2014-08-12, 18:03
Bannlyst
En intressant och tänkvärd iakttagelse som jag gjort, dagen efter dos på +2g och 12 timmar sömn har jag fortfarande ett phenibut-afterglow men otroligt kort stubin, kan bli sjukt arg för minsta småsak, alltså mycket mer än normalt. Och eftersom Gaba-A och eller Gaba-B ? är en inhibitory neuro-transmittor, så får man dagen efter en motreaktion, mycket låga gaba-nivåer i hjärnan och då inget som hindrar en (inhalerar) att överreagera.

Jag tror det är låga nivåer av Gaba-B som gör detta, låga nivåer av Gaba-A ger ångest likt baksmälla på alkohol. Se upp med detta dagen efter vill jag tipsa om, eller håll er till social-doser på 1-1,5 g.

Ångesten / avtändningen efter en +2g dos Phenibut kommer på tredje dagen efter intag, upplever jag det som. Och jag vill med bestämdhet säga att max 2 doser i veckan är att rekommendera, oavsett vad andra säger eller vad ni läser.
Senast redigerad av KristianKamb 2014-08-12 kl. 18:06.
Citera
2014-08-12, 18:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KristianKamb
En intressant och tänkvärd iakttagelse som jag gjort, dagen efter dos på +2g och 12 timmar sömn har jag fortfarande ett phenibut-afterglow men otroligt kort stubin, kan bli sjukt arg för minsta småsak, alltså mycket mer än normalt. Och eftersom Gaba-A och eller Gaba-B ? är en inhibitory neuro-transmittor, så får man dagen efter en motreaktion, mycket låga gaba-nivåer i hjärnan och då inget som hindrar en (inhalerar) att överreagera. Jag tror det är låga nivåer av Gaba-B som gör detta, låga nivåer av Gaba-A ger ångest likt baksmälla på alkohol. Se upp med detta dagen efter vill jag tipsa om, eller håll er till social-doser på 1-1,5 g.

Tror det har med dopaminet att göra, eftersom Phenibut även påverkar det.
Citera
2014-08-12, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Ok har inte tagit sen lördagen. Har toleransen droppats ngt, tänkte ev. ta 3G till helgen fre elr lördag är toleransen intakt. Har känt mig lite seg o lite deppig bättre idag dock, receptorn kanske behöver lite mer tid att återhämta sig.
3 g är en svinhög dos för en nybörjare, du är ute på farligt vatten utan flytväst. Du kommer i bästa fall bara att somna och sova i 16-18 timmar.
Citera
2014-08-12, 18:17
Bannlyst
Citat:
3 g är en svinhög dos för en nybörjare, du är ute på farligt vatten utan flytväst. Du kommer i bästa fall bara att somna och sova i 16-18 timmar.

Phenibut är inte lämplig att droga sej på, man blir bara narkos-sömnig, bättre att ta Phenibut i doser om 1-1,5 g för att höja sin sociala förmåga, kanske boosta med 3-4 öl, men inte mer annars spyr man, Höga doser phenibut och samtidigt höga doser alkohol slutar med att man kaskadspyr, ungefär som att blanda ghb och alkohol.
Citera
2014-08-12, 18:19
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
mycket dåligt råd, 5 gånger i veckan ger en extrem toleranshöjning och jobbig avtändning. Redan två dagar i rad ger en märkbar toleranshöjning.

Mitt råd är max 1 gång var tredje dag, och maxdos för nybörjare som väger 60-80 kg är enligt mej 1,5 g.

Vet många som har gått på samma dos Phenibut utan att toleransen har höjts nämnbart inkl mig när tagit en paus på minst 2 dagar, men alla är vi olika.

Det som många gör fel är att ta för stora doser i början o därav GABA-A receptorn med blir aktiv.

Citat:
Du tjatat o tjatar om Gaba-A och Gaba-B, du som är en sån expert på Gaba kan väl då berätta vad som är skillnaden på A och B???? för en amatör kan ju tror att skillnaden är minimal. Och ge exempel och jämförelser, t ex Gaba-A är väl det som alkohol och benzo går på, så då kan de flesta relatera till vad som händer i kropp och hjärna när man påverkar Gaba-A, vilka droger / mediciner påverkar Gaba-B och hur blir påverkan?? GHB? glad, sömnig?

Läs dessa äldre poster gjorda utav mig angående skillnaden på GABA-A o GABA-B

(FB) Bästa tabletten icke benzo mot ångest ?

Hela tråden har du här: (FB) Bästa tabletten icke benzo mot ångest ?

T e x Alkohol, Kava, benso o Zyprexa till en viss del påverkar A

GHB/GBL, baklofen o Phenibut GABA-B(även a i högre dioser) påverkar GABA-B
Senast redigerad av Slingshot 2014-08-12 kl. 18:26.
Citera
2014-08-12, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Vet många som har gått på samma dos Phenibut utan att toleransen har höjts nämnbart inkl mig när tagit en paus på minst 2 dagar, men alla är vi olika.

Det som många gör fel är att ta för stora doser i början o därav måste man ta monsterdoser till slut.

Läs dessa äldre poster gjorda utav mig angående skillnaden på GABA-A o GABA-B

Hela tråden har du här: (FB) Bästa tabletten icke benzo mot ångest ?

okej, stämmer detta? som du skrev, jag trodde det var tvärtom?

"Phenibut påverkar enbart GABA-B i doser under cirka 1 gram, i doser över det så påverkar det både GABA-A o B"
Citera
2014-08-12, 18:28
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
okej, stämmer detta? som du skrev, jag trodde det var tvärtom?

"Phenibut påverkar enbart GABA-B i doser under cirka 1 gram, i doser över det så påverkar det både GABA-A o B"

Jo det stämmer, därav en mer lugnande effekt fås på högre doser för GABA-A biter bättre på ångest än vad GABA-B gör.
Citera
2014-08-12, 18:30
Medlem
Slingshots avatar
Ifrån wiki:

According to Allikmets and Ryage (1983) and Shulgina (1986) phenibut does bind to the GABAA receptor,[3] but according to Lapin (2001) it does not.[1] In the case of the former, it is argued that the GABAA binding only occurs at higher concentrations.
Citera
2014-08-12, 18:30
Bannlyst
Citat:
Jo det stämmer, därav en mer lugnande effekt fås på högre doser för GABA-A biter bättre på ångest än vad GABA-B gör.
då är det för mej Gaba-B som är den mest eftersträvansvärda, har du tips på andra substanser som går mest på gaba-b?? Baklofen lär väl vara svårt att få utskrivet?

jag blir riktigt glad, social och lycklig på Gaba-b.

ett annat viktigt tips angående Phenibut, det är bäst att ta det på tom mage (3 timmar från måltid) och sedan äter man kolhydrater en timme efter phenibut-intag. Tar man det inte på tom mage, kan det dröja 3-4 timmar innan det slår på, och då har den otåliga nybörjaren redan tagit en dos till.
Senast redigerad av KristianKamb 2014-08-12 kl. 18:33.
Citera
2014-08-12, 18:58
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
då är det för mej Gaba-B som är den mest eftersträvansvärda, har du tips på andra substanser som går mest på gaba-b?? Baklofen lär väl vara svårt att få utskrivet?

jag blir riktigt glad, social och lycklig på Gaba-b.

ett annat viktigt tips angående Phenibut, det är bäst att ta det på tom mage (3 timmar från måltid) och sedan äter man kolhydrater en timme efter phenibut-intag. Tar man det inte på tom mage, kan det dröja 3-4 timmar innan det slår på, och då har den otåliga nybörjaren redan tagit en dos till.

Dom droger som påverkar GABA-B är GBL, GHB, 1,4-BD, baklofen o Phenibut.

Finns även en GBL analog vid namn GVL.

Jo jag känner mig framförallt levande på GABA-B substanser, därav mitt enorma GHB-missbruk som fullständigt f*ckat sönder min GABA-B receptor.

Skulle jag ta en dos GHB nu idag skulle jag torska direkt på det o få abstinens efter en ynka dos.

Jo håller med det angående tom mage, gör rätt stor skillnad, Phenibut slår på ungefär lika segt som gabapentin o pregabalin.

Jo om du inte lider utav MS eller liknande så är det i princip totalstopp att få det utskrivet pga att baklofen har ingen indikation på ångesttillstånd eller mot någon beroendesjukdom som t ex alkoholism här i Sverige.

Vet någon enstaka som fått det utskrivet för alkoholism men lär ha varit hos någon privatläkare.

Se denna länk om baklofen: http://web.orionpharma.se/opn/page?id=3013&key=26538
Senast redigerad av Slingshot 2014-08-12 kl. 19:10.
Citera
2014-08-12, 19:57
Medlem
Citat:

Ute på farligt vatten , samtidigt som du inte förklarar mer ingående än att man sover 16 timmar. ..
Citera
2014-08-12, 20:17
Medlem
Citat:
Dom droger som påverkar GABA-B är GBL, GHB, 1,4-BD, baklofen o Phenibut.

Finns även en GBL analog vid namn GVL.

Jo jag känner mig framförallt levande på GABA-B substanser, därav mitt enorma GHB-missbruk som fullständigt f*ckat sönder min GABA-B receptor.

Skulle jag ta en dos GHB nu idag skulle jag torska direkt på det o få abstinens efter en ynka dos.

Jo håller med det angående tom mage, gör rätt stor skillnad, Phenibut slår på ungefär lika segt som gabapentin o pregabalin.

Jo om du inte lider utav MS eller liknande så är det i princip totalstopp att få det utskrivet pga att baklofen har ingen indikation på ångesttillstånd eller mot någon beroendesjukdom som t ex alkoholism här i Sverige.

Vet någon enstaka som fått det utskrivet för alkoholism men lär ha varit hos någon privatläkare.

Se denna länk om baklofen: http://web.orionpharma.se/opn/page?id=3013&key=26538

Så baklofen är typ omöjligt att få tag på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in