Citat:
Ursprungligen postat av
TrialByError
Så hävdar du att fordonet på filmen är en BTR-82AM? Ja eller nej
1. BTR-82am är ett uppgraderingspaket för BTR-80 som bara omfattar vapenhuven och då främst elektronik och optoelektronik.
Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Det tror jag inte.
Rödpunktsikte
Lasersikte
Helt olika saker. För en enda gångs skull så tror jag faktiskt att du vet skillnaden egentligen så vi kan väl säga att det blev ett litet slarvfel bara.
Om du inte tycker BNP-måttet funkar så är du välkommen att visa Rysslands ekonomiska styrka i förhållande till några västländer på det sätt du anser är relevant.
1. Inte alls, ifall du läser noggrant så skrev jag att laserpekaren fungerar som ett rödpunktssikte i det termiska siktet utöver dess funktions som avståndsmätare.
2. Det skrev jag i mitt tidigare inlägg. Men som Ryssarnas ekonomiska talesperson sa tidigare så skulle de gärna delta i BNP-leken, men det är ingen som vill låna pengar till dem för just det avseendet. Men för att förstå relationen så kan du ju ta tex. Tysklands statsskuld
http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/germany , vilken utgör runt 78-80% av GDP och inse att värderingen på tillgångssidan-skulder för tex. det statliga ryska oljebolaget utgör relationen 3/10 i det avseendet. Man kan lite skämtsamt säga att marknaden värderar det Ryska statliga oljebolaget till i runda slängar 3-6x Tysklands totala ekonomi, undantaget Tyska utlandstillgångar.