2014-08-11, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Absolut gör det det. Men det är fortfarande en viss skillnad på att ligga på delad 3:e plats i listan över minst korrupta länder i världen och att ligga på plats 127.

Listan utgår från ekonomisk korruption. Varför kan jag förklara en annan gång. I verkligheten kan man hjälpa människor på många olika sätt vet du.
Citera
2014-08-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Listan utgår från ekonomisk korruption. Varför kan jag förklara en annan gång. I verkligheten kan man hjälpa människor på många olika sätt vet du.

O ja, Men grundpåståendet var att Ryssland skulle lägga alla pengar på vapen och sin krigsmakt så då rör det ekonomi och inget annat.

Därmed konstaterar jag att det kommer att försvinna betyande summor på vägen
Citera
2014-08-11, 22:28
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Absolut gör det det. Men det är fortfarande en viss skillnad på att ligga på delad 3:e plats i listan över minst korrupta länder i världen och att ligga på plats 127.

Du. Den listan säger ingenting. Sveriges definition av korruption är den snävaste i världen. Så typiskt svenska inbilska teknokrater, men använd den internationella definitionen av korruption istället som bl.a inkluderar Jäv och titta sen på Sveriges kommuner så sladdar Sverige nedåt i listan med turbofart. Sverige är genomkorrumperat.
Citera
2014-08-11, 22:31
Medlem
Citat:
O ja, Men grundpåståendet var att Ryssland skulle lägga alla pengar på vapen och sin krigsmakt så då rör det ekonomi och inget annat.

Därmed konstaterar jag att det kommer att försvinna betyande summor på vägen

Jag blev förbannad eftersom det är tröttsamt att läsa små instick från människor i alla jävla sammanhang, som alltid bygger på ett sorts politiskt och barnsligt önsketänkande (vare sig det är sant eller inte). Då menar jag i alla sammanhang, kring de flesta diskussioner. Det blir liksom tröttsamt till slut.
Jag struntar egentligen i om du tycker Ryssland är det mest korrumperade samhället på jorden och svenskar svämmar över av välgärningar och godhet.

Vad gäller sanktioner så hoppas jag Ryssland står emot dem alla och knullar hela övriga pro-amerikanska skitsamhället. De som har en annan uppfattning kan väl flytta till Amerika och vältra sig i deras snabbmatskultur och porrfilmer och bli polare med gatugängen och hallickarna.
Citera
2014-08-11, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Putins korthus balanserar på ett farligt stup:

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/schweiz-far-kritik-for-ukrainalinje_3812540.svd

Vad skulle stupet bestå av menar du? Att Ryssland skulle tvingas byta till Kinesiska banker istället?
Snarare är det ju Schweiz som riskerar sitt rykte just för att de absolut inte vill bli av med de affärerna.
Citera
2014-08-12, 00:46
Medlem
mvagrippas avatar
Oljebolaget exxon förnekar sig inte, borrar åt Putin i arktis.Oljejättarna saknar i vanlig ordning anständighet och moral.

http://www.themoscowtimes.com/business/article/exxon-starts-drilling-for-oil-in-russian-arctic/504847.html
Citera
2014-08-12, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Du trodde på Kalle Bildt mantra om EU för freden skull. Sedan visade det sig att han var en av de värsta krigshetsarna i Ukraina konflikten. I varje fall inledningsvis. På slutet har han fattat hur tokigt det vara och nu är han mer aktiv i försöken att strypa Ryssland och råskäller inte lika mycket.

Restriktionerna mot Ryssarna är meningslösa, för det är ett land vant vid krig & kris och stora umbäranden är några år av skit inget de undviker. Ryssarna lever på kokta rödbetor samtidigt som de lägger alla pengar på försvaret och rustar som galningar.

Negern Obama och hans lille bandhud Kalle trodde de kunde pressa Ryssarna i stället för att förhandla om den bankrutta skurkstaten Ukrainas status.

Du vi har EU att tacka för att de lågintelligenta nationalister som dig som finns lite av i alla EU länder inte kan mucka gräl och krig vartannat år. Innan EU var det krig och militär kukmätning till höger och vänster mellan många EU länder. Det sker inte lika ofta längre tack och lov. Ryssland har dock inte kommit lika långt och detta kommer att hanteras kraftfullt det kan jag lova dig. Nato som jag inte är en större supporter av får visa vad de går för nu
Citera
2014-08-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Du. Den listan säger ingenting. Sveriges definition av korruption är den snävaste i världen. Så typiskt svenska inbilska teknokrater, men använd den internationella definitionen av korruption istället som bl.a inkluderar Jäv och titta sen på Sveriges kommuner så sladdar Sverige nedåt i listan med turbofart. Sverige är genomkorrumperat.

Och så var du lika bortgjord som vanligt då.
Det var en internationell lista gjord utirfrån Internationella kriterier.
Och det handlar fortfarande om ekonomisk korruption
Citera
2014-08-12, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag blev förbannad eftersom det är tröttsamt att läsa små instick från människor i alla jävla sammanhang, som alltid bygger på ett sorts politiskt och barnsligt önsketänkande (vare sig det är sant eller inte). Då menar jag i alla sammanhang, kring de flesta diskussioner. Det blir liksom tröttsamt till slut.
Jag struntar egentligen i om du tycker Ryssland är det mest korrumperade samhället på jorden och svenskar svämmar över av välgärningar och godhet.

Vad gäller sanktioner så hoppas jag Ryssland står emot dem alla och knullar hela övriga pro-amerikanska skitsamhället. De som har en annan uppfattning kan väl flytta till Amerika och vältra sig i deras snabbmatskultur och porrfilmer och bli polare med gatugängen och hallickarna.

Ja då har du ju visat att du inte är kapabel till en diskussion utifrån fakta utan enbart utifrån din egen förvirrade välrdsbild. Synd för dig men du vaknar nog upp en dag du med.
Citera
2014-08-12, 09:35
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Du vi har EU att tacka för att de lågintelligenta nationalister som dig som finns lite av i alla EU länder inte kan mucka gräl och krig vartannat år. Innan EU var det krig och militär kukmätning till höger och vänster mellan många EU länder. Det sker inte lika ofta längre tack och lov. Ryssland har dock inte kommit lika långt och detta kommer att hanteras kraftfullt det kan jag lova dig. Nato som jag inte är en större supporter av får visa vad de går för nu

Det är imperialister som skapar krig och konflikter, så har det alltid varit. NATO är ingenting annat än den väpnade grenen av det ekonomiska imperiet JewSA Inc. Man måste vara bra naiv och historiskt okunnig om man inte förstår detta. USA har orsakat 20-30 miljoner döda EFTER WWII i sin strävan mot ekonomisk hegemoni.
Citera
2014-08-12, 09:37
Medlem
brattalattas avatar
Vad tror ni? Kan Ryssland och Kina allierat vinna mot USA och Europa i ett storkrig?
Citera
2014-08-12, 10:27
Medlem
Men nuvarande sanktioner klarar sig Ryssland några år enligt experter i både Ryssland och omvärlden.
Kärvt blir det men det går även om det ryska, redan usla, sociala skyddsnätet nog blir allt glesare.
Men ett Ryssland i fritt fall vill nog inte ha, så det gäller att hitta gränsen för sanktionernas verkan för vem vet vad galningen i Kreml hittar på. Men att öka pressen på Ryssland genom sanktioner är ju åtminstone ett agerande utan krigstoner och högtravande sjuk retorik som ju Kreml verkar njuta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in