2014-08-20, 21:02
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frippens
Den finns i två varianter, som jag är intresserad av, Brown Burnished Grain Calf och Dark Brown.
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-hyde-boot-brown-burnished-grain-calf.html
http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-hyde-boot-dark-brown.html

Frågan är vilken passar bäst och blir mest kontrast i färg till den jag redan har, mörkt brun eller den brända bruna?

Den första ser ju bara smutsig ut, som om någon torkat av den med samma trasa som nyss använts för att putsa ett par svarta skor. Engelsmän kan fan inte det här med finish (åtminstone inte i låg- och mellanprisklassen). Minns ni den där skon från Herring som poppade upp i tråden med jämna mellanrum för rätt så länge sedan som såg ut som den hade blivit mögelangripen? (Jag tror inte den finns kvar i sortimentet längre, gudskelov.)

Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Från igår. G&G Wigmore.

http://imgur.com/a/GAJ4m

Känns som de förtjänar bättre sällskap än ett par blåjeans...

Citat:
Ursprungligen postat av doughie
De där skorna är fantastiskt snygga! Topp tre av alla G&G-modeller enligt mig.

Vänta lite nu... Har inte du ett par Bonafe som visserligen är lågskor men på en snarlik läst, i en snarlik färg med en snarlik finish och med ett snarlikt broguemönster på tån?
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2014-08-20 kl. 21:13.
Citera
2014-08-20, 21:57
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Känns som de förtjänar bättre sällskap än ett par blåjeans...

Äsch, slappna av kompis. Bara för att vi befinner oss i KSOE behöver det inte alltid handla om ullbyxor eller kostym. Eller som mäster Palm hade uttryckt saken: "ordning och reda".
Citera
2014-08-20, 22:00
Medlem
Aleizohiets avatar
Tänkte investera i ett par kängor till kommande höst men har svårt att bestämma mig för en modell. Har tittat lite på C&Js chelseas men funderar på om jag inte vill ha en med snörning ändå. Har ni några bra märken/modeller ni kan tipsa under 5000 kr? Står still i huvudet..
Citera
2014-08-20, 22:03
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleizohiet
Tänkte investera i ett par kängor till kommande höst men har svårt att bestämma mig för en modell. Har tittat lite på C&Js chelseas men funderar på om jag inte vill ha en med snörning ändå. Har ni några bra märken/modeller ni kan tipsa under 5000 kr? Står still i huvudet..

Det här kommer upp varje år i den här tråden. Sök så hittar du massvis med inlägg om just detta. Annars har vi inte särskilt mycket att gå på - "känga med snörning, kanske" är allt. Tunt.
Citera
2014-08-20, 22:42
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det här kommer upp varje år i den här tråden. Sök så hittar du massvis med inlägg om just detta. Annars har vi inte särskilt mycket att gå på - "känga med snörning, kanske" är allt. Tunt.

Måste medge lättja från min sida. Skall kolla nogrannare
Citera
2014-08-20, 22:55
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Vilka är de andra två?
Citera
2014-08-20, 23:07
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Vilka är de andra två?

Åh, jag var rädd att jag skulle få den frågan.

Om jag väljer en sko per "kategori" (kängor, oxfords och "övriga") skulle jag säga Wigmore, Grant och Antibes.

Det finns såklart massor med modeller som är fina. Jag gillar Arran, Burnham, Canterbury, Nice, Regency, Hove osv osv..
Citera
2014-08-21, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Om du har lust får du gärna slänga upp lite bilder på den där. Har själv övervägt att köpa ne sådan i flera år. Vad har du att säga om den?

Har inte plockat fram dem för säsongen än. Men tar ett par bilder i helgen och slänger upp.

Jag gillar dem skarpt, troligen mina skönaste skor jag ägt (så långt), har bara använt dem en vinter, senaste vintern, så kan inte uttala mig om hållbarheten över tid.
Dock, normalt brukar jag få problem med skavsår när de är nya, bli trött i fötterna om jag går en hel dag i samma skor (troligen p.g.a. skornas brister) men med dessa kunde jag utan problem gå runt i Stockholm en hel dag utan att känna mig trött i fötterna, inget skav heller när de var nya.

De enda liknande skor (känga/boots) jag har att jämföra med är RM Williams Blaxland och Gardener boots och dessa är betydligt skönare. Kanske också för att de har snörning vilket gör att de sitter skönare på foten.

En kort resumé över mina åsikter om skon.
Citera
2014-08-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarkov
Skillnaderna kan jag inte uttala mig om men jag tycker definitivt den mörkbruna var snyggare än den andra. Om du har råd tycker jag definitivt du skall kolla på Carminas Jumper Boot hos SkoAB, den finns i mörkt rödbrunt eller svart. Den är iofs lite högre än Hyde men riktigt skön och bra kvalitet.

Annars finns t.ex. Trickers Lomond för ungefär samma pengar som Carmina.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Den första ser ju bara smutsig ut, som om någon torkat av den med samma trasa som nyss använts för att putsa ett par svarta skor. Engelsmän kan fan inte det här med finish (åtminstone inte i låg- och mellanprisklassen). Minns ni den där skon från Herring som poppade upp i tråden med jämna mellanrum för rätt så länge sedan som såg ut som den hade blivit mögelangripen? (Jag tror inte den finns kvar i sortimentet längre, gudskelov.)

Tack för inputen, Lomonden gillade jag, kanske ska samla ihop lite mer pengar och satsa på den istället.

Carminan är väldigt snygg, men tycker det blir lite för stelt när den blir för hög samt min sambo godkänner inte ett par skor i rödbrunt tyvärr (Jag vet, lite toffel!). Hon blev inte glad när jag visade upp mina AS Moore i cherry nyans.
Citera
2014-08-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frippens
Det här med färg på skor är väldans svårt att avgöra vid webhandel.

Tänkte jag skulle komplettera höst linjen hemma lite med en känga till. Har redan en AS Cambridge där färgen kallas för Rustic Tan, vad nu det betyder. Den ser ganska mörk ut på bild men tycker själv den är ljusare i verkligheten, lite mer åt det gula än bilderna visar.
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/boots-price-asc/products/alfred-sargent-country-cambridge

"Alfred Sargent Country Collection Cap Derby Boot in Tan Rustic Grain Calf leather"

Det är inte färgen som är rustik, utan texturen ("Rustic Grain").
Citera
2014-08-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
"Alfred Sargent Country Collection Cap Derby Boot in Tan Rustic Grain Calf leather"

Det är inte färgen som är rustik, utan texturen ("Rustic Grain").

I så fall skriver de fel på webbsidan, där står: Colour - Rustic Tan
http://www.afinepairofshoes.co.uk/collections/boots-price-asc/products/alfred-sargent-country-cambridge
Citera
2014-08-21, 11:18
Medlem
Nimportequis avatar
Här och här ligger ett par bilder på mina AS Cambridge, om man vill se hur de ser ut i verkligheten. När de kom verkade det som att man lagt ett mörkare lager överallt, och sedan ett ljusare på "grainsens" toppar, vilket jag direkt putsade över så att hela skon går i tan.

Jag har använt dem en säsong och är hittills väldigt nöjd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in