Citat:
Ursprungligen postat av
marc0p0l0
18-årige Lukas Klostermann köptes idag av RB Leipzig från VfL Bochum. Peter Neururer (Bochum-tränaren, som är en guldgruva för citat) kommenterade det så här: "Jag önskar Lukas för fortsättningen av sitt liv mycket, mycket god hälsa, och en ny agent."
Något komiskt, men lite tragiskt. RBL på frammarsch.
Tråkigt att se, ryktades till oss och skulle kunna se honom i vårt lag. Kanske lånat ut honom till andra ligan i två säsonger först. Aja Red Bull lär gå raka vägen upp, trist!
Nöjd med första matchen då det såg stabilt ut. Spelet såg bättre ut fram till sista passen, med en Müller och Beister frisk lär det ändra sig med. VdV överdrev inte när han sa att han är 100%, bästa spelare på plan enligt mig. Sprang mer gjorde vi med, tre stycken av våra spelare låg på top 10 av mest distans under en match. Som toppades utav Gaudino som jag tyvärr missade i första matchen, men verkar ha imponerat.
Annars var ju Schalkes start intressant, tycker inte dem imponerade speciellt under sommaren när man ser till värvningar. Spelare som helt klart gör truppen bredare men inte mer. Sam är ju helt klart bästa värvningen, men han måste fortsätta som han gjorde i Leverkusen först. Keller måste ju ryka om det förlorar dem två nästa, där dem möter Bayern och Gladbach(borta). Men han lär hålla sig kvar som han har lyckas dem två senaste säsongerna.
Bra jobbat på tävlingen Motvall, återkommer med svar i slutet av veckan!