Citat:
Ursprungligen postat av
SweElastic
Jag är även nyfiken på vad det står i alla pm som folk får.
Är det nån som fått nån antydan eller förklaring till vad syftet med denna informationshämtning är?
Antar att du menar LPs informationssamlande....
En kvalificerad gissning är att hela hennes beteende har med diagnosen Paranoid schizofreni att göra
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Paranoid_schizophrenia
One criterion for separating paranoid schizophrenia from other types is delusion. A delusion is a belief that is held strong even when evidence shows otherwise. Some common delusions associated with paranoid schizophrenia include, “believing that the government is monitoring every move you make, or that a co-worker is poisoning your lunch”.[4] These beliefs are irrational, and can cause the person holding them to behave abnormally. Another frequent type of delusion is a delusion of grandeur, or the “fixed, false belief that one possesses superior qualities such as genius, fame, omnipotence, or wealth”
Jag har ett ex vars moster hade den diagnosen och hon var övertygad om att hennes grannar var i maskopi med myndighetetna mot henne, och bedrev kriminell verksamhet i lägenheten under henne. Och att de hade hemliga sätt att ta sig in i hennes lägenhet då hon inte var hemma.
Hon samlade manisk på "bevis" som hon släpade runt i en väska då hon väl vågade gå hemifrån (annars skulle ju SÄPO/grannarna kunna själa bevisen )
LP verkar vara övertygad om att myndigheterna konspirerar mot henne och hon samlar antagligen "bevis" på precis samma sätt. Ovanstående diagnosbeskrivning av "delusions of grandeur" passar ju också bra in på hennes fixering vid att vara "modell" och hennes försök att ljuga ihop framgångar som detta...
Att hon sedan faktiskt verkar HAR någon som jävlas med henne gör ju knappast saken bättre, men grundproblemet ligger i att hon har är paranoid på en bokstavligen sjuklig nivå....
(Undrar hur många PM jag får på det här inlägget. Jag fick redan 3 st utan att ha sagt något på länge, samma veva som alla andra verka ha fått... Jag postar såklart ut PM från någodera part i sin helhet om de verkar intressanta)