lön.

Sen har väl Bayern lite väl mycket mittfältare nu?

Schweinsteiger
Lahm
Thiago
Götze
Martinez
Rode
Guadinho
Höjberg
Alonso

Borde inte Guadinho och Höjberg bli utlånade?

Nettolönen sägs vara €1m lägre hos Bayern än hos Real.

Jag har uppfattat något som jag inte har någon aning om det har med beslutet att göra, men att det ska vara någon konflikt i Real om allt med Casillias.

Vad mer precis handlar det om? Kan det ha något med saken att göra tror du?
2014-08-28, 11:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Nettolönen sägs vara €1m lägre hos Bayern än hos Real.

Jag har uppfattat något som jag inte har någon aning om det har med beslutet att göra, men att det ska vara någon konflikt i Real om allt med Casillias.

Vad mer precis handlar det om? Kan det ha något med saken att göra tror du?

Nu på Bayerns hemsida.
http://www.fcbayern.de/de/news/news/2014/xabi-alonso-vor-wechsel-zum-fc-bayern.php

Som sagt så sägs nettolönen vara 1miljon € lägre nu i Bayern.
2014-08-28, 11:49
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Alonso klar för Bayern.

http://www.fcbayern.de/en/news/news/2014/xabi-alonso-set-to-sign-for-fc-bayern.php
2014-08-28, 11:51
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Alonso har vunnit allt med Real och börjar närma sig slutet av sin karriär. Han kommer dessutom inte få spela regelbundet längre. Då kan han avsluta karriären i Bayern, när han blir erbjuden en dubblad lön.

Schweinsteiger
Lahm
Thiago
Götze
Martinez
Rode
Guadinho
Höjberg
Alonso

Borde inte Guadinho och Höjberg bli utlånade?
Lägg där till Robben , Ribery, Shaqiri som är en del av mittfältet. Samt Alaba som kan spela DCM
2014-08-28, 11:56
Medlem
svulles avatar
Det blev alltså en övergång och inte ett lån. Finns det några rykten/bekräftat på vad transfern landade på?
2014-08-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det blev alltså en övergång och inte ett lån. Finns det några rykten/bekräftat på vad transfern landade på?

Ryktas om 6.5m, sen en årlig lön på 10m över två år.

Att lägga ut 26.5m på en ojämn Alonso tycker jag är lite mycket, hade hellre sett att man tagit in någon annan yngre och hungrigare lirare. Sen att han kommer få sitta bänk när skadeläget blir bättre gör inte saken bättre.

Lite för många spanjorer i Bayern nu?
2014-08-28, 12:39
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniffran

Vad spelar det för roll? Hade det varit en brasse hade ingen sagt något. Stommen ska förstås vara tyskar vilket den också är. Men vad gör det om man nu tar in en spanjor till? Spanien och Tyskland är de dominanta talangutvecklarna i världen just nu.
2014-08-28, 12:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniffran
Ryktas om 6.5m, sen en årlig lön på 10m över två år.

Att lägga ut 26.5m på en ojämn Alonso tycker jag är lite mycket, hade hellre sett att man tagit in någon annan yngre och hungrigare lirare. Sen att han kommer få sitta bänk när skadeläget blir bättre gör inte saken bättre.

12 stycken Tyskar 5st Spanjorer 2st Brassar sedan några stycken ensamma från olika länder det är väl ungefär så fördelningen brukar se ut övervägande majoriteten från hemlandet.
2014-08-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Hur tänker han? Förvisso gjorde han väl en hel del mål i Serie B förra säsongen, men jag tror aldrig att han kommer leva upp till den potential som man trodde att han hade för några säsonger sedan. Benfica hade varit en perfekt klubb för att få fart på karriären ordentligt. Man undrar vad Hernandez har för självbild och vilka bättre klubbar han tror skulle vara intresserade.
Så märkligt. Nu verkar han i princip vara klar för: *trumvirvel*

12 M GBP verkar det landa på.
2014-08-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Så märkligt. Nu verkar han i princip vara klar för: *trumvirvel*

12 M GBP verkar det landa på.
£12 m är väl en riktigt bra summa för Hernandez? Måste vara så att de helt enkelt gett Palermo ett bättre bud än Benfica, har svårt att se att han själv skulle föredra Hull före ett lag som prenumererar på CL-spel i en liga som passar sydamerikaner.
2014-08-28, 14:13
Avslutad
Citat:

Schweinsteiger
Lahm
Thiago
Götze
Martinez
Rode
Gaudino
Höjbjerg
Alonso
Ribéry
Robben
Shaqiri
Müller

Borde inte Gaudino och Höjbjerg bli utlånade?
Ca 12 mittfältare (beror på om man räknar med Müller) är väl inte alltför mycket när man spelar med 6 mittfältare från start, och ska spela drygt 50 matcher minst? Dessutom är väl Martínez, Schweini och Thiago skadade.
2014-08-28, 15:26
Medlem
Angående Remy så tror jag Arsenal, Chelsea, Spurs och andra intresserade klubbar måste se det som att om en spelare har ett problem med hjärtat, vad det än är, så håller man sig borta. Kan inte se någon annan anledning till att ingen nappat.

Går vi inte mot en rätt lugn deadline day i år? Inga stora värvningar som det ryktas om för tillfället, såklart det blir några sista minuten deals men inget signifikant på horisonten.
Senast redigerad av DaGoose 2014-08-28 kl. 15:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in