2014-08-20, 12:20
Medlem
Är det bara jag men dessa videor gör endast att det växer en enorm hat emot islamister. Jag vet att det finns olika grenar inom islam och dessa till hör de mer extrema. Faktum är att alla som är muslimer hejar på när sånt här händer. Har sagt det en miljon gånger islam och moderna samhälle går inte ihop. Islams gamla värderingar som deras anhängare ser som lag (gudsord) står över samhällets lagar. Enligt mig borde alla med muslimsk bakgrund granskas och övervakas för varenda än är en tickande bomb
Citera
2014-08-20, 12:21
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brogamla
Vild spekulation: Eftersom muslimen förmodligen är från Storbrittanien så kanske han väl mitt i halshuggningen avbröt för att han inte klarade av det. Jag skulle då säkerligen spy ner mig själv om jag med kniv skulle skära av ett huvud på ett sånt brutalt sätt. Han är nog inte härdad nog ännu till att göra något sådant.
Men snälla västerländska grinkärring, tror du han skulle utföra ett sådant uppdrag om det var hans första huvud?? Tror du man skulle låta en amatör utföra ett meddelande som ska skickas till självaste USA.
Varför skulle den här journalisten går mot allt han tror på och sedan medvetet få huvudet avlägsnat.
Det låter fullkomligt orimligt.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Det var banne mig fantastiskt att religionshistorian inte nått din del av världen. Om vi börjar lokalt. Asatron utrotades av kristendomen.

En religion byttes mot en annan. Vilket inte är vad jag pratar om.
Citera
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgulBanan
De kanske hade en överenskommelse om att klippa bort själva beheadingen om amerikanen sa det som de ville ha sagt i början.

Haha, ja de var säkert oroliga över de juridiska konsekvenserna om de bröt sin överenskommelse med honom.

Jag tror att man gör ett stort misstag om man applicerar någon form av västerländsk moral på deras handlingar. Att de skulle hedra en överenskommelse med en otrogen är helt uteslutet. Jag ska inte göra anspråk på att själv ha full koll på deras tankesätt men det är i alla fall rätt uppenbart att de lever helt och hållet enligt sina egna moraliska principer och att de skiter fullständigt i alla de som har en avvikande uppfattning.
Citera
2014-08-20, 12:24
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Det var ju inte hans ord som han rabblade upp.. Tänk lite, dom håller en lapp bakom kamerna förfan.
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Det vet jag väl att de höll upp en lapp bakom kameran som han fick läsa? Jag har väl inte sagt nåt annat heller.
Citera
2014-08-20, 12:24
Medlem
Brogamlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Men snälla västerländska grinkärring, tror du han skulle utföra ett sådant uppdrag om det var hans första huvud?? Tror du man skulle låta en amatör utföra ett meddelande som ska skickas till självaste USA.
Varför skulle den här journalisten går mot allt han tror på och sedan medvetet få huvudet avlägsnat.
Det låter fullkomligt orimligt.
Ja jag håller med om att det är orimligt, hence VILD och SPEKULATION
Citera
2014-08-20, 12:29
Medlem
Citat:
Som någon tidigare påpekat i tråden, kan det ha att göra med själva processen. Bödeln kan ha fått problem med själva "utförandet" såsom slö kniv eller annat vilket för denne kan framstå som inkompetens eller amatörmässighet. Att man därför valt att stänga av filmand

Hade man velat ha en problemfri, estetiskt korrekt avrättning hade man väl inte valt att avrätta han med en trubbig jävla fickkniv?
Ett skott i pannan, yxa eller svärd hade väl varit smidigare om det skulle se rent och snyggt ut?

Anledningen till att man valt en ynklig kniv där det ter sig som att vederbörande bödel ska såga sig igenom halsregionen med senor och allt är ju för att det ska se brutalt,plågsamt och smärtsamt ut.
Om det nu är syftet så kvarstår dock fortfarande frågan, varför visar man inte hela förloppet?
Citera
2014-08-20, 12:31
Medlem
pelle49s avatar
Det har ju ändå varit begränsad uppmärksamhet bland svenska journalister av denna dekapitering. Undrar hur dom reagerat om amerikanarna skär huvudet av en islamistisk journalist på Times Square i NYC, gärna i samband med ett barnprogram på ABC.
Citera
2014-08-20, 12:36
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle49
Det har ju ändå varit begränsad uppmärksamhet bland svenska journalister av denna dekapitering. Undrar hur dom reagerat om amerikanarna skär huvudet av en islamistisk journalist på Times Square i NYC, gärna i samband med ett barnprogram på ABC.

Mest intressant hade varit att se reaktionerna om det varit en svensk utrikeskorrespondent som offrats.
Citera
2014-08-20, 12:37
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Dom har ju klippt 2 gånger ,första gången har dom plockat bort mikrofonen , varför fick inte det va med nr dom tog bort den då?

edit: och titta på klippet när han har mikrofonen åsså när dom tagit bort den ,det är helt annan ljussättning...
Det är filmat med två kameror också, en rakt framifrån och en från sidan.
Hela filmen känns bara konstig, även det som sägs i filmen...låter som ett dåligt manus.
Citera
2014-08-20, 12:40
Medlem
Och vem faaan respekterar muslimer efter detta ?

Dags att agera.
Citera
2014-08-20, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Det är filmat med två kameror också, en rakt framifrån och en från sidan.
Hela filmen känns bara konstig, även det som sägs i filmen...låter som ett dåligt manus.

Förövaren totalt maskerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in