2014-08-27, 20:55
Medlem
skogsluders avatar
Jag köpte en telefon med ett abonnemang till på 24 månader, fick hem den och använde den med mitt gamla simkort. Nu ångrar jag detta köp och vill avbryta det.
Jag har haft det i 1 månad ungefär och har använt mobilen. Den har fått några märken kan tilläggas, vilket kommer göra det svårare antar jag.
Jag har inte satt i simkortet som jag fick till abonnemanget och det har inte använts alls.

Kan jag på något sätt avbryta detta abonnemang och lämna tillbaks mobilen?

Jag tänkte om märkena på telefonen kan bli problem så kan man kanske krossa skärmen och lämna in den. Har hört att Apple och abonnenterna inte lagar dem, utan att man får en ny.
Citera
2014-08-27, 21:15
Moderator
v50s avatar
Nej det är förmodligen försent, i regel har man 14 dagars ångerrätt om man köper i butik eller via internet. Du kan titta på 3s hemsida och se om du finner vilka regler de tillämpar eller kanske ringa och fråga dem men förmodligen så får du stå ditt kast och betala för abonnemanget tills den går ut.
Citera
2014-08-27, 21:17
Medlem
TattooedFuckers avatar
Enda du kan göra är att låta någon överta abbonemanget
Citera
2014-08-27, 21:43
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Nej det är förmodligen försent, i regel har man 14 dagars ångerrätt om man köper i butik eller via internet. Du kan titta på 3s hemsida och se om du finner vilka regler de tillämpar eller kanske ringa och fråga dem men förmodligen så får du stå ditt kast och betala för abonnemanget tills den går ut.

Jag glömde skriva att jag fick en bunt papper skickat till mig från dem, som jag skulle skriva på och skicka tillbaka. Det har jag INTE gjort. Kan det hjälpa mig?
Citera
2014-08-27, 21:46
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
Jag glömde skriva att jag fick en bunt papper skickat till mig från dem, som jag skulle skriva på och skicka tillbaka. Det har jag INTE gjort. Kan det hjälpa mig?
Om du inte har skrivit på så har du ännu inte ingått något avtal, så länge du inte ingick ett muntligt avtal (som spelades in) så är det lugnt..
Varför ringer du inte dom och pratar med dom istället för att ställa dina frågor här?
Citera
2014-08-27, 21:54
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Om du inte har skrivit på så har du ännu inte ingått något avtal, så länge du inte ingick ett muntligt avtal (som spelades in) så är det lugnt..
Varför ringer du inte dom och pratar med dom istället för att ställa dina frågor här?

De kommer säkerligen försöka blåsa mig. Då vill jag ha stor kunskap i ämnet när jag pratar med dem.
Nej jag ingick inget muntligt avtal.
Citera
2014-08-27, 22:18
Medlem
Säg att du inte har fått någon mobil att något måste ha hämtat ut den,
med falskleg i ditt namn.
sen så har du inte skrivit på något,
Som jag tycker låter lite konstigt,
köpte du den på nätet?
där kryssar man i att man läst avtalet?
Citera
2014-08-27, 23:26
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om du har använt telefonen och dessutom orsakat märken på den, då kommer du sannolikt inte att kunna lämna tillbaka den.
Citera
2014-08-27, 23:33
Medlem
Ripzehs avatar
Citat:
De kommer säkerligen försöka blåsa mig. Då vill jag ha stor kunskap i ämnet när jag pratar med dem.
Nej jag ingick inget muntligt avtal.
Muntligt avtal kan bara vara att du går med på själva säljet på telefon.."Det är 24 månaders bindningstid på detta du är med på det?" svar: "Ja.." = Du går med på det.
Citera
2014-08-28, 17:28
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazer420
Säg att du inte har fått någon mobil att något måste ha hämtat ut den,
med falskleg i ditt namn.
sen så har du inte skrivit på något,
Som jag tycker låter lite konstigt,
köpte du den på nätet?
där kryssar man i att man läst avtalet?

Jag vet inte om man kryssar i att man har läst avtalet, men jag tycker att det ska kvitta med tanke på att jag fick hem papper som jag skulle skriva under och skicka tillbaka. Gjorde aldrig det och de har inte hört av sig angående det än.
Citera
2014-08-28, 17:29
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripzeh
Muntligt avtal kan bara vara att du går med på själva säljet på telefon.."Det är 24 månaders bindningstid på detta du är med på det?" svar: "Ja.." = Du går med på det.

Jag har inte pratat med någon överhuvudtaget. Allt gick via internet.
Citera
2014-08-29, 09:46
Medlem
algorithms avatar
Citat:
Jag har inte pratat med någon överhuvudtaget. Allt gick via internet.

I domstol skulle faktumet att du hämtade ut mobilen jämställas med ett påskrivet avtal.
Du är medveten om avtalet (beställning) och hämtar ut mobilen (accepterar avtalet).

Edit:
Du skulle kunna ringa "3" och prata med dem utan att uppge dina detaljer.
Nyfiken kund som funderar på att beställa från "3".
Hur skulle det funka om jag ångrade köpet en månad senare? osv...
På så sätt får du operatörens perspektiv utan att uppge dina personliga detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in