Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Förlåt om jag är provocerande i denna tråden, men vad i detta är nazistiskt? Jag är verkligen inte insatt i SvP:s partipolitik och....
SvP är offtopic, men att du är okunnig märks. SvP går till val på att inte ha fler val, då deras styrningssystem är odemokratiskt och byger på någon sorts oklart meritsystem som i teorin skall ge "rätt man på rätt plats". Men är svenskarna så jävla korkade att dom röstar på ett parti som gör att väljarna mister sin rösträtt så är det ju det som dom förtjänar. För mig, som demokrat, är det närmast otroligt att så många sväljer SvP med hull och hår. Jag måste underskatta antalet idioter i den generella populationen. Nog om detta.
Angående SD tillväxt så skrämmer det livet ur de traditionella partierna. Vi såg senast i EU-valvakan vilken självmordsstämning det blev när SD tog två mandat i EU-parlamentet. Ponera att vänstersidan får ett valresultat som liknar de senare OU, säg 48%. Alliansen tillsammans drar in 38% och SD 14%.
Detta är ett så jävla illa valresultat för 7-klövern så det saknar motstycke i historien. Det skrämmer dem mer än vilka nazister som helst då det kan bli verklighet om sådär en 22 dagar... Då kommer många att ha väldigt ont i magen måndagen den 15e september 2014.
Och
den valvakan skulle jag vilja se. Det hade varit en humoristisk uppesittarkväll framför SVT när Alexandra Pascallidou och America Whatshername ska förklara varför svenskarna inte respekterat att vända ryggen till, trots att gatstensvänstern tutade i vuvuzelan för allt dom var värda...
Den eftervalsanalysen skulle vara något för historieböckerna.