2014-08-25, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Än mer sarkasm?

Testa att följa hela konversationens utveckling(?).
Ingen sarkasm,hade missat inlägget och hittade det inte....
Citera
2014-08-25, 23:18
Medlem
RostigKreativitet.s avatar
Citat:
Svaret på din fråga besvaras indirekt och implicit i gensvaret. Om du inte kan skönja det på egen hand så kan jag inte hjälpa dig.

Angående vad du slingrat dig ur:

Nu ska jag ge samma typ av svar som du gör. Det bara är så. Inte för att du uttrycker dig på det viset, men det gav dig inget svar på frågan alls, vilket är det jag upplever när du svarar på det mesta.
Senast redigerad av RostigKreativitet. 2014-08-25 kl. 23:24.
Citera
2014-08-25, 23:52
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigKreativitet.
Nu ska jag ge samma typ av svar som du gör. Det bara är så. Inte för att du uttrycker dig på det viset, men det gav dig inget svar på frågan alls, vilket är det jag upplever när du svarar på det mesta.
Om du för en sekund släppte stridsyxan och verkligen försökte ta in det jag skriver så hade du möjligtvis förstått det som jag försökt förmedla.
Citera
2014-08-26, 00:29
Medlem
Citat:
Om du för en sekund släppte stridsyxan och verkligen försökte ta in det jag skriver så hade du möjligtvis förstått det som jag försökt förmedla.

Tråkigt att du känner så då jag personligen inte tycker mig bära på någon sk stridsyxa, du kanske tycker att du ger mig bra svar. (Vilket är ganska logiskt) Det kan mycket väl vara så att vi bara tänker väldigt olika och att jag pågrund av det misslyckas att förstå det du ville förmedla.
Kanske mitt intellekt är bristande. Men hursomhelst så tyckte jag mig inte få ett svar som hade så mycket att göra med det som jag sa, varpå du svarade. Och det var inte meningen att det skulle vara en sorts "attack" mot dig.
Citera
2014-08-26, 09:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag ser... när du ställde frågan så hade du alltså inte avsikten att få mig att se dåraktig ut. Du förväntade dig verkligen ett svar som skulle göra dig så överväldigad att dina ögonbryn fastnade i nacken och ditt ofrivilliga gapande formade en sådan perfekt cirkel att Platons idélära motbevisades.

Ingen kommentarer till irrelevansen i din motivations-analytiska ambitioner och pop-psykologin, jag fokuserar istället på ditt inkluderande av Platon idealism. Och helt ärligt kan jag inte se om du förespråkar den, förkastar den eller varför du drog in den.

Så förtydligande, tack.
Citera
2014-08-26, 10:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det finns inget att "förmedla" i intetsägande retorik som detta:

Citat:
Den rätta är den rätta och inte den felaktiga.
Citera
2014-08-26, 12:06
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ingen kommentarer till irrelevansen i din motivations-analytiska ambitioner och pop-psykologin, jag fokuserar istället på ditt inkluderande av Platon idealism. Och helt ärligt kan jag inte se om du förespråkar den, förkastar den eller varför du drog in den.

Så förtydligande, tack.
Haha, du hänger inte med för fem öre, gör du? Om du hade tagit dig tiden att läsa klart alla de senaste inläggen innan du ställde din idiotiska fråga så hade du insett att jag redan gett ett svar.

Men det är bra att du verifierar min tes att du är en trasig grammofonskiva.
Senast redigerad av morpdeus 2014-08-26 kl. 12:13.
Citera
2014-08-26, 21:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Så förtydligande, tack.

Citat:
Haha, du hänger inte med för fem öre, gör du? Om du hade tagit dig tiden att läsa klart alla de senaste inläggen innan du ställde din idiotiska fråga så hade du insett att jag redan gett ett svar.

Om du inte vill förtydliga dina luddigheter, då vill du inte förtydliga.
Citera
2014-08-26, 21:53
Medlem
[quote]
För att bena upp ditt röriga inlägg som jag har sopat rent ( kortat ner det ordentligt ) så tar vi det från början.

1. Barn gör som föräldrar gör, inte som de säger !

2. allt för många religiösa föds inte in i en religiös familj, finns ingen statistik på det, så det är dina fördomar!

3, Lärjungarna ifrågasatte Jesus flera gånger. Sadukeerna och fariseerna ifrågasatte Jesus flera gånger, så att ifrågasätta är en uppmaning i Bibeln. Där hade du fel !

4 " du är ansvarig för dig själv " Sant ! Och om en vuxen människa väljer att tro på Gud är det den enskildes ansvar och inget som du har med att göra.

5. " Jesus är ansvarig för dina handlingar " Fel igen ! Varje individ på jorden är ansvarig för sina handlingar.

6. " Jesus dog för människornas synder är det inte så " Svar; ja, men synden är inte att man befrias från sina handlingar, man är fortfarande ansvarig över sina handlingar, Jesus tog på sig synden på korset.

Jesus dog inte för att kristna ska vara oansvariga för sina handlingar !

Jesus dog för syndens som Adam och Eva begick i Paradiset, de lydde inte Gud. De var ansvariga för sina handlingar, men de Lydde inte Gud / Hörde inte på vad han sa.
Citera
2014-08-26, 22:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp

Det varierar.

Citat:
3, Lärjungarna ifrågasatte Jesus flera gånger. Sadukeerna och fariseerna ifrågasatte Jesus flera gånger, så att ifrågasätta är en uppmaning i Bibeln. Där hade du fel !

Har du inte läst Jobs bok?

Citat:
5. " Jesus är ansvarig för dina handlingar " Fel igen ! Varje individ på jorden är ansvarig för sina handlingar.

Det tvivlar jag på att predestinations-doktrinalisterna hållar med om; "shoot it out" med dom FÖRST.

Citat:
6. " Jesus dog för människornas synder är det inte så " Svar; ja, men synden är inte att man befrias från sina handlingar, man är fortfarande ansvarig över sina handlingar, Jesus tog på sig synden på korset.

Det finns delade åsikter om detta. Är DIN den rätta?

Citat:
Jesus dog för syndens som Adam och Eva begick i Paradiset, de lydde inte Gud. De var ansvariga för sina handlingar, men de Lydde inte Gud / Hörde inte på vad han sa.

Japp, "synden" olydnad mot "might is right".
Citera
2014-08-26, 22:17
Medlem
Citat:
Det varierar. Har du inte läst Jobs bok?

Det finns delade åsikter om detta. Är DIN den rätta?

Japp, "synden" olydnad mot "might is right".

vad har du för åsikter ang. nr 6 då ?

Citat:
Citera
2014-08-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
För att bena upp ditt röriga inlägg som jag har sopat rent ( kortat ner det ordentligt ) så tar vi det från början.

2. allt för många religiösa föds inte in i en religiös familj, finns ingen statistik på det, så det är dina fördomar!

4 " du är ansvarig för dig själv " Sant ! Och om en vuxen människa väljer att tro på Gud är det den enskildes ansvar och inget som du har med att göra.

Jesus dog inte för att kristna ska vara oansvariga för sina handlingar !

Tack, första gången någon faktiskt svarar på några av mina frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in