2014-08-09, 21:10
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Jag har exakt den försäkringen.. Hon jag pratade med sa inget om värdeminskning, så jag vet inte riktigt varför jag fick så mycket för den
Kanske är en bra kund?

Vadå nu hänger jag inte riktigt med.. Vad är det för försäkring du pratar om?
Citera
2014-08-09, 23:27
Medlem
lorebfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weahup
Vadå nu hänger jag inte riktigt med.. Vad är det för försäkring du pratar om?
Sakförsäkringen, som tecknas separat om man har hemförsäkringen hos folksam.
Citera
2014-08-10, 08:42
Medlem
Weahups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorebf
Sakförsäkringen, som tecknas separat om man har hemförsäkringen hos folksam.
Jaha okej, jag vet faktiskt inte riktigt om jag har den eller inte då det var min sambo som tecknade den här försäkringen. Ska undersöka saken. Tack!
Citera
2014-08-17, 07:35
Medlem
Weahups avatar
Tänkte att jag skulle göra en uppföljning i ärendet.

Jag ringe Folksam här om dagen och sa helt enkelt att jag tappat telefonen i marken och nu går den inte längre att ladda. Det var inget snack. Hon räknade ut att jag skulle få 1595:- tillbaka och att jag får behålla telefonen. Sjukt smidigt om ni frågar mig. Nu har jag pengarna på kontot så jag tänkte ge mig på att laga den själv. Jag har ju inget att förlora.

Då jag haft telefonen strax under 2 år så räknade de 50% av dagens nypris minus 750 kr i självrisk (betalar några kronor extra i månaden för att sänka självrisken). Det skulle alltså, enligt dem, bli dyrare att lämna in den på lagning/få en ny så de gjorde som så att jag får pengarna sen får jag göra vad jag vill med dem. Jag använde dem, som sagt, till att köpa reservdelar (vilket landade på ca 350 kr) och ska laga den själv.

Tack för all info i ämnet!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in