2014-08-02, 11:51
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Detta var ju intressant, hur i hela friden kanner denna person skelettkvinnans pappa ? Kanner hon Helena ocksa ?

Båda har en gemensam agenda när det gäller att sätta åt Flashback och dess användare, så att deras vägar har korsats är väldigt sannolikt. Rättshaverister har en förmåga att dras till varandra som flugor till ski.. förlåt socker skulle det stå
Citera
2014-08-06, 09:41
Medlem
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/baklaxa-i-strid-om-cv(4394309).gm

Citat:
Kvinnan begärde att få se cv för bland annat alla kommunens förvaltningschefer, men kommunen vägrade lämna ut handlingarna. Nu blir det bakläxa för kommunen enligt beslut från kammarätten.

Citera
2014-08-09, 21:35
Medlem
nationalizten88s avatar
PM-bombning är snarare regel än undantag om man skriver i den här tråden, som tur är så är det lätt att räkna ut vilka knäppgökarna är. Deras konton blir avstängda inom en vecka för det mesta och allt som oftast står det: Skriv inte i tråden att du har fått PM av mig.
Citera
2014-08-10, 06:49
Medlem
En ny fungerade länk med två dagars mailkorrespondens mellan Linda och Kalmar kommun. Samma som postats innan men den länken dog.
https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fstashbox.org%2F1563844%2F Linda.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
PM-bombning är snarare regel än undantag om man skriver i den här tråden, som tur är så är det lätt att räkna ut vilka knäppgökarna är. Deras konton blir avstängda inom en vecka för det mesta och allt som oftast står det: Skriv inte i tråden att du har fått PM av mig.
Javisst är det kul. Det finns de som drar sig för att posta i tråden och det kan väl vara förståeligt.
Det står väl ganska klart att Linda inte är den enda som är vrickad i den här historien. Anklagelser och försvarstal om vartannat från båda läger (för det är väl i huvudsak två) och båda påstår sig vara den som är utsatt och nödgad att bedriva digitalt skyttevärnskrig. Skriva i tråden verkar konstigt nog inte vara så intressant...
Citera
2014-08-10, 18:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vad gör lp utöver att plocka ut mängder med dokument från kommunen?

Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
PM-bombning är snarare regel än undantag om man skriver i den här tråden
Har fått några pm, bla en länk som eventuellt används till att få ip adress från medlemmar.
Citera
2014-08-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har fått några pm, bla en länk som eventuellt används till att få ip adress från medlemmar.
Allmänintresset kräver att du delar med dig av länken!
Citera
2014-08-11, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Allmänintresset kräver att du delar med dig av länken!

Jag är även nyfiken på vad det står i alla pm som folk får.

Är det nån som fått nån antydan eller förklaring till vad syftet med denna informationshämtning är?
Citera
2014-08-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Jag är även nyfiken på vad det står i alla pm som folk får.

Är det nån som fått nån antydan eller förklaring till vad syftet med denna informationshämtning är?

Antar att du menar LPs informationssamlande....
En kvalificerad gissning är att hela hennes beteende har med diagnosen Paranoid schizofreni att göra
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizophrenia

One criterion for separating paranoid schizophrenia from other types is delusion. A delusion is a belief that is held strong even when evidence shows otherwise. Some common delusions associated with paranoid schizophrenia include, “believing that the government is monitoring every move you make, or that a co-worker is poisoning your lunch”.[4] These beliefs are irrational, and can cause the person holding them to behave abnormally. Another frequent type of delusion is a delusion of grandeur, or the “fixed, false belief that one possesses superior qualities such as genius, fame, omnipotence, or wealth”

Jag har ett ex vars moster hade den diagnosen och hon var övertygad om att hennes grannar var i maskopi med myndighetetna mot henne, och bedrev kriminell verksamhet i lägenheten under henne. Och att de hade hemliga sätt att ta sig in i hennes lägenhet då hon inte var hemma.
Hon samlade manisk på "bevis" som hon släpade runt i en väska då hon väl vågade gå hemifrån (annars skulle ju SÄPO/grannarna kunna själa bevisen )

LP verkar vara övertygad om att myndigheterna konspirerar mot henne och hon samlar antagligen "bevis" på precis samma sätt. Ovanstående diagnosbeskrivning av "delusions of grandeur" passar ju också bra in på hennes fixering vid att vara "modell" och hennes försök att ljuga ihop framgångar som detta...

Att hon sedan faktiskt verkar HAR någon som jävlas med henne gör ju knappast saken bättre, men grundproblemet ligger i att hon har är paranoid på en bokstavligen sjuklig nivå....

(Undrar hur många PM jag får på det här inlägget. Jag fick redan 3 st utan att ha sagt något på länge, samma veva som alla andra verka ha fått... Jag postar såklart ut PM från någodera part i sin helhet om de verkar intressanta)
Citera
2014-08-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
Att hon sedan faktiskt verkar HAR någon som jävlas med henne gör ju knappast saken bättre, men grundproblemet ligger i att hon har är paranoid på en bokstavligen sjuklig nivå....
Såvitt jag uttolkat alla PM som försvarar Lindas beteende så är det denne antagonist (och ev kumpaner) som ersätter Säpo/grannarna i ditt exempel. Så här fick jag, och säkert fler än mig, det hela förklarat för mig i PM av någon som känner någon väldigt väl som i sin tur känner Linda väldigt väl. Duh...
Citat:
Efter ett tag såg Linda att det postades saker postarna inte borde veta. Hon förstod efter ett tag att de beställde ut handlingar från myndigheter om henne (främst N**d). Då började hon beställa ut maillistor från flera olika ställen för att se om någon kallat ut handlingar om henne. När det gått några år så här satte Kalmar Kommun stopp för henne med mediaskriverier och så blev hon återigen stämplad som rättshaverist av mobben (främst av N**d)
Egentligen har hon bara använt sin medborgerliga rätt där ex.vis Lexbase begärt ut 7,5 miljoner dokument utan problem Linda har begärt ut kanske hundra dokument av Kalmar kommun. När hon blev stoppad begärde hon ut alla CV på kommunens anställda. Men det var för att hon blev arg och inget hon vill få ut.
Kommunen fick bakläxa och måste lämna ut allt hon begär. Kommunen skiter i det och nekar tydligen ändå.
Jag har postat ett par länkar till samma dokument nu, mailkonversation mellan LP och Kalmar kommun under två dagar. Jag kan inte på något vis i dessa mail utläsa något som skulle ha något ens avlägset att göra med förföljelsen av henne. Länkarna är väl döda nu så jag antar att hon lyckats få bort dem. Troligtvis är dessa offentliga handlingar på något vis kränkande förtal i hennes ögon...
Lite konstigt då hon annars är så himla förtjust i offentlighetsprincipen. I dagens Lindaartikel benämns hon tom som en "offentlighetstörstande kvinna"!
http://www.barometern.se/nyheter/kalmar/(4399970).gm
Citat:
Ursprungligen postat av joffepoffe
(Undrar hur många PM jag får på det här inlägget. Jag fick redan 3 st utan att ha sagt något på länge, samma veva som alla andra verka ha fått... Jag postar såklart ut PM från någodera part i sin helhet om de verkar intressanta)
Jag gör gärna detsamma. Problemet är att det inte är så mycket som är intressant eller ens pyttekonkret.
Citera
2014-08-11, 17:02
Medlem
Jo, jag har följt denna tråd väldigt länge. Jag har även läst mailen som gjorts tillgängliga.

Om jag förstår det hela rätt så var det efter det att hon begärt ut alla cv som Kalmar sa nej.

Känner en del människor i Kalmar och har försökt forska lite. Tyvärr vet INGEN av dem jag känner vem hon är....
Citera
2014-08-11, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweElastic
Känner en del människor i Kalmar och har försökt forska lite. Tyvärr vet INGEN av dem jag känner vem hon är....
Kalmar är ju inte stort så lite märkligt är det allt. Speciellt om man är rikskänd rättshaverist som dessutom viker ut sig, det blir ju liksom inte mycket skvallervänligare.

Det postas mycket PM om att man som nyreggad inte kan posta i tråden. Visst, kom med något gott och med lite substans så kan jag väl vidarebefordra det hela. Men jag är ganska kräsen, fler länkar på Lindas tuttar (speciellt photoshoppade) behöver jag inte. Inte heller anonyma tredjehandsuppgifter om hur förbaskat normal och trevlig hon egentligen är. Hennes samröre med skelettkvinnor och deras fäder kvalificerar väl som godkänt skvaller men det finaste vore något konkret som kunde kasta lite ljus över orsaken till hennes beteende och varför hon till synes sliter så för att hålla konflikter med allt och alla levande! Finns det pengar att tjäna på det? Är hon sinnessjuk? Konstprojekt? What?

Gärna något lättciterat, jag orkar inte sitta och redigera en massa text...
Citera
2014-08-11, 19:34
Medlem
Ok, hon verkar ha flyttat. Av allt att döma till en annan kommun. Det är väl intressant om man är intresserad av personen LP men inte för mig som intresseras av rättshaveristen LP. Att flytten skulle bero på att hon skulle vara bränd hos Kalmarpolisen köper jag inte rakt av, hon kan ha flyttat av alla tänkbara orsaker. En ny födkrok, vård, kärlek, vad som helst.
Hon tycks inte vilja bli hittad och jag har heller ingen anledning att röja hennes nya adress, det ger mig inga svar.

Bättre kan du, o du anonyme...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in