2014-08-11, 18:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jävla genomskinliga lögner alltihop.
Han hade ingen sex med henne den kvällen.
Hon ville inte vid honom på det sättet längre.

Det bidrog verksamt till att hon miste livet är jag övertygad om.
Hur kan du vara så säker på det? Vad gjorde paret natten 21-22 jan? Spelade schack? Sid 675:
Citat:
Jo du får låna mat av mig, S*nny kommer och hämtar dej kl.05:00 5 46761472255 SMS 2013-01-21 21:19 1 Utgående
Citera
2014-08-11, 18:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Om VB bedrivit den verksamhet som du tror skulle det ha framkommit med hennes mobilsamtal och SMS, men det finns ingenting sådant att hon tjänade pengar med sin kropp. Kan införas till kontot vilda fantasier.
För en gångs skull håller jag med dig helt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-11 kl. 18:16.
Citera
2014-08-11, 18:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Mitt understrukna: Tveksam logisk slutledning. B följer inte med automatik som mest troligt även om A skulle vara sant. Det kan fortfarande vara mer rimligt att anta att hon lämnade lägenheten tillsammans med Kristoffer; antingen åtminstone någorlunda frivilligt eller också under hot. Framför allt upphävs inte problemen med att hitta en logiskt rimlig anledning till att VB skulle gå just där. De teorier som anförts här är alla i mina ögon logiskt tänkbara men inte särskilt sannolika.
Så här låter det i ett förhör med KJ:

H: Jo. Det var därför hon var tvungen att gå hem…åkte hem……gå hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

Kanske de verkligen lämnade lägenheten tillsammans den kvällen.
Citera
2014-08-11, 18:14
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Vittnet vid lejonbacksvägen sade ingenting om de skolböcker hon hade i sin påse (som hon lämnat sin bostad med). Vittnet säger däremot att hon INTE tror att personen inte bar på något.

Om man går "hurtfriskt" med en sådan påse så borde det ge ett intryck. Det är svårt att gå naturlig med en sådan extra pendel.

Kanske glömde hon studieböckerna eller tog sig ut från lägenheten i all hast.

Kanske var även mobilen kvarlämnad hos KJ. (Eftersom hon inte försökte prata med någon)
Exakt, den gula påsen icke att förglömma i sammanhanget.
Citera
2014-08-11, 18:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur kan du vara så säker på det? Vad gjorde paret natten 21-22 jan? Spelade schack? Sid 675:
Har inte den blekaste aning om vad fan som menas med det.
Du får vänligen ta och förtydliga här.
Citera
2014-08-11, 18:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har inte den blekaste aning om vad fan som menas med det.
Du får vänligen ta och förtydliga här.
KJ berättade i TR att VB övernattade hos honom i början av året. Texten i SMS:et styrker det. Övernatta betyder att man stannar över natten. Schack är ett populärt brädspel. Är något fortfarande oklart?
Citera
2014-08-11, 18:24
Medlem
Spekulation:
* Hennes 112a ringning var riktig nödsituation även de hastande SMSen till MB när hon borde studera. KJ var kanske "obehaglig" den här dagen. (Han var framfusig och hon avstötande). Kanske blev hon denna dag gråtande offer för hans anal-fixering med dildos/flaskor etc.

* Hon SMSar MB från toaletten (flera kissepauser) och berättar att "något har hänt" (från MBs minne av de raderade SMSen). Kanske tejpar hon ett sår på toaletten med kirurgtejpen. Det har funnits fysiskt motstånd från hennes sida.

* Vid något tillfälle lyckas hon gå ut ur lägenheten. Upprörd glömmer/lämnar hon sina böcker. Kanske även sin telefon. Hon säger något i stil med att "jag ska gå hem nu, jag vill inte vara med dig mer".

* KJ är kvar i lägenheten 20 minuter och något gnager honom. Vem hade hon SMSat? "Kanske går hon just nu till MB istället för hem". Han är kanske rädd att hon kommer att berätta för honom vad KJ har gjort under kvällen. Eller han är svartsjuk.

* KJ ser att hon glömt saker så han åker efter henne men hittar henne på just den väg han befarade, den mot MB. Det slår slint och han dödar henne.

Kan detta scenario vara möjligt?
Senast redigerad av lolifer 2014-08-11 kl. 18:27.
Citera
2014-08-11, 18:28
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Spekulation:
* Hennes 112a ringning var riktig nödsituation även de hastande SMSen till MB när hon borde studera. KJ var kanske "obehaglig" den här dagen. (Han var framfusig och hon avstötande). Kanske blev hon denna dag gråtande offer för hans anal-fixering med dildos/flaskor etc.

* Hon SMSar MB från toaletten (flera kissepauser) och berättar att "något har hänt" (från MBs minne av de raderade SMSen). Kanske tejpar hon ett sår på toaletten med kirurgtejpen. Det har funnits fysiskt motstånd från hennes sida.

* Vid något tillfälle lyckas hon gå ut ur lägenheten. Upprörd glömmer/lämnar hon sina böcker. Kanske även sin telefon. Hon säger något i stil med att "jag ska gå hem nu, jag vill inte vara med dig mer".

* KJ är kvar i lägenheten 20 minuter och något gnager honom. Vem hade hon SMSat? "Kanske går hon just nu till MB istället för hem". Han är kanske rädd att hon kommer att berätta för honom vad KJ har gjort under kvällen. Eller han är svartsjuk.

* KJ ser att hon glömt saker så han åker efter henne men hittar henne på just den väg han befarade, den mot MB. Det slår slint och han dödar henne.

Kan detta scenario vara möjligt?
Omöjligt är det inte, men MB borde ha sagt att hon var på väg till honom när hon försvann.
Citera
2014-08-11, 18:31
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Frågan till MB ställdes i slutet av april. Har också lekt med tanken att hon åtminstone funderade på den sortens verksamhet. Brist på pengar var ett ständigt återkommande bekymmer i hennes tillvaro.

Upphämtning av kund? Det skulle betyda att KJ är oskyldig och att han således talar sanning om deras intimitet i sovrummet samma kväll (därav DNA på vrist). Är det troligt att hon en stund efteråt är beredd att möta upp en kund? Det är frågan...

Brukar luder ha problem med att knulla mer än en gång per dygn, jag vet inte? Om hon mördades av en kund lär det ju vara någon med ekonomisk förutsättning för att köpa sig sex.
Citera
2014-08-11, 18:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Innan du börjar antyda att offret jobbat som hora så vore det bra om du kunde ha bättre
på fötterna än vad du har här.

Kanske KJ tjänade en slant som manlig prostituerad? Han gillade ju att böga också har jag
för mig. Inte främmande för att ta saker i tvåan och för all del också munnen.

Du har inte mer belägg än vad jag har när jag spekulerar kring den sistnämnde.

Varför vore det bra att ha bättre på fötterna för att jag spekulerar, jag sa kanske?

Jag utesluter inte att KJ sålde sig för pengar. Han verkar vara den promiskuösa typen, var fick han pengar till all airsoftutrustning tror du?
Citera
2014-08-11, 18:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Så här låter det i ett förhör med KJ:

H: Jo. Det var därför hon var tvungen att gå hem…åkte hem……gå hemåt där..hemma
där….åka hem…åka från mig där vid nie för att hon inte kunde stanna så länge.

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

Kanske de verkligen lämnade lägenheten tillsammans den kvällen.

Jag har också reagerat på de där felsägningarna (?) Visst - det går att hävda att han har lite svårt med språket ibland och snubblar på/letar efter orden. Det är inte helt otypiskt för en aspie. Men det händer ju på flera ställen i förhören och varje gång kan det han säger när han snubblar tolkas på ett vis som blir mycket besvärande för honom. Det är lite konstigt att inte förhörsledarna tog fasta på detta. Möjligen var dom vid dessa förhör lite låsta vid tanken på att mordet skett i lägenheten och såg därför inte scenariot att de faktiskt kan ha lämnat lägenheten tillsammans som något att rota djupare i och konfrontera Kristoffer med.
Citera
2014-08-11, 18:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
[
F2: Kommer du ihåg om du tog av henne he…alla hennes kläder eller…?
H: Nä, men jag minns inte. Så enkelt är det. Jag…det som irriterar mig är när ni frågar så här
samma sak om och om igen när jag…
F2: Mmm.

Sidan 1897
Det är ju ganska uppenbart att det är på det lilla viset att när killen ifråga pressas på
saker som han ljuger om så blir han irriterad. Inget ovanligt med det. Så reagerar de
flesta lögnare när frågorna inte vill upphöra.
De vill ju förstås slippa att sitta och förnedra sig själva längre än nödvändigt med sina
osanningar. De vill bara ha det undanstökat och att folk ska köpa deras lögner.

Om hundens öde ville han ju ogärna uppehålla sig. Pressades han om den historien
så blev han då också aningens irriterad som bekant.

Själv är jag mest irriterad på att inte människan kan stå för vad han gjort och berätta
alltsammans. Och undanber mig i sammanhanget någon liten förnumstig kommentar
om att han kan ju inte stå för nåt som han inte har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in