2014-08-17, 21:53
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
RF gör inte ens ett seriöst försök att äga Löfven, trots att han vida överstiger svetsarens intellektuella förmåga. Något är jävligt märkligt...
Överstiger lugn och fin nu!
Löfven må se ut ha ett lågt intellekt men jag lovar dig han är en av de skarpaste förhandlare inom fackförbunden, Så han vet och HAN kan växla rollen smidigt och snabbt men FR han har ingen förmåga kanske han måste ta fram sin egen bok han håller ju på somna själv i pulpeten!
Citera
2014-08-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Någon av dessa människor ska representera Sverige de närmaste fyra åren. Tragiskt.

Sverige är hela världens byfåne.

En Landsförrädare och hans nyttiga idiot till medlöpare.Reinfeldt och Löfven.
Även en Quisling behöver medarbetare.
Citera
Medlem
Totalt värdelös "debatt" som vanligt, blev inte bättre av att reportern är totalt hjärndöd och kommer med allmänt korkade frågor som är som tagna på ett sossemanus. Jag ska skratta den dagen i framtiden när denna reporter går arbetslös utan skyddsnät
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Debatten känns som ett skådespel.

De sopade bort invandringsfrågan direkt, och nu pratar de om de (o)viktiga frågorna. Denna debatten är uppgjord på förhand.

Men enligt Reinfeldt är det en bra investering på lång sikt med stor invandring men han pratar inte om det stora tappet bland unga en hel generation som inte får jobb eller kan flytta hemifrån. Beklämmande att dom inte fattar att allt hör ihop, är dom så korkade?
Citera
2014-08-17, 21:55
Medlem
SmokeOns avatar
Haha, det här är ju helt sjukt!!

Alla utgiftsområden är direkt kopplade till invandringen.
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
]Svetsarn är ju hemskt usel i det offentliga rummet.[/b]

Landsförrädaren klär av honom och den förvånade svetsarn står där helt exponerad för elementen.

Ändå har han blivit mycket bättre…
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Fyfan, 2 minuter intervju av Åkesson där frågorna bestod av känsloyttringar och man pratade om en enskild familj, ska du skicka tillbaka dem till döden, va,hemska människa. Sedan står Mumintrollet och Psykopaten (Renis ser verkligen ut som en bomb som snar briserar och går bärsärk) och talar om meningslösa saker.

Ja verkligen märkligt att han också ställde samma fråga 10 gånger som om han inte lyssnade på vad Åkesson sa, detta är verkligen skandal och så här nära valet, detta är ändå SVT!!!
Citera
Medlem
Whoever wins, we loose
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Fan vad jag instinktivt hatar Löfven. Hatar iofs Reinfeldt också.

Det är bara ett mindre antal som kommer till europa. Detta säger han i ett läge där vi kommer plocka in över 200 000 invandrare på ett år jämfört med drygt 80 000 födda etniska svenskar. Mindre antal my ass.

Var har du fått siffran 200000 ifrån, senaste siffran jag såg var 80000?
Citera
2014-08-17, 21:56
Medlem
Jäklar vad snyggt Åkesson skötte det där. Reportern, SVT och hela Systemet förlorade ENORMT på det där. Har känt mig skeptisk till allt prat om SD 15% men nu känns det att proppen definitivt gått ur och Systemet är påväg att rasa. Maken till skitstorm som tornar upp sig lagom till valet är inte av denna värld. Känns som vi står inför en katastrof av apokalyptiska mått. Riktig nagelbitare detta

jag förespår överhopp av allianspolitiker till SD innan valet samt PK-skandaler snart.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Nu sitter Reinfeldt och ljuger rakt upp och ned den politik som förs är en tvättäkta moderatledd politik, De andra i Alliansen har inte ett skit att säga för Reinfeldt är så fullkomligt maktgalen så det är inte klokt!
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, nu såg jag det inte från start, men Åkesson inkasserar ju stora mängder legitimitet här genom ett slipat uppförande och svarade bra trots många omformuleringar. Det jag saknar som han borde ta upp om man ska diskutera pengar till UNHCR är givetvis vad den här organisationen har för budget. Inser man att den budgeten ligger på under absolut max 40 miljarder kronor och vi redan är en av de största givarna till UNHCR framstår ju frågan i annan dager. Ska vi ge signifikant mer finansierar vi snart hela organisationen själva vilket ju i och för sig fortfarande hade varit billigare än dagens asylprocess:

http://www.unhcr.org/pages/49c3646c1a.html

Man kan ju också hänvisa till FN:s World food programme som skickar mat till 80 miljoner och har en budget i ungefär samma nivå. Båda siffrorna är lägre under ett år än de siffror migrationsverket önskat extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in