Resultat: .
0%
röster
2014-08-25, 00:35
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Angående Dortmund, det märktes att Lewa saknades, han är ju kung på att ta emot bollen och hålla i den lite, något som Immobile inte klarade av.
Citera
2014-08-25, 06:24
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Angående Dortmund, det märktes att Lewa saknades, han är ju kung på att ta emot bollen och hålla i den lite, något som Immobile inte klarade av.
Håller med. Immobile var riktigt dålig i spelet "med ryggen mot mål". Verkade inte alls passa in i BvBs spelidé. Nu ska man inte döma ut en spelare efter bara en match men fortsätter han såhär så lär det bli att nöta bänk i de flesta matcher i förmån för Ramos.

Tråkigt för övrigt att Hrgota gjorde en dålig match igår. Nu ryktas det om att Gladbach ska göra en sen värvning av en anfallare, nämligen Salomon Kalou. Vore riktigt surt om den gamlingen kom och konkurrerade ut Branimir.
Citera
2014-08-25, 06:43
Medlem
cyberkalles avatar
A.
1. Bayern
2. Leverkusen
3. Wolfsburg
4. Dortmund
5. Schalke
6. Gladbach
7. Hannover
8. Hoffemheim
9. Hamburg
10. Augsburg
11. Stuttgart
12. Bremen
13. Freiburg
14. Köln
15. Mainz
16. Frankfurt
17. Berlin
18. Paderborn

B
1. Bayern
2. Gladbach
3. Leverkusen

C

Paderborn
Berlin

D
Kaiserslautern
Braunschweig

E

Kießling
Lewandowski

F
Ribéry

G
Paderborn
Hoffenheim

H

Paderborn
Bremen

I

Hamburg
Berlin
Bremen

J

Äkta Tysk schlager gärna med inslag av Bayern då är denna den optimala låten.
https://www.youtube.com/watch?v=-3VJ4AQHtpM

K

RBL es ist nur zum kotzen
RBL hoppas alla olycka drabbar er
RBL Börja spela i Österrikes liga tack
Hoffenheim ......

L

FC Bayern stern des südens

Ja jag har varit och sett dom nästan från tiden på Grünwalder Stadion till Allianz

Opa som hade förnuftet och göra mig till FC Bayrare trots min fars 1860 påtryckningar.

Mina resor skiljer sig så mycket från er andras då jag alltid måste vara reseledare hela tiden
dom gånger jag har haft med mig vänner.
Citera
2014-08-25, 11:19
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Håller med. Immobile var riktigt dålig i spelet "med ryggen mot mål". Verkade inte alls passa in i BvBs spelidé. Nu ska man inte döma ut en spelare efter bara en match men fortsätter han såhär så lär det bli att nöta bänk i de flesta matcher i förmån för Ramos.

Tråkigt för övrigt att Hrgota gjorde en dålig match igår. Nu ryktas det om att Gladbach ska göra en sen värvning av en anfallare, nämligen Salomon Kalou. Vore riktigt surt om den gamlingen kom och konkurrerade ut Branimir.

Kalou är fan inte mer än 29 år, ser jag, känns som om han borde vara typ 34. Har sett trög ut i säsongsinledningen för Lille. Hrgota hade otur i går, jag tycker absolut han bör ges fler chanser direkt. Han är kvick både i tanke och rörelsemönster.

Men Mönchengladbach har det väl lite väl tunt på forwardssidan, brasilianaren Caetano var helt okej i fjol med sina femton mål, men de behöver nog fler alternativ. Dock vet jag inte om Kalou är det optimala alternativet. Flera brasilianska landslagsforwards vill komma till Europa nu, det sägs att Milan och Juventus ruvar på någon eller några ur trion Leandro Damiao, Fred och Jo. Även om Fred skälldes ut som totalt oduglig under VM så tror jag att han fortfarande kan ha ett par tre bra år om han kommer till rätt klubb. Hans målsnitt både under åren i Lyon och i Fluminense talar sitt tydliga språk.
Citera
2014-08-25, 14:18
Medlem
Ezzelinos avatar
3:e september blir det en högtidsstund, när Tyskland tar emot Argentina i Düsseldorf för en repris på VM-finalen. I den argentinska 20-manna-truppen finns alla stora namn med, inga nytillskott har tagits ut jämfört med VM-truppen. Återstår att se om Löw slussar in någon ny spelare.
Citera
2014-08-25, 14:50
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
3:e september blir det en högtidsstund, när Tyskland tar emot Argentina i Düsseldorf för en repris på VM-finalen. I den argentinska 20-manna-truppen finns alla stora namn med, inga nytillskott har tagits ut jämfört med VM-truppen. Återstår att se om Löw slussar in någon ny spelare.

Blir mycket spännande att se hur Löw agerar. En trupp där Klose, Lahm och Mertesacker inte längre står till förfogande. Där världsmästarna nyligen kommit tillbaka till sina klubbar, som är väldigt måna om att de inte ska spela mer än nödvändigt. Vilar Löw ett flertal av världsmästarna? Kanske känns något respektlöst när Messi & Co kommer med fullt manskap.

Möjlig startelva:
Neuer
Großkreutz - Boateng - Hummels - Höwedes
Schweinsteiger - Khedira
Müller - Özil - Reus
Götze

Möjlig "B"-elva:
Weidenfeller
Großkreutz - Boateng - Höwedes - Durm
Kramer - Bender
Draxler - Özil - Reus
Volland
Citera
2014-08-25, 15:18
Medlem
bagarn29s avatar
Bråket mellan Hofmann och Grosscruetz på träningen är det i stundens hetta eller personligt?
Ni som kan tyska kanske vet något mer?
Citera
2014-08-25, 16:35
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
18-årige Lukas Klostermann köptes idag av RB Leipzig från VfL Bochum. Peter Neururer (Bochum-tränaren, som är en guldgruva för citat) kommenterade det så här: "Jag önskar Lukas för fortsättningen av sitt liv mycket, mycket god hälsa, och en ny agent."

Något komiskt, men lite tragiskt. RBL på frammarsch.

Tråkigt att se, ryktades till oss och skulle kunna se honom i vårt lag. Kanske lånat ut honom till andra ligan i två säsonger först. Aja Red Bull lär gå raka vägen upp, trist!

Nöjd med första matchen då det såg stabilt ut. Spelet såg bättre ut fram till sista passen, med en Müller och Beister frisk lär det ändra sig med. VdV överdrev inte när han sa att han är 100%, bästa spelare på plan enligt mig. Sprang mer gjorde vi med, tre stycken av våra spelare låg på top 10 av mest distans under en match. Som toppades utav Gaudino som jag tyvärr missade i första matchen, men verkar ha imponerat.

Annars var ju Schalkes start intressant, tycker inte dem imponerade speciellt under sommaren när man ser till värvningar. Spelare som helt klart gör truppen bredare men inte mer. Sam är ju helt klart bästa värvningen, men han måste fortsätta som han gjorde i Leverkusen först. Keller måste ju ryka om det förlorar dem två nästa, där dem möter Bayern och Gladbach(borta). Men han lär hålla sig kvar som han har lyckas dem två senaste säsongerna.

Bra jobbat på tävlingen Motvall, återkommer med svar i slutet av veckan!
Citera
2014-08-25, 18:38
Bannlyst
Vad händer med Hamad egentligen? Inte ens med i truppen både denna och förra helgen. Är det något personligt som har hänt? Har för mig att jag läste att han var orolig för sina släktingar i Kurdistan och att detta inverkade på hans prestationer på plan.
Citera
2014-08-25, 18:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Vad händer med Hamad egentligen? Inte ens med i truppen både denna och förra helgen. Är det något personligt som har hänt? Har för mig att jag läste att han var orolig för sina släktingar i Kurdistan och att detta inverkade på hans prestationer på plan.
Redan när Hamad lämnade MFF så sa jag att han kommer att få svårt att ta en plats utan sitter mycket på bänken.
Hamad är i mina ögon ingen yttermitt utan en innermitt. Han är mina ögon inte tillräckligt snabb för att spela på kanten. Han har spelskicklighet och passningsskicklighet för att spela innermitt.
Citera
2014-08-26, 06:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bråket mellan Hofmann och Grosscruetz på träningen är det i stundens hetta eller personligt?
Ni som kan tyska kanske vet något mer?
Äh! det där var inget en typisk höna av en fjäder.
Citera
2014-08-26, 06:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Tyckte mig se en intervju med honom för inte så länge sedan där han såg framemot premiären.

Han håller väl inte måttet antagligen samma som förra säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in