2014-08-24, 12:32
Medlem
FreddeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clawed
Vad vet du om vilka som har det sämst ?
Dom kanske sitter i sina tältläger på kvällarna och skrattar åt alla knäppgökar som ger slantar, och besparar dom besväret.
Lön för mödan!
Det säger också en hel del om personligheten angående de som bistår tiggarna!
Diagnos: Lättmanipulerade offer ! (Vardagligt idioter)

Dom får inga jobbb i deras egna länder så dom gör vad dom måste. Dom åker hit och tigger för här få dom pengar så att dom kan försörja sina familjer. Tror du att dom vill åka ifrån sina hemländer och bo i tält i sverige och sitta i smutsiga kläder på gatorna? Du är en djävla idiot.
Citera
2014-08-24, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD
Dom får inga jobbb i deras egna länder så dom gör vad dom måste. Dom åker hit och tigger för här få dom pengar så att dom kan försörja sina familjer. Tror du att dom vill åka ifrån sina hemländer och bo i tält i sverige och sitta i smutsiga kläder på gatorna? Du är en djävla idiot.

dom får jobb men vill inte jobba när det finns allternativ som genererar bättre summor
Citera
2014-08-24, 13:19
Medlem
Bombaysapphires avatar
Äckligt beteende och vidrig människosyn. Det råder för mig inget som helst tvivel om att dessa tiggare är en del av en kriminell organisation men vad tror ni att det innebär egentligen? Att de sitter på gatan och tigger pengar på dagen och snortar koks och röker cigarrer på kvällen? De här människorna är i botten av kedjan, vad händer om de inte skrapar ihop tillräckligt med pengar? Jo de får stryk av chefen.
Citera
2014-08-24, 14:10
Medlem
Claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddeD

Jag tror ingenting !
Däremot så vet jag att ingen av dom måste åka hit för att överleva!
Transporten är inte gratis !
Minst hälften av dom flyter ut på trottaren som övergödda flodhästar!

Dessutom, så finner normalt funtade människor, på andra lösningar för sin försörjning än att som någon degenererad drogmissbrukare i sista stadiet, som inte ens orkar stå upp, sitta med en mugg utanför ica och jämra sig.
Orsaken till att dom kommer hit är att medborgarna i rumänien skulle pissa i muggen om dom betedde sig på samma sätt där, och det skulle du också göra om du hade 1 miljon zigenare boendes i grannskapet.

Fakta, är också att lösdrivare har mångfallt mindre problem att oroa sig över, än vad hela sveriges befolkning i övrigt har hängandes över sig, med avgifter av alla dess slag!
Det är inte synd om dom!
Dom finner mer lycka i sin gemenskap i tältlägret än vad du gör med ditt kabel-tv-abonnemang!
Dom betalar inte för bostad ,sophämtning eller toalett !
Skitkorvarna och avfallet i övrigt, tar dom inte med till ica! (kolla under stockholms broar)
Citera
2014-08-24, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
Äckligt beteende och vidrig människosyn. Det råder för mig inget som helst tvivel om att dessa tiggare är en del av en kriminell organisation men vad tror ni att det innebär egentligen? Att de sitter på gatan och tigger pengar på dagen och snortar koks och röker cigarrer på kvällen? De här människorna är i botten av kedjan, vad händer om de inte skrapar ihop tillräckligt med pengar? Jo de får stryk av chefen.

det är inte det dom tigger för dom tigger för att få ihop tillräkligt med pengar för att aldrig mer behöva jobba och det värsta är att dom bygger hus och köper svin dyra bilar i sina hemländer och jag har knapt råd med att skaffa mig körkortet en gång och dom tycker det är mer lönsamt att komma hit och tigga pengar än att jobba så därför gör dom det
Citera
2014-08-24, 21:03
Medlem
AndreasDenTyngastes avatar
Hon körde ju tydligen en riktigt fin bil och hade en riktigt fräsch mobil enligt honom
Citera
2014-08-24, 22:01
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
det är inte det dom tigger för dom tigger för att få ihop tillräkligt med pengar för att aldrig mer behöva jobba och det värsta är att dom bygger hus och köper svin dyra bilar i sina hemländer och jag har knapt råd med att skaffa mig körkortet en gång och dom tycker det är mer lönsamt att komma hit och tigga pengar än att jobba så därför gör dom det

De som sitter på gatan är knappast de som bygger lyxhus och köper dyra bilar. Tror du på fullaste allvar att de får ta del av vinsten? Det fungerar på samma sätt som prostitution, hallicken tar allt, horan får bara så att hon överlever för att hora en annan dag.
Citera
2014-08-25, 22:15
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaysapphire
De som sitter på gatan är knappast de som bygger lyxhus och köper dyra bilar. Tror du på fullaste allvar att de får ta del av vinsten? Det fungerar på samma sätt som prostitution, hallicken tar allt, horan får bara så att hon överlever för att hora en annan dag.

Fan vet. Om man ska dra sådana jämförelser kan någon världsförbättrare få tilt i skallen och kräva att det ska vara brottsligt att ge tiggare pengar.
Citera
2014-08-25, 22:52
Medlem
ni kan ladda ner själv filen här också
http://minfil.org/yck0g1bdb7/Facebook_Video_10152342998413691.mp4
Citera
2014-08-25, 22:58
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csbilly
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152342998413691&set=vb.597893690&typ e=2&theater

fort någon spara klippet innan det tas bort!

Vad tycker ni om händelsen? Va mina egna erfarenheter så är tiggarna i Sverige riktigt värdelösa, åker du till något fattigare land så går det runt tiggare utan ben och armar men ändå går med kryckor. Alltså tiggare som det är riktigt synd om, hade hon här suttit nere i t.ex. Kroatien hade hon inte fått en krona! Tiggare som bara sitter på lite tidningspapper utanför valfri affär förtjänar inte bättre än detta! Det är inte synd om de någon stans! Där emot tiggare som sätter sig och spelar dragspel och sjunger de är ju ändå roliga och om någon förtjänar än slant är det de! Fy till er som ger tiggare som dessa pengar, de har inte tvingats fly de utnyttjar bara EUs fria gränser!

Fråga: Tror du dom sitter och tigger för det är skoj?

Fråga 2: Var i EU sitter du och din familj och tigger när ni reser från Sverige inom EU?

Nyfiken.
Citera
2014-08-25, 23:04
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piume
ni kan ladda ner själv filen här också
http://minfil.org/yck0g1bdb7/Facebook_Video_10152342998413691.mp4

Skoj med smileyn!

Det enda tragiska med detta är egentligen bara att Du och de som du, som roas av detta, inte själva fattar att ni har en liiite lägre IQ än oss andra svenskar som faktiskt förstår att detta är en felaktig människosyn och total brist på empati.

Att göra så här mot människor när man är äldre än 10 år, säger rätt mycket om en... på riktigt. Kan sätta en femma på att killen som kör bilen har 1. blivit slagen av sin pappa, 2. har ingen pappa, 3. tappats på skallen när han var liten. Eller så är hans pappa också hans bror... du vet nog vad jag talar om
Citera
2014-08-26, 01:10
Medlem
OedipusRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Skoj med smileyn!

Det enda tragiska med detta är egentligen bara att Du och de som du, som roas av detta, inte själva fattar att ni har en liiite lägre IQ än oss andra svenskar som faktiskt förstår att detta är en felaktig människosyn och total brist på empati.

Att göra så här mot människor när man är äldre än 10 år, säger rätt mycket om en... på riktigt. Kan sätta en femma på att killen som kör bilen har 1. blivit slagen av sin pappa, 2. har ingen pappa, 3. tappats på skallen när han var liten. Eller så är hans pappa också hans bror... du vet nog vad jag talar om

Om personen ifråga hade gasat en människa (d.v.s. En homo sapiens) så hade jag delat din åsikt, men nu handlar det om en kackerlacka och då är det ok, sieg heil asshole
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in